Røykeslutt-tråden

klementin

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Himmelbarn
Sånn statistisk er jeg neppe den eneste her som røyket da jeg fant ut jeg var gravid, jeg har sluttet, men syns det er sååå vanskelig og vurderer å snike meg ut for å smugkjøpe røyk stadig vekk.

Hvordan går det med dere andre som har slutta/slutter/vil slutte?

Fint å ha et sted å lufte frustrasjoner og gi hverandre støtte :)

ImageUploadedByBV Forum1397063643.744768.jpg
Jeg lasta ned en app som heter slutta og synes den hjalp veldig mye! Jeg har vært litt lengre uten men for 22 dager siden tok jeg meg 1 pose med snus og måtte starte helt på nytt.. Alle de pengene jeg sparer på snus skal jeg bruke på babyutstyr så det er jo også en god motivasjon :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også den appen, den er kjempefin! Liker at den teller pengene man sparer :) Også er det motiverende at
man starter på null igjen hvis man sprekker.

Ja hadde klart over en uke uten nikotin så når jeg måtte starte på nytt bare fordi jeg tok meg en liten pose med snus som egentlig bare gjore meg kvalm fikk jeg ikke noe lyst til å starte på nytt igjen :p kjenner jeg suget etter nikotin så ser jeg bare på appen :)

Så flinke dere er ! :D Røyker/snuser ikke selv nå, men vet det er tøfft! Heier på dere ;)

Dette klarer dere jenter! :)

Takktakk :-D er litt tungt til tider da bf snuser å omtrent nekter å slutte.. :p

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Det skjønner jeg :/ Kunne jo være en glimrende anledning for han å slutte han også? Men er vel ikke så lett å overtale mannfolka når de har bestemt seg. Minste han kan gjøre er hvertfall å være diskret. Så du slipper å se den boksen hele tiden

Det skjønner jeg :/ Kunne jo være en glimrende anledning for han å slutte han også? Men er vel ikke så lett å overtale mannfolka når de har bestemt seg. Minste han kan gjøre er hvertfall å være diskret. Så du slipper å se den boksen hele tiden

Ja, han prøver. Men han får det ikke til.. :-p er han uten en kveld/morgen blir han så sint å sur. Men han har kuttet veldig ned da :-)

Ja, han prøver. Men han får det ikke til.. :-p er han uten en kveld/morgen blir han så sint å sur. Men han har kuttet veldig ned da :-)

Det er jo hvertfall bra da :)

Jeg må innrømme at jeg ikke har klart og slutte enda. Men jeg vet at jeg MÅ og at det burde skje snart. HAr lyst slutte men vet ikke hvor jeg skal skaffe meg det siste sparket bak for å gjøre det. Jeg skammer meg så over at jeg røyker med tanke på den lille hvis noe skulle skje, håper jeg kan klare det her nå :) Skal gjøre alt jeg kan for å kutte ut.

Jeg må innrømme at jeg ikke har klart og slutte enda. Men jeg vet at jeg MÅ og at det burde skje snart. HAr lyst slutte men vet ikke hvor jeg skal skaffe meg det siste sparket bak for å gjøre det. Jeg skammer meg så over at jeg røyker med tanke på den lille hvis noe skulle skje, håper jeg kan klare det her nå :) Skal gjøre alt jeg kan for å kutte ut.
Hadde det som deg, forrige gang. Håper du finner den siste styrken til og legge det fra deg
Styrken min til og klare det denne gangen, var babyen jeg mistet i oktober (uke 8). Det ga meg det siste dyttet.

Det er jo bare å la vær å ta den røyke, og neste røyk og vips har du vært uten en hel dag. Så fortsetter du og så blir det enklere etterhvert. Du er så langt inn i svangerskapet nå at dette burde du ha slutta med å burde slutte med så fort som mulig nå. Er provoserende å se andre gravide røyke spessielt når man har vært i en situasjon der man har opplevd gjentatte aborter uten å ha gjort noe slikt galt i noen av svangerskapene...
Tenk på alle som sitter å ikke kan bli gravid, plages, mister tidlig, sent, dødfødsel, krybbedød. Det kan være deg om du ikke tar deg sammen nå.

Det er jo bare å la vær å ta den røyke, og neste røyk og vips har du vært uten en hel dag. Så fortsetter du og så blir det enklere etterhvert. Du er så langt inn i svangerskapet nå at dette burde du ha slutta med å burde slutte med så fort som mulig nå. Er provoserende å se andre gravide røyke spessielt når man har vært i en situasjon der man har opplevd gjentatte aborter uten å ha gjort noe slikt galt i noen av svangerskapene...
Tenk på alle som sitter å ikke kan bli gravid, plages, mister tidlig, sent, dødfødsel, krybbedød. Det kan være deg om du ikke tar deg sammen nå.
Jeg har svart her inne for å få kritikk, det gjør ikke saken enklere for å slutte. En trenger støtte til å slutte, det er hvertfall hva jeg trenger. Så du trenger ikke prøve være kvass eller ufin, for det hjelper ikke folk.

Hadde det som deg, forrige gang. Håper du finner den siste styrken til og legge det fra deg
Styrken min til og klare det denne gangen, var babyen jeg mistet i oktober (uke 8). Det ga meg det siste dyttet.

Takk for det :) Er sånne folk og kommentarer en trenger når en vil gjøre noe med situasjonen :D Og en har også kommet langt snakker for min egendel nå hvertfall at en tør være åpen om det og be om støtte, og hjelp til å klare komme i riktig retning :)

Jeg er gravid med nr tre og sluttet alle gangene med en gang jeg fant ut jeg var gravid ;-) utrolig dumt å begynne igjen mellom svangerskapene men men...nå nærmer jeg meg uke 34 av siste svangerskap :-) jeg gikk fra å røyke 20 om dagen til 0! Det er utrolig vanskelig , men det går! Ikke sett deg urealistiske mål. Ta en dag av gangen! Til slutt så er det lekende lett :-) jeg er veldig enig i at skremsel og ufine kommentarer ikke hjelper.. Gjør så godt du kan! Jeg VET at det går ann :-) heier på dere!!

Pass på å skynde deg, så rekker du være røykfri mer enn halve svangerskapet :)
Jeg slet VELDIG denne gangen og sprakk flere ganger :( Men har vært røykfri lenge nå, nå er jeg der jeg var med førstemann, lyst på røyk, men klarer ikke få meg til å utsette lille i magen for det.
Tenker mye på at de blir utsatt for de negative effektene av røyken i 7 timer etterpå, da skal det ikke mange om dagen til før de har dårligere forhold hele døgnet. Dette vet du jo sikkert, men det hjalp meg å huske på det med 7timer, det er så lenge etterpå, kanskje det kan hjelpe deg og.
Jeg hang frem litt innkjøpt babytøy i str nyfødt i stua, det hjalp. Googlet også bilder, og lærte om flere røykerelaterte fosterskader jeg ikke var klar over, f.eks. leppe-/ganespalte. En kombo av søte bebbisting og skremsel fikset biffen her.

Du klarere det! :)

Synes da at man ikke skal være så hårsåre for å få kritikk på et forum, noenganger er det vel lurt å høre sannheten fra andre enn at alle bare jatter med? uansett bør den være konstruktiv, er forskjell på konstruktiv kritikk og drittslenging forøvrig :)

Jeg røyket frem til jeg fikk en positiv test. Etter det var det totalt uaktuelt å ta et trekk av en sigarett engang! Man er tross alt ansvarlig for et annet liv, synes det blir totalt umoralsk å utsette et ufødt barn for den risiko røyking i svangerskapet gir.

Noen skriver at det ikke er lett, nei, men det er snakk om selvkontroll. Man må ta seg sammen!

Back
Topp