røyker dere?

Helenesmamma

Elsker forumet
er det mange som røyker her?og hvor mange?off eg røyke mellom 7og ti.klare isje å slutta[:(][:(][:(][:(][:(]

Jeg røyker ikke nei.. Har heller aldri gjort det.. [:)]

då e du heldig.har bare røykt to i dag.har jo sittet på dataen halve dagen.det hjelper for vi røyker ikke inne.

så sant så sant.men det er ikke lett.prøver vær dag.men nå skal jeg iallefall ikke røyke mer i dag!

jeg har røyka i 17 år, men når vi bestemte oss for å begynne å prøve så sluttet jeg.. var røykfri i 6 uker før jeg ble gravid.

Stå på barn3, så klarer du det!! Husk at det viktigste er å kutte ned, og for hver røyk du dropper har barnet ditt det bedre!

Jeg røyka i mange år, men slutta for tre år siden...

ORIGINAL: Tixxxy

Jeg slutta å røyke når jeg fant ut jeg var gravid... og jeg var kjempe flink... men nå den siste mnd-6 ukene så har jeg ikke vært så flink... PLutselig ett j***** røykesug som ble kasta på meg.. så jeg er ikke så flink lenger... Tar meg noen røyk for dagen.. varierer veldig på hvor mange.. noen dager ingen, andre dager ti røyk i løpet av hele dagen..[:'(][:o]

jeg røyka i begynnelsen av graviditeten, å så klarte jeg å slutte i uke14 tror jeg det var! hadde vært røykfri 3 dager, så klarte jeg ikke mer[&:]
så jeg røyker ennå ja! men som tixxxy sier jeg holder det iallefall under ti røyk hver dag! går ingen dager der jeg røyker ingenting, men noe dager ligger antallet kun på 2-3 røyk, men s andre kanskje 6-7...

er ikke noe jeg er stolt over, å jeg hadde egentlig tenkt å holde det hemmelig for alle på BV([:)][&:]), å jeg har faktisk unngått denne tråden i hele dag[&:]

men nå er det ute! puh...

min grunn er vel det at jeg fant ut at jeg var gravid når jeg var 2 å en hall mnd på vei...

ORIGINAL: sillje

Leste om en undersøkelse som var gjort blant gravide røykere. Der hadde de tatt Ul på gravide mens de røykte. Barnet krøkte seg helt isammen og hjerteaktiviteten økte. Barnet hadde det sånn til flere minutter etter siste trekk. Da forstår jeg ikke hvorfor det er så vanskelig å slutte.Det er jo påvist at det kan skade barnet, det har det ihvertfall ikke bra mens du røyker...

Faktisk så kan fosteret ligge med kramper i opp til 1,5 timer etter en sigarett... så 10 minutters nytelse for mor er halvannen times lidelse  for fosteret... Det betyr at en mamma som røyker 10 røyk om dagen utsetter barnet sitt for opp til 15 timers lidelse per dag også... Det har vært nok å vite for meg til at jeg ikke har sprukket noe i alle fall!

Eg har aldri røykt, å har difor ikkje skjønnt at det kan vere så veldig vanskeleg å slutte....! Det går ikkje ein dag uten at eg tenkjer på at eg håpar at den vetle som veks inni meg skal vere frisk...! Trur ikkje eg hadde hatt samvit til å røykt....!

ORIGINAL: sleepy

Eg har aldri røykt, å har difor ikkje skjønnt at det kan vere så veldig vanskeleg å slutte....! Det går ikkje ein dag uten at eg tenkjer på at eg håpar at den vetle som veks inni meg skal vere frisk...! Trur ikkje eg hadde hatt samvit til å røykt....!

Prøv å forestille deg at du skal slutte å sove... eller slutte å spise. Omtrent sånn føles det å slutte å røyke, fordi kroppen din roper etter røyken, og du bare MÅ ha den.... Det er ikke uten grunn folk sliter med å slutte. Selv synes jeg faktisk det gikk forbausende lett, men det var vel fordi jeg hadde den rette motivasjonen og gjorde noe med det der og da!

Okey, klarer nok ikkje å forestille meg det..., men lykke til til dei som prøver å slutte. Barnet i magen må nok vere ein stor motivasjonsfaktor for å slutte

ORIGINAL: lenemor

Prøv å forestille deg at du skal slutte å sove... eller slutte å spise. Omtrent sånn føles det å slutte å røyke, fordi kroppen din roper etter røyken, og du bare MÅ ha den.... Det er ikke uten grunn folk sliter med å slutte. Selv synes jeg faktisk det gikk forbausende lett, men det var vel fordi jeg hadde den rette motivasjonen og gjorde noe med det der og da!

så sant så sant... syntes det gikk forbausende lett da jeg hadde en orntlig grunn for å slutte.

De sier jo at røyking skal ha litt å si på fødselsvekt og sånn.. Så jeg må fortelle mamma sin historie da.. Ho slutta tvert å røyke når ho var gravid meg meg.. Røykte ikke hele svangerskapet.. Jeg var 2700 når jeg var født.. Og men yngste søstera mi da røykte ho nesten som før ho blei gravid, og ho var nesten 4 kg da ho var født.. [:D]

Har aldri røyka jeg! heldigvis!

Jeg røyket masse før, men sluttet heldigvis før jeg ble gravid. Gikk på kurs og sluttet på dagen. Anbefaler ALLE dette kurset. Det er som å stille tiden tilbake til da du ikke hadde tent din første røyk. Jeg var en VELDIG skeptisk kursdeltaker, og trodde ikke jeg vill eklare det. Men det var veldig enkelt. Det er mye vanskeligere å rive i stykker et ark...

Se på linken alle mann:

[link=http://www.easyway-norge.no/navigasjon/forside.html]http://www.easyway-norge.no/navigasjon/forside.html[/link]

Man trenger som sagt ingen viljestyrke. Lykke til!

Back
Topp