Røykeslutt

Apeloffen

Forumet er livet
Nå har jeg vært røykfri i ett døgn.. Og skal altså prøve å slutte å røyke. Vil ikke bli barebare det... Her hjemme kan jeg fint klare det, tror jeg... Ingen som røyker her. Men på jobb derimot..der røyker kanskje 90% av personalet, og vi har ofte røykepauser sammen[8|] Røykinga er liksom en veldig sosial ting på jobb... Så vi får se hvordan dette går da...  Og hvis det ikke går, så er det jo ikke verdens undergang.. Jeg er ikke værdens mest motiverte for dette akkurat nå... Men jeg prøver[;)]

ORIGINAL: Oktober07

Ja du klarer det... [:D] Jeg klarte det jeg også, 1 august 2006 sluttet jeg å røyke og det har godt helt superbra, ikke røyket etterpå i det hele tatt, og gjett om jeg er glad for det nå som jeg er gravid[:D]

Personlig hadde jeg villet fortsatt å gå ut sammen med de i pausa, fordi om du ikke gjør det så kan det hende du savner det og det er ikke så bra synes jeg, om du vil slutte å røyke, skal du slippe å savne noe, nettopp fordi røyken ikke er noe å savne - si det til deg selv - og når du er blant røykere kan du tenke inni deg at du er kjempe glad for å slippe å stå der å suge på den ekle dingsen som det ryker av[:D] Slike tanker hjalp meg [:D] Men du bør jo velge det du tror fungere for deg..

Ja vi får de da.. tror jeg vil savne den ekle dingsen.. Var jo kompisen min jo[:D] Men jess, jeg skal gå ut å ta meg en kaffe f.eks når folk går å tar en røyk.
Men jeg tror det bli vaaaanskelig...[&o]

Håper du finner motivasjon!

Dette klarar du!!!!
Har sjølv vore røykfri sidan fredagkveld, og eg tykkjer det er j**la vanskeleg[:'(]  Trappa ned t 1 pr dag i ca 1 veke først......Skal klare det (trur eg)

Lykke til!!!!!!

Joda, det er nok mange som synes det er vanskelig, det gjorde jeg også før jeg satte i gang med å slutte... De første døgnene var jeg faktisk mer plaget av at jeg var redd det ikke ville gå en av det røykesuget...

Vet ikke hva som hjelper deg men å tenke slike tanker som dette hjalp meg:
Eks:
-du er allerede en ikke røyker, så hva er problemet? (du har jo sluttet å røyke - poenget er vel mer å unngå at man begynner igjen)
- røyk er noe dritt, det lukter dritt og smaker dritt..
- nikotinmonsteret prøver nok å lure deg til å begynne igjen, men la den ikke få viljen sin - hver gang du føler du har lyst på røyk så er det kun fordi nikotinmonsteret er redd for å dø. Noe det kommer til å gjøre etter veldig kort tid hvis du lar være å holde det i livet. Og da vil du ikke føle det slik lenger...
- tenk, jippi jeg har sluttet å røyke, så heldig jeg er. Jeg er en ikke røyker så deilig det føles, å så glad jeg er for at jeg slipper å røyke...
- når noen røyker og du får lyst på, så sier du til deg selv at det er løgn, du sluttet å røyke fordi du ikke ville har mer røyk. og det er de andre som bør missunde deg som slipper å røyke noe mer og ikke omvendt... [:D][:D][:D]

Det er jo fakta at når man gjentar ting for seg selv mange nok ganger vil man tro på det...

Gratulerer, (du har jo alt sluttet å røyke) [:D][:D][:D]

Allen Carr?[:D]

Dettan klare du Lise, men æ anbefale dæ å lese boka. Du kan få låne mi hvis du vil. Hvis du les den, så skjønne du innlegget til Oktober07 myyye bedre. [:)]
Hvis du ikke gidd å lese så har ho mamma den på lydbok, og æ kan fikse så du får låne den.[:)]

Klem![:)]

ORIGINAL: tullmusa

Joda, det er nok mange som synes det er vanskelig, det gjorde jeg også før jeg satte i gang med å slutte... De første døgnene var jeg faktisk mer plaget av at jeg var redd det ikke ville gå en av det røykesuget...

Vet ikke hva som hjelper deg men å tenke slike tanker som dette hjalp meg:
Eks:
-du er allerede en ikke røyker, så hva er problemet? (du har jo sluttet å røyke - poenget er vel mer å unngå at man begynner igjen)
- røyk er noe dritt, det lukter dritt og smaker dritt..
- nikotinmonsteret prøver nok å lure deg til å begynne igjen, men la den ikke få viljen sin - hver gang du føler du har lyst på røyk så er det kun fordi nikotinmonsteret er redd for å dø. Noe det kommer til å gjøre etter veldig kort tid hvis du lar være å holde det i livet. Og da vil du ikke føle det slik lenger...
- tenk, jippi jeg har sluttet å røyke, så heldig jeg er. Jeg er en ikke røyker så deilig det føles, å så glad jeg er for at jeg slipper å røyke...
- når noen røyker og du får lyst på, så sier du til deg selv at det er løgn, du sluttet å røyke fordi du ikke ville har mer røyk. og det er de andre som bør missunde deg som slipper å røyke noe mer og ikke omvendt... [:D][:D][:D]

Det er jo fakta at når man gjentar ting for seg selv mange nok ganger vil man tro på det...

Gratulerer, (du har jo alt sluttet å røyke) [:D][:D][:D]

Allen Carr?[:D]

Dettan klare du Lise, men æ anbefale dæ å lese boka. Du kan få låne mi hvis du vil. Hvis du les den, så skjønne du innlegget til Oktober07 myyye bedre. [:)]
Hvis du ikke gidd å lese så har ho mamma den på lydbok, og æ kan fikse så du får låne den.[:)]

Klem![:)]

hehe, det nøtte faen ikkje! [:D] Går ikkje ann å slutte pga jobben..[&:] Nu har æ fri i ei uka, så ska prøve på nytt.. Røyka litt på jobb i dag.. menmen.. vi får se.. Og attpåtell ska æ drekk i hælga, så må jo ha fæstrøyk.. huffsann[8|]

Back
Topp