røykere- arbeidsplassen

Stita

Gift med forumet
Hvordan er det iforhold til din jobb?
Jeg har alltid hatt jobber der man kan ta seg noen minutter ihvertfall innimellom. Aldri trengt å gå lenger enn 2-2 1/2 time uten røyk på jobb..
Hvordan fungerer dette i butikk jobber f.eks? Får man ikke røyke muligheter før arbeidsdagen er ferdig da? Er jo mange butikker der det ikke er mange ansatte på jobb samtidig.
Jeg sitter å ser på jobber, og jeg må innrømme denne tanken slår meg når jeg tenker hva jeg ville søkt på...

Jeg er ikke interessert i å høre fra folk som skal fortelle hvor fælt og dumt røyk er.. Det vet jeg, så det er ingenting å diskutere ;)

man kan vel de aller fleste plasser røyke når man har lunsj, jeg jobber på bensinstasjon, på dagen er vi to, på kveldene jobber vi alene, noen ganger har jeg tid til mange røykepauser, mens andre ganger får jeg bare tid til noe trekk...

Mi ( nr 2 på vei) skrev:
man kan vel de aller fleste plasser røyke når man har lunsj, jeg jobber på bensinstasjon, på dagen er vi to, på kveldene jobber vi alene, noen ganger har jeg tid til mange røykepauser, mens andre ganger får jeg bare tid til noe trekk...

Jeg har også jobbet på bensinstasjon tidligere. Men alene var jeg aldri, så jeg slapp å tenke over slikt der.. Vi kunne ta oss noen trekk når det passet oss stort sett.

Men generelt sett, så forventer jeg ikke mer enn 1 røykepause i butikkjobber, men 0 røykepauser tror jeg ikke jeg klarer :O Jeg er ikke desperat etter arbeid nå da jeg egentlig er student og har en datter i bare 50% barnehage, men kunne tenkt meg en deltidsjobb utenom :) Men da må den "riktige" jobben dukke opp først :P

Jeg tenker at du bryr deg mer om røyken enn om jobben på måten du skriver. Får du ikke mulighet til å røyke så gidder du ikke søke på jobben liksom....

Jeg jobber i butikk og jeg røyker, men jeg har en regel for meg selv og det er at jeg ikke røyker på jobb. JEG syns ikke det lukter godt av meg etter at jeg har tatt en røyk og når man kanskje skal stå tett opp til folk å snakke med de,er det ikke noe bra at det stinker røyk av en. Det er noe med omdømme til butikken og de som jobber der syns jeg. 
På den måten minsker jeg iallefall antall røyk og sparer litt penger siden det ikke blir mer enn 4-5 røyk om dagen. 

Ellers så må man ta det opp i den butikken man evt søker til. Noen kan syns det er greit at ansatte tar seg mange røykepauser og andre kan syns at det ikke er noe særlig og ser helst at ansatte ikke gjør det.

hos oss er det ikke lov å røyke i arbeidstiden. ikke i pausene heller.  gjelder alle kommunens ansatte.

Miss Bloomwood skrev:
Jeg tenker at du bryr deg mer om røyken enn om jobben på måten du skriver. Får du ikke mulighet til å røyke så gidder du ikke søke på jobben liksom....

Jeg jobber i butikk og jeg røyker, men jeg har en regel for meg selv og det er at jeg ikke røyker på jobb. JEG syns ikke det lukter godt av meg etter at jeg har tatt en røyk og når man kanskje skal stå tett opp til folk å snakke med de,er det ikke noe bra at det stinker røyk av en. Det er noe med omdømme til butikken og de som jobber der syns jeg. 
På den måten minsker jeg iallefall antall røyk og sparer litt penger siden det ikke blir mer enn 4-5 røyk om dagen. 

Ellers så må man ta det opp i den butikken man evt søker til. Noen kan syns det er greit at ansatte tar seg mange røykepauser og andre kan syns at det ikke er noe særlig og ser helst at ansatte ikke gjør det.

med tanke på at jeg ikke har jobb nå, så bryr jeg meg mest om røyken akkurat nå ja.. Så foreløbig har jeg jo ingen jobb å bry meg om... Jeg har også skrevet at jeg ikke MÅ ha noen jobb nå.. Så om jeg ikke finner noe som jeg ønsker, så kommer jeg heller ikke til å søke.. Jeg har egentlig mer enn nok med skolen og min datter som ikke har full plass i barnehage enda, men liker å jobbe så derfor ønsker jeg å jobbe litt også.. men for min del er det sånn ja, at jeg ikke ønsker å søke om jeg må gå 8 timer uten røyk hver gang..  Det skjønner jeg ikke hvorfor skal være så forferdelig å innrømme?  Hadde jeg absolutt måtte jobbe nå, så hadde jo jeg selvfølgelig måtte forandre tankemåte.  Folk velger jo vekk jobber av andre "småsaker" også.. Uniformen til butikken, jobbing sent helger, osv.. Det er jo ikke bedre enn min grunn, mener jeg :P

Dette er ikke noe jeg har i hodet hver gang jeg har sett en stillingsannonse altså. Jeg begynte å tenke på problemstillingen først i dag..

Back
Topp