røykeslutt!!!!!

MLK

Flørter med forumet
hei!!!noen som har vært like flinke som meg å droppet røyken. hehe. har vel lov til å skryte av meg selv nå vel..[8D] er i uke i morra.. men må si suget er fortsatt stort.....

JA det har jeg!!! og stolt som en hane [:D] Trodde det skulle bli mye vanskeligere enn det har vært... Værst på jobben, når jeg er hjemme er det lettere å finne på ting.. men kollegaene mine lurer jo fælt på hvorfor jeg plutselig har droppa røyken, så rett før ferien og alt.. he he [;)]

Pusser tennene når jeg får skikkelig lyst på en røyk, eller prøver å finne på noe [:)] Suget blir vel mindre med tiden... håper jeg da..

Stor klem fra

Line

Kan nok innrømme at jeg har ikke klart det ennå. Men har redusert kraftig. Klarer meg med under sju om dagen. Men prøve å minske for hver dag, men det er ikke lett. Har pratet en del om røyking med min jordmor. Og henne sa at det ble lettere etter jeg hadde vært på ultralyd, og det hadde henne faktisk rett i. Nå får jeg dårlig samvittighet når jeg tar meg en. Så jeg håper dette skal gå bra.

Jordmor ga meg også et annet råd: Føler du deg stressa og du tror det hjelper med en røyk, så ta deg en røyk. Stress er heller ikke så bra fra barnet og deg selv.

Lykke til alle som prøve å slutte, og de som har klart det bør være veldig stolte. Jeg vet hvor vanskelig det er.

må nesten bare bestemme deg for det. det gjorde jg. nå har jg vært røykfri en uke. skal si det fortsatt er tungt. men samvittigheten min er god som bare det. å det er verdt det [:D]

toppers!!!! så flinke vi er[:D]*skryte, skryte* hehe du får ett mars barn du også el? har du fra før?

har litt problemer med det der..har klart å trappe ned fra 20 til 8 om dagen...har gjort det bra hittill da...men satser på å klare å slutte innen babyen kommer da...
jeg krysser fingrerne for meg selv...
klem[;)]

Hei igjen [:D] Jeg bestemte meg også bare for det.. er redd for barnet... men det er tungt, men tenk på alle fordelene.. så veier det veeldig opp [;)] Jeg inngikk et litt unfair veddemål med en på jobben da.. så jeg skal si det til han snart at jeg er gravid da.

Lykke til videre, hvis dere VIL, KAN dere! Det er jeg heeelt sikker på [:D]

Stooor klems

Line

jeg har oxo klart å slutte å røyke men da jeg slutta så var jeg halv veis i svangerskapet, men det er jo mye bedre å slutte seint enn aldri da. når jeg fant ut at jeg var gravid så klarte jeg ikke å innse at det skada barnet, ingen ting skremte meg, men så var det en dag jeg skjente det første sparket fra babyen min, da satt jeg ute og var nettopp ferdig med å røyke, så da fikk jeg jeg utrolig dårlig sanvitighet, og etter det så har jeg holdt meg unna den røyken. det var mange ganger jeg hadde lyst til å ta meg en røyk, men jeg gjorde det ikke, så etter en mnd tid etter jeg hadde slutta, så ble jeg ikke frista av røyken [:D] er utrolig digg å ikke være avhengi av den mer [:D]

hei,hei.
har sjøl røyka i 12-13 år, sjukt!!!!!!
Er kjempe stolt...[:)][:)][:)]..3 dager etter positiv test, var det nok. Har ikke røyka siden. Har prøvd å slutte før men var for glad i kreftpinnen.[8D]

Vet d e ikke enkelt å slutte men tror det beste rådet mitt er NOK ER NOK.[;)]

Lykke til med dere!!!![:D]

jeg fikk et tips av legen min da han hørte at jeg er en prøver. Trapp ned til tre om dagen(nikotinen er på topp i kroppen i seks timer), du skal også gå tre kilometer om dagen da får du fart på endorfinene, som gjør røksuget lettere[8D] Jeg har ikke klart det med har ikke gått sterkt nok inn for det heller[8|] Gratulerer til dere som har klart(vet å vanskelig det er[&:]

Røyking er ut!!!
Jeg slutta den dagen jeg teste positiv! (...begynte på gjen (tosk) når bebisen var 11 mnd, ferdig og amme...)
Nå har jeg testa positiv gjen, termin 14.mars, og slutta med en gang!! Kjempestolt[:D]
Tror det hjalp meg at jeg har sett en ultralydfilm der moren trekte ned,
og vi fikk se at hjertet på fosteret slo kjempefort hver gang hun røykte!!
Forferdelig å se på. Mulig det var bare "fake", men det hjalp meg ihvertfall!!
Det er vel heller ikke så fint å se høygravide med rullingsen i baklomma??
Syns foressten at røyklukt av folk er helt forferdelig!!

Stump røyken, lykke til!!

Helt enig med Gunn her! Bare stump røyken! Tenk nøye over hva dere utsetter kroppen deres for, og ikke minst ungen! Dere er mødre nå.. har jo ansvar selv om den lille ikke er kommet til enda [:)] Selv røkte jeg nesten 20 sigaretter om dagen, men jeg stumpa den tvert.. nå passer jeg på å ikke ha røyk i nærheten, eller at sambo røyker i nærheten av meg.. he he da blir det krig! Stå på! Både for dere selv og barna! Mener ikke å være belærende.. for jeg har selv røkt! men tenk på lille nurket deres! [:D] LYKKE TIL!!!!!

abstinensene dine minner fryktelig mye om svangerskaps plager...[:)]....det har ikke slått deg at det kan være graviditeten som gjør deg sånn oxo, ikke bare røyken......jeg har sluttet den samme dage som jeg har fått vite at jeg har vært gravid...(utenom denne gangen, for nå røyker jeg ikke lenger....)jeg har ikke klart å ta et eneste trekk for sammvittigheten for den lille.....men jeg vet jo det ikke er enkelt og jeg ser jo du vil slutte!!!!bare legg fra deg røyken....værre å trappe ned...vet det er jævlid de første ukene...men bit tennene sammen og tenk at for hverdag er det en liten en som får frisk luft gjennom mamman sin.....[:D]lykke til

STOLT av mæ sjøl, har sluttet og røyke, Idag er det akkurat 14 dager siden, og kjenner bare av og til at røyksuget sliter i mæ!! Men æ klarer det, etter 14 år med røyk, er jeg FRI.

for meg, samvittigheten rett og slett og selfølgelig vilje/stahet.

ja vi er flinke, om to dager har jeg holdt meg i 3 uker.fortsatt litt sugen. men det går greit. skjønner egentlig ikke hvorfor den røyken frister heller for når samboer kommer inn etter en røyk stinker det jo fy og helvete[&:]

ingen hjelpemidler.

tja, hjertebank, kaldsvetting til tider litt mer stressa. men det går fort over. du må bare bestemme deg. alle kan klare hvis de vil. det vil du også gjøre. det har jeg tro på![:D]

å ett sinnsykt temperament[:@]... hehe *ler* det glemte jeg. det var igrunn det verste. samboer er enig der...

Gratulerer! Kjempebra![:D]

ORIGINAL: bast

Jeg røyker også, har kuttet ned og røyker det mildeste som fins på markedet selv om jeg egentlig vet det har liten betydning.
Det jeg lurer på er om det går an å bruke noe nicorett plaster el. for å dempe abstinenser?
Jeg har så store abstinenser som enorm trøtthet, sult, svette, svimmel og kvalm osv, men vil gjerne slutte og røyke for barnet mitt.
Er det noen som har erfaring med bruk av sånne produkter under svangerskap?
Det står egentlig at man ikke skal bruke sånt under svangerskap, men det må da være bedre enn å røyke!

Råd, please!!!! Røyker ca 10. barclay lyseblå om dagen!

Da vi bestemte oss for å prøve å bli gravid slutta jeg med røyk og p-piller samtidig (slutta 1 mai). Har fremdeles lyst på røyk til tider, men finner da på andre ting å gjøre. En gang røyker, alltid røyker tror jeg. På apoteket sa de at de ikke anbefalte hjelpemidler som nicorett o.l til gravide, da barnet får i seg store doser nikotin. Sånn sett er det vel bedre å røyke veldig milde sigaretter, blir ikke så store doser da vil jeg tro. Men dette har jeg ikke så god greie på, syntes du skal snakke med lege eller jordmor om det!

Back
Topp