Røykelaks

Kykkelykkeliky

Elsker forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Fikk gave fra jobb i dag, med blant annet 2 pakker røykelaks, produksjonsdato 3.12 og 7.12, de var pakket kaldt (annet enn turen hjem, ca 30min) og ligger nå i kjøleskapet her.

Er disse så nære pakkedato at de er trygg? Har forstått det slik at "fersk" røkelaks er innenfor, men hvor fersk snakker vi?

Kan den ev. spises varmebehandlet? Tenkte pasta med laks som backup, da lar jeg den surre på stekepanne og lager ostesaus direkte med laksen.

Innspill?

Var forsåvidt spekepølse og diverse muggoster i også, så re-gifter til mor og far. Penger spart fra gavebudsjettet! Re-gifter en rødvin også, føler meg utspekulert og økonomisk på samme tid her!

Men men, mer penger til ritzkjeks og mandariner til meg!

Alt det du fikk kan spises om det varmebehandles. Muggoster = godt på pizza :) Spekepølse også.

Røykelaksen ville jeg ikke hatt noe problem med å spise som den er, den er såpass ny.

Alt det du fikk kan spises om det varmebehandles. Muggoster = godt på pizza :) Spekepølse også.

Røykelaksen ville jeg ikke hatt noe problem med å spise som den er, den er såpass ny.

Jeg liker bare brie av de jeg fikk og spekepølsen klarer jeg meg uten så lenge jeg får laks :happy: Men blir nok toast med spekeskinke og brie, guilty pleasure her i huset!

Jeg får tårer i øynene av å lese denne tråden, og får lyst på ALT ovenfor. Og jeg liker ikke muggost engang!

Så lenge det ikke er rett før siste forbruksdag, og den ikke har ligget åpen lenge, så burde det gå fint i følge matportalen. Jeg er svak for spekemat, så røkelaks har vært min redning i de to forrige svangerskapene :p

Hele pakken forsvant! Grov toast med smør, eggerøre og røykelaks gjorde godt både fysisk og psykisk!

Back
Topp