røykeslutt?

siho

Forelsket i forumet
*MIA*
Trenger gode tips til å få mannen til å forstå jeg. Og helst slutte! :/ Jeg vet det er hans valg og det nytrer ikke å slutte når man ikke vil det. Jeg har jo selv sluttet og vet hvor tungt det er. MEN, det går utover økonomien. Han røyker mellom 20-40 om dagen. Er opp til 1500kr i uka det :(
Han blir bare skikkelig sint om jeg nevner det og bare går. Han kan da i det minste prøve !? Eller!?
Sliter på humøret mitt og penga ! Blæ

Og lukta.. den er til å spy av. Han må bytte tskjorte og vaske ansikt og hender før han får ta i guttungen. Blitt helt hønemor! :p

Og lukta.. den er til å spy av. Han må bytte tskjorte og vaske ansikt og hender før han får ta i guttungen. Blitt helt hønemor! :p

har dessverre ikke noen gode råd å komme med. Røykeslutt krever indre motivasjon, bryting av rutiner forbundet med sigarettene og et tidspunkt det passer. Det som ikke funket et å presse, stille ultimatum osv. Har selv en far som er uhelbredelig avhengig av dritet.

Men ,hvis han får motivasjonen så er det et (dyrt!) legemiddel som hetet Chamipix eller noe sånt som funker slik at man blir kvalm av røyk. Det kan jo kanskje gjøre første mnd overkommelig når han en dag bestemmer seg for å gi det et helhjertet forsøk?

Her røyker mannen noen få om dagen på jobb, å han har selv valgt og legge seg på eget rom pga faren for krybbedød.. Ikke for at du skal "presse" han til å slutte, men det å bli forvist fra soverommet kan jo sette noen tanker i hodet på han!? Har vel egentlig ingen gode råd, da jeg helst skulle ønske min mann sluttet også! Håper dere kommer til en enighet! Han burde ihvertfall trappe ned, da det er en stor økonomisk belastning, å sette fyr på 1500,- i uka!

Trenger gode tips til å få mannen til å forstå jeg. Og helst slutte! :/ Jeg vet det er hans valg og det nytrer ikke å slutte når man ikke vil det. Jeg har jo selv sluttet og vet hvor tungt det er. MEN, det går utover økonomien. Han røyker mellom 20-40 om dagen. Er opp til 1500kr i uka det :(
Han blir bare skikkelig sint om jeg nevner det og bare går. Han kan da i det minste prøve !? Eller!?
Sliter på humøret mitt og penga ! Blæ

Sniker fra juli.

Kanskje en tlf til røyketlf kan hjelpe?

Anbefaler røyketlf+ slutta.no. Der får han info og støtte. Har hjulpet meg veldig.

Det handler om at han prøver. Han kan ringe de før han slutter. Få tips av dem. De er helt rå på tips og råd og info.

Lykke til :)

Om dere har felles økonomi så kan jo du ta tilsides 1500kr i uka. Da ser man ganske fort galskapen i det når 3000 i uka forsvinner..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Røyketlf nytter ikke. Det er bare såå dumt ifølge han. Og campixtablettene gidder han ikke da faren hans prøvde men røyka samtidig som han tok dem. Så det var vist bare tull. Lettvin han gubben her skjønner dere :p hehe.
Det var faktisk en idé for ja, vi har felles økonomi. Og kan ikke si det er gøy å se at penga flyg :p er jo helt vanvittig å se at 5-6tusen går opp i røyk! Det er jo en ferietur og alt mulig det, bare på en mnd!

Back
Topp