Røykere

Savira

Elsker forumet
Er det noen her som røyker og skal trappe ned/slutte?

Jeg er en av dem.
Jeg har sagt til meg selv siden jeg var ungdom at jeg skulle slutte når jeg ble gravid. Og det mener jeg enda.
Jeg håper at jeg har klart å slutte helt/trappet ned til kanskje 2 om dagen innen 19 august...  Får låne "røykeboka" av mormor snart, så håper den hjelper!

Er det fler enn meg?

Røyker heldigvis ikke!

Får du ikke til å slutte på dagen da? Mange gjør jo det når de finner ut at de er gravide, og det er jo også som oftest det beste for barnet....
Jeg håper du klarer og slutte og at du klarer å fortsette å være røykfri når svangerskapet er over![:)]Lykke til!

Jeg har desverre røykt i over 13 år, og har i tillegg hjerteproblemer, så om jeg slutter på dagen så får jeg altfor mye abstinenser og det tror jeg ikke hjertet mitt takler desverre...
Men i verstefall så finner jeg frem 5 røyk om dagen, og det er det jeg skal røyke. hele døgnet.
Også trapper jeg ned for hver uke tenker jeg.
Også skal jeg jo lese den boken, så jeg håper det hjelper...
Ikke kan jeg vel bruke "nicorette" heller pga graviditeten (?)

Jeg røyket 15 om dagen fram til februar i år. Da gikk jeg over til Nicotinell tyggis. Trappet ned på tyggisen ubevisst, og nå husker jeg ikke sist jeg tok siste tyggis.

Legen sa til meg at veldig mange "kolikkbarn" ikke er kolikkbarn, men barn som har nikotinabstinenser fordi mora har røyket (eller brukt annen nikotin) mens barnet var i magen.
Det er jo noe å tenke på det også, at barnet blir avhengig det også...

Jeg sier ikke at det er lett å slutte altså, tvert imot. Det er veldig vanskelig. Men man klarer det om man virkelig vil :) (Den har du sikkert hørt før... hehe :p )

Eg tok min siste røyk då eg var på fest 12.juni. Det var omtrent rundt EL, og eg er veeeldig glad for at eg ikkje har røykt sidan. Etter at eg fann ut at eg er gravid, har det ikkje frista heller...

jepp, det sa jeg også...

Med førstemann trappet jeg veldig ned. 2-3 om dagen fra 5-7 mnd.
Sluttet i 7 mnd.

Denne gangen skal jeg være flinkere! Slutte etter ferien 9 august! [:)]
har en mann som også røyker og han skal også slutte[:D]

Røyker ikke, men jeg snuser. Jeg var ekstrem det var snus godt plassert under leppa nesten 24-7...
Jeg sa som deg at den dagen jeg ble gravid skulle jeg slutte på flekken. Det var ikke så lett det.
Så dårlig samvittighet jeg har for det å, men jeg har nå byttet til nikotinfri snus sikkert ikke bra det heller men inbiler meg at det hvertfall er litt bedre inntil jeg klarer å legge det heelt av meg..

Men stå på jeg er sikkert på at du klarer det [:)]

Sluttet den dagen testen viste "gravid":)

sliter veeeeldig, men går overaskende bra:)

ORIGINAL: Lille spire februar

Sluttet den dagen testen viste "gravid":)

Samme her, har bare hatt 1 røyk etter det (9 dager siden) [:D] 

Sluttet nylig å amme, så nå var jeg oppe i 20 om dagen igjen... Men savner det ikke i det hele tatt nå...

sniker fra jan..
jeg leste først slutt og røyke boka... men den funka ikke for meg...
jeg har røyka i noen år og 20 om dagen..
men utrolig nok funket det veldig bra med røykeplaster..
hadde fortsatt lyst på røyk.. men jeg hadde på det i 3 dager også tok jeg det av
fordi det egentlig var litt irriterende å ha på..
er overraska over hvor lett det var.. det verste var egentlig frykten for å slutte..
høres kanskje rart ut men...
ting funker vel forskjellig på folk.. men var bare et tips..

har prøvd å slutte tidligere også, uten hell... men denne gangen klarte jeg det.. og gud så lettet jeg er ..
fått mange fordeler av det.. er ikke så tørst lenger.. har mindre lyst på røyk.. man er jo faktisk røyksyk nesten hele tiden når man røyker.. er ikke alltid man kan røyke når man vil.. deilig å slippe å tenke på røyk hele tida..
er varmere i føttene.. frøs alltid på føttene når jeg røyka.. spiser mindre sukkertøy.. hadde alltid noe i munnen når jeg ikke kunne røyke hele tida.. nyter maten min.. tenker ikke på røyk etter maten mens jeg spiser.. og jeg har god samvittighet for spiren min i magen som slipper røyken.. hvis man tar ul mens man røyker kan man jo se at fosteret kvier seg når mor røyker.. huff... ekkelt altså... mindre sjans for sa eller ma om man slutter med røyken også

jeg hadde en ma i feb. og da røyket jeg... da fikk jeg veldig skyldfølelse[:'(]

ORIGINAL: bjornsvik

9 av 10 blir røykfri med hypnose!;)

Jeg er hypnoterapeut....

En venninne av meg ble røykfri av hypnose :)

Jeg røykte fram til positiv test, hadde jo i grunnen gitt opp håpet om at vi skulle klare å bli gravide på egenhånd.Tok to røyk etter testenmen endte opp med å bare holde dem i hånda. Fristet ikke i det hele tatt. Tok max fem trekk tilsammen. Har vært røykfri i en uke nå og det eneste jeg savner er "rutinen". Har ingen abstinenser bare litt savn etter ritualet og de faste røykene. Har alltid sagt at den dagen testen ble positiv så skulle jeg slutte tvert så hjernen var nok mere innstilt enn jeg trodde. Jeg har jo ikke bare meg selv å tenke på lengre [;)]

Jeg sluttet og røyke når jeg var gravid første gangen, så begynte jeg smått igjen på ferie for en måned siden, og nå har jeg holdt meg unna røyk siden jeg mistenkte at jeg var gravid på mandag!

Ikke noe problem for meg og stumpe røyken har jeg funnet ut [:D]

Back
Topp