Røykehus

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Svigerforeldrene mine røyker konstant inne. De vill sikkert snart mase på meg ang å ha med babyen vår hjem til dem... Det kvier jeg meg til. Vill si til dem at de må igjennom lufte huset men nå som det er så kaldt ute våger jeg ikke å si det.. Vi kan oppholde oss i rom der de ikke røyker men de lukter jo for det.... Vill ikke at jenta mi skal puste inn lukten eller noe røyk blir helt dårlig. Hvis jeg lar ho puste inn det så føler jeg at jeg skader ho:/ Føler også at ho får det vondt..Er sikkert litt overbeskyttende men det plager meg virkelig. Og det er jo bra å ha den morsfølelsen!!Men jeg må jo også la svigerforeldrene se barnebarnet sitt... Og de blir jo lei seg hvis jeg nekter å komme ditt.. De bor jo også bare noen minutter unna.. Men det er vanskelig føler at jeg sender ho ut i noe skadelig. Hva skal jeg gjøre? Jeg må jo bare dra ditt til slutt selvom de røyker inne.. og de vill heller ikke røyke ute, vertfall ikke svigerfar... :grumpy::depressed: Blir helt dårlig.. :schocked028

Skjønner deg godt! Kan ikke heller de komme på besøk til dere?

Den er vanskelig altså. .. Har selv noen i familien som røyker masse. Vi har sagt ifra at dette er ikke noe vi ønsker. Og at vi kommer på besøk hvis det er luftet ut. Og at de respekterer det med å ikke røyke i samme rom når vi er der.. Hvis ikke kan de komme på besøk til oss. Kjente jeg slet masse med å gi beskjed. Det ble heldigvis respektert. Gi beskjed så får du se hva de sier. Og hvis det blir dårlig tatt imot så tar det litt tid før de innser at det er riktig av deg å gjøre det. Om de så blir litt sinte så la gå. Jeg ville ikke at mitt barn skal være i nærheten av røyk. Da det er bevist at passiv røyking er farligere enn å røyke selv.

Det som er er jo at uansett hvor godt de lufter så setter den stanken seg i klærne, og i noen klær er det vanskelig å få ut, selv etter vask (vet ikke om noen har funnet en god løsning på det), men jeg hadde rett og slett bare sagt det som det er, bor de bare noen minutter unna, så er det jo ikke noe problem at de kommer til dere, det burde de jo ha forståelse for.

Mamma og svigermor røyker også inne. Nekter å dra dit hvis de ikke lufter og vasker godt ut før vi kommer. Hvis de ikke orker det, så får de komme hit. :)
Jeg gidder ikke å måtte dusje alle oss, alle klær, jakke, vesker og alt vi har med oss fordi det stinker røyk. Og det sier jeg til dem og. Så svigermor har kutta ned på innerøyken og røyker stort sett ute nå. Lufter og vasker før vi kommer. Så da kan vi dra dit. Mamma gidder ikke, så da får hun heller komme hit. Er deres valg. :)

Røyking er grusomt! Hadde aldri utsatt barna mine for det. De får komme til dere. Kan vel ikke være så vanskelig for de?

Vi har også et familiemedlem som røyker inne og vi drar konsekvent ikke dit :-) De får heller komme til oss når de er så forbanna late :P

De har vært hos oss flere ganger nå og er veldig påtrengende.. Veit de snart vill mase om at vi skal ditt og det er da jeg må være sterk å si strengt ifra om at de skal ikke være røyk i huset om vi skal ditt.. Men svigerfar vill røyke i stua... Og det er en helt aen kultur så de er ikke så nøye på røyk å barn føler jeg... Men det er jeg! Bedre å vente til sommeren da vi kan sitte ute, men om de vill vente så lenge er ett spm.. Plutselig så ringer de å sier " vi henter deg nå. Stå klar". .....

Svigerforeldrene mine røyker konstant inne. De vill sikkert snart mase på meg ang å ha med babyen vår hjem til dem... Det kvier jeg meg til. Vill si til dem at de må igjennom lufte huset men nå som det er så kaldt ute våger jeg ikke å si det.. Vi kan oppholde oss i rom der de ikke røyker men de lukter jo for det.... Vill ikke at jenta mi skal puste inn lukten eller noe røyk blir helt dårlig. Hvis jeg lar ho puste inn det så føler jeg at jeg skader ho:/ Føler også at ho får det vondt..Er sikkert litt overbeskyttende men det plager meg virkelig. Og det er jo bra å ha den morsfølelsen!!Men jeg må jo også la svigerforeldrene se barnebarnet sitt... Og de blir jo lei seg hvis jeg nekter å komme ditt.. De bor jo også bare noen minutter unna.. Men det er vanskelig føler at jeg sender ho ut i noe skadelig. Hva skal jeg gjøre? Jeg må jo bare dra ditt til slutt selvom de røyker inne.. og de vill heller ikke røyke ute, vertfall ikke svigerfar... :grumpy::depressed: Blir helt dårlig.. :schocked028
Jeg drar ikke til noen som røyker inne, så enkelt er det. Og jeg gidder hvertfall ikke ta hensyn til røykerne. De får komme til oss, eller møtes et sted det ikke er innerøyking. Ikke snakk om å føye meg en millimeter på det området der..!! Så får heller de det gjelder bli så fornerma de bare vil - mitt barns helse kommer først uansett!

Jeg drar ikke til noen som røyker inne, så enkelt er det. Og jeg gidder hvertfall ikke ta hensyn til røykerne. De får komme til oss, eller møtes et sted det ikke er innerøyking. Ikke snakk om å føye meg en millimeter på det området der..!! Så får heller de det gjelder bli så fornerma de bare vil - mitt barns helse kommer først uansett!
Helt enig!!

De har vært hos oss flere ganger nå og er veldig påtrengende.. Veit de snart vill mase om at vi skal ditt og det er da jeg må være sterk å si strengt ifra om at de skal ikke være røyk i huset om vi skal ditt.. Men svigerfar vill røyke i stua... Og det er en helt aen kultur så de er ikke så nøye på røyk å barn føler jeg... Men det er jeg! Bedre å vente til sommeren da vi kan sitte ute, men om de vill vente så lenge er ett spm.. Plutselig så ringer de å sier " vi henter deg nå. Stå klar". .....
Neste gang de er hos dere så får du bare tilfeldigvis si: "Er så koselig at dere kommer hit. Er jo som dere helt sikkert forstår uaktuelt for oss å være hos dere så lenge dere røyker inne, så setter pris på at dere ikke kverulerer på det. :) vil noen ha mer kaffe?"

Her kommer ungen først, så får andres følelser kommer nummer to.
Om folk røyker inne, så drar vi ikke på besøk enkelt og greit. Det er vårt barns lunger og helse det er snakk om.
Vi sa til svigers at vi respekterer at dere røyker inne og kommer aldri til å kreve at de sluttet å røyke inne, men til gjengjeld så håpet vi at de da respekterte vårt valg om å ikke dra dit på besøk også. Respekten bør gå begge veier.
Og etter at vi kun kom dit på besøk på sommeren, når vi kunne være ute, så har de slutta å røyke inne :)

Her kommer ungen først, så får andres følelser kommer nummer to.
Om folk røyker inne, så drar vi ikke på besøk enkelt og greit. Det er vårt barns lunger og helse det er snakk om.
Signerer. Hadde ikke latt et uskyldig lite barn som ikke selv har noe valg blitt utsatt for røyk. Selv ved røyking i vindu/vifte etc er dette svært skadelig for de skjøre små lungene. Så jeg hadde sagt klart ifra at de fikk komme til oss og lufte og vaske hvis vi skulle komme til dem.

Neste gang de er hos dere så får du bare tilfeldigvis si: "Er så koselig at dere kommer hit. Er jo som dere helt sikkert forstår uaktuelt for oss å være hos dere så lenge dere røyker inne, så setter pris på at dere ikke kverulerer på det. :) vil noen ha mer kaffe?"
Hehe, den skal jeg prøve ut;) så får jeg håpe de forstår...

Jeg hadde sagt de fikk røyke ute om det skulle noe barn dit :) svigermor slutta fordi jeg sa hu ikke fikk ha hu hjemme om hu røyka inne :) så nå er jeg faktisk så heldig at det er ikke noen i familien som røyker. Men syns selv det er ubehagelig om jeg går inn der de røyker inne, så tar hvertfall ikke med babyen inn der noen røyker inne.

Jeg hadde faktisk nektet å dra dit helt til de forstod at røyking inne er uakseptabelt med barn i hus. Evt til det blir varmt nok slik at de kan lufte ordentlig som du sier. Du er ikke overbeskyttende i det hele tatt! :)

Jeg hadde ikke dratt på besøk med min baby i et hus hvor det røykes inne! Babyens helse foran alt annet. Mtp at de kun bor noen min unna så kan de fint komme til deg for å hilse på babyen. Jeg har 0 toleranse for barn og røyk.

Jeg fatter ikke at folk orker å røyke inne :o jeg hadde krevd vask og luftin før vi kom på besøk. Og ingen røyking inne mens vi var der ;) og jeg er xrøyker og har ingenting imot at folk tar seg en røyk ute ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Haha! Fantastisk!

Back
Topp