Røykere nær barnet ditt..?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Er dette noe dere har tenkt på? Om f.eks barnefar, mormor, farfar etc røyker..
Hvilke forhåndsregler må de ta..?
Eller er det ikke så nøye?

"farmor" her har inngått en deal om å slutte å røyke. Ellers ingen røykere i nær omkrets.. Så trenger ikke ta særlig stilling til det sånn, selv.

"farmor" her har inngått en deal om å slutte å røyke. Ellers ingen røykere i nær omkrets.. Så trenger ikke ta særlig stilling til det sånn, selv.

Kjenner ingen som røyker, bortsett fra et par av de litt eldre på jobb.
Uansett ville jeg aldri utsatt mitt barn for røyklukt eller passiv røyking.

Kjenner ingen som røyker, bortsett fra et par av de litt eldre på jobb.
Uansett ville jeg aldri utsatt mitt barn for røyklukt eller passiv røyking.
Nei, ikke jeg heller. Svigermor røyker enda, men skal slutte når T blir født [emoji14]
Hun pleier røyke ute hjemme hos seg, for å bespare andre for passiv røyking, og ville aldri kommet og løftet rundt på små babyer/barn med røykfingre/ånde altså..

Heldigvis ingen i familien eller vennekretsen vår som røyker nå :)

Bestefar til eldste røykte før, (eldste har annen far enn de minste), så han måtte fint vaske seg godt og skifte genser når han skulle holde henne som baby.

Stemor til eldste røyker, men hun er så sjelden hos oss, så det vil ikke påvirke babyen, og jeg sender eldste i dusjen og klærene hennes til vask når hun kommer hjem fra far :)

Jeg reagerer på røyk selv, blir tett i nesen og uvell, så gjør det jeg kan for å skjerme mine barn fra slikt.

Har noen kollegaer som røyker, men ingen som gjør det foran barna. Hvis folk henger et sted og røyker går vi rundt.

Bestefar røyker. Inni hos han dropper han å røyke når vi er der ( jeg blir drit kvalm av røyken) og for storebror. Ute så røyker han vekk fra bordet der alle sitter. Men vi svigermor røyker til tider og utider.

Selv tidligere røyker. Sprakk mellom svangerskapene men går alltid like fint p slutte når jeg ble prøver igjen. Vil ikke tvinge noen å slutte å røyke. Men behøver ikke røyke oppi ungen.

Når jeg møter venninner så passer de på å røyke vekk fra ungen og ikke på ungen gikk bra med storebror ;)

Både kommende farfar og kommende farmor til lille i magen røyker. Tidligere så har de røykt inne hos seg selv!, men de har nå røykt ute i ett år eller noe. Hvis de begynner å røyke inne igjen etter at mini kommer til verden, så kommer jeg faktisk til å gi klar beskjed om at vi ikke kommer på besøk pga. Røykingen.

Jeg mener at så lenge den røykende tar hensyn, vasker hendene og bytter klær etter røyken så er det ingen problem. Men aldri i verden om jeg utsetter barnet mitt for passiv røyking! Jeg hater røyk selv og blir tett i brystet. Jeg ønsker ikke å utsette barnet mitt for allergier, astma og andre luftveisplager som kan komme fra passiv røyking...

Broren min og svoger røyker. Men det legger vi ikke merke til engang fordi de gjemmer seg hver gang, og det syntes jeg er fint!
Tåler ikke røyk selv og barna mine skal ikke i nærheten av det heller!

Min mor røyker...og røyket selv før. Er vel ikke noe forhåndsregler å ta vel? Så lenge hun ikke røyker inne eller oppå babyen liksom...

Ikke røyk i samme rom, helst ute takk! eller i nærheten av barnet når du røyker bare er mine regler!

Lilles bestefar røyker inne hos seg selv. Han lufter alltid kraftig før vi kommer på besøk, men lukta blir jo aldri helt borte, og han røyker ut av vinduet mens vi er der.

Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal forholde oss til det ift jenta vår. [emoji53] Vurderer å si at han heller må komme til oss

Min mor røyker...og røyket selv før. Er vel ikke noe forhåndsregler å ta vel? Så lenge hun ikke røyker inne eller oppå babyen liksom...
Noen ønsker jo at de skifter klær, pusser tenner eller vasker hendene først i alle fall. Eller bare har krav om at de ikke røyker inne.. Derfor spørsmålet. Hvilke krav har DU liksom. [emoji14]
Jeg trenger heldigvis ikke selv ta stilling til det. [emoji14]

Besteforeldre på begge sider røyker, ute. Skal ikke tvinge de til å slutte å røyke, men å vaske hender når de skal borti ungene greit[emoji4] samme gjelder venner og kollegaer...

Det er kun ene broren min og tante og onkel som røyker i min familie. Og de ser jeg så og si aldri. Ellers får folk holde seg unna når de røyker, og vaske seg godt på henda før de tar på den lille :)
Så kommer det jo an på personen som røyker også. Noen er jo flinke med hygiene og lukter ikke så forferdelig, mens andre lukter sur sneip konstant!

Har selv røyka tidligere, så jeg skjønner at ikke man kan be folk om å bare slutte :hilarious:
Men både min mor (som en dampmaskin) og sambo sin mor røyker, og vi kommer til å gi beskjed om at de ikke kan ta seg en røyk når de passer barnebarna. Mamma er en sånn som tror at hun ikke lukter røyk da hun røyker veldig milde sigaretter, men hun har fått beskjed om at hun gjør det :hilarious: etter hun fikk vite at jeg var gravid har hun trappet ned kraftig på røyken når vi er der på middag feks, og hun røyker ikke når jeg er på besøk. Tar det som et godt tegn på at hun heller ikke vil gjøre det når de små er der :happy: verre med svigers :shifty: de er litt sånn "det går bra" til ALT..

Back
Topp