Røyke tråd...

Sulla

Elsker forumet
MAI 2013
Idag har jeg skikkelig lyst på en røyk... Er lenge lenge siden jeg røyka sist og tenker lite på røyk... Men idag...... Uff...... Skulle ønske jeg ikke var gravid og kunne ta meg en røyk... Flere som sliter med røykesug?? Har lovet meg selv å ikke starte igjen denne gangen..., så ser for meg at jeg ALDRI mere skal røyke en røyk...

Røykte før jeg ble gravid med 4-åringen. Sluttet da, men begynte å festrøyke litt etter graviditeten. Men ble mindre og mindre, så er en stund siden nå. Har aldri sug lengre, og vet det smaker forferdelig om jeg hadde prøvd :D hvor lenge siden du sluttet?

Har holdt opp siden jeg ble gravid.
Har vært kjempetøft og julaften var den værste! Følte at alt var blitt tatt fra meg og jeg sleit skikkelig!
Men jeg holdt ut og siden da har det aldri vært så ille igjen, faktisk har jeg vel knapt nok tenkt på røyk siden den siste harde kneika :)
Nå håper jeg det værste er over og at jeg aldri kommer til å røyke igjen!
Masse lykke til, stå det fæle ut, så blir det bedre og bedre!

Klarte ikke kutte på dagen jeg så trappa ned og trappa ned og hadde en liten periode med en røyk i uka... Forstå det den som kan... Nå er det snart 2 mnd siden siste røyk. De to mnd før den siste røyka jeg vel 20/30 totalt.... Tenker omtrent ikke på røyk, og gjør meg ikke noe å være med noen som røyker... Frister ikke..., men idag.....

Kjenner følelaen.. har gått rundt i ei uke og hatt så sykt lyst på general ekstra sterk portion:/ kjekt hos en kompis i går når han hadde akkurat den hele kvelden... Men men.. hva gjør vi ikkje for gullene våre:)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Jeg røyka myye før jeg ble gravid! Å jeg skal være helt ærlig å si at jeg må ha ett trekk hver dag for å ikke stresse :/ Jeg vet at røyking i svangerskapet er TABU.. Bare det å trappe ned mye har vært veldig vanskelig for meg siden jeg er så vanvittig avhengi.. Skulle ønske jeg hadde den styrken dere har..

Jeg har ikke klart å hive røyken i noen av svangerskapene mine, prøvd har jeg, veldi prøvd, ene gangen ble jeg rett å slett så syk at jordmor ba meg ta en røyk pga det var farligere får barnet viss jeg lot være.
trampet kraftig ned , det har jeg, kunne gå fint 20 røyk til dagen før jeg har blitt gravid å ligger sånn ca på gjennomsnitt 3 røykt til dagen nå, uten å stresse.så jeg er fårnøyd med det:)

Trist å høre. Jeg røykte til den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Så tenkte jeg, hvis jeg har styrke til å bære frem et barn, må jeg ha viljesryrke til å slutte. Så ikke et trekk tatt siden september og det gjør jeg med glede og stolthet for den lille jenten i magen.

Dette er første svangerskapet jeg har klart å kutte helt. Har vert utrolig vanskelig men er så ufattelig glad jeg har klart det. Må si at jeg stresser mindre nå enn da jeg røyka, og jeg grunngav og mine 2 røyk for dagen med at det var bedre enn stress med å slutte... De periodene jeg nå får veldig lyst på røyk føles ikke som de gangene jeg var røyker og hadde lyst på røyk.. Det var stressende det....

Jeg røyka myye før jeg ble gravid! Å jeg skal være helt ærlig å si at jeg må ha ett trekk hver dag for å ikke stresse :/ Jeg vet at røyking i svangerskapet er TABU.. Bare det å trappe ned mye har vært veldig vanskelig for meg siden jeg er så vanvittig avhengi.. Skulle ønske jeg hadde den styrken dere har..
Var sånn for meg og en stund nå i starten av sluttingen.., måtte bare ha en røyk for dagen.... Psyken styrte hele livet mitt, de første dagene uten røyken gikk jeg nesten på veggene og knaska gulrøtter i store mengder... Når du må ha et trekk for dagen trenger kroppen det egentlig da? Er jo ikke nikotinbehovet du trenger... Tror du harde klart å kutte det ene trekket og jeg... ;-)

Bra Sulla :) Alle kan klare det, tenk å slippe skammen og skyldfølelsen. Stolt av dere som har sluttet helt :)

Var sånn for meg og en stund nå i starten av sluttingen.., måtte bare ha en røyk for dagen.... Psyken styrte hele livet mitt, de første dagene uten røyken gikk jeg nesten på veggene og knaska gulrøtter i store mengder... Når du må ha et trekk for dagen trenger kroppen det egentlig da? Er jo ikke nikotinbehovet du trenger... Tror du harde klart å kutte det ene trekket og jeg... ;-)

Ser den :) har faktisk gått bra idag :D håper det går bra framover også :) Er helt klar for å slutte :D

Ser den :) har faktisk gått bra idag :D håper det går bra framover også :) Er helt klar for å slutte :D
Stå på.... Det ene trekket trenger du ikke... Å være røykfri er faktisk utrolig deilig.... Slippe å gå ut og ikke minst slippe å lukte røyk... ;-)

Ja, det er ikke lett. Jeg er om mulig gått fra å bli røyker til antirøyker. Røykte de første ukene av forrige graviditet før det gikk "opp for meg" at jeg faktisk var gravid. Hadde ikke samvittighet til det. Hadde mange venninner som røykte, og når de skulle holde vesla etter hun var født osv så stinket det noe helt forferdelig av henne. Syns ikke det er bra i det hele tatt å røyke å være rundt småbarn og barn i det hele. Har til og med en venninne som røykte inne med sitt barn, og jeg grøsser. Jeg reiste ikke på besøk til de som røykte med veslesnuppa mi.

Klarer jo å se det fra begge sider siden jeg har vært på de begge, men jeg har det så utrolig bra uten røyken. Det blir jo bedre etter en stund, og nå ofrer jeg ikke røyken en tanke. Jeg begynte å trene etter fødselen i stedet, og ble ganske så rask og sprek. Nå er det så lenge siden jeg har røykt at det smaker helt forferdelig. Har tatt en røyk etter noen pils de gangene jeg var ute, men måtte bare slutte med det etterhvert også.

Lykke til alle dere som prøver å slutte. Det er mulig og så utrolig verdt det :) :)

Jeg var også utrolig avhengig! Hadde prøvd mange ganger før, og klarte det ikke med første... :(
Den siste gangen nå var det hardt mot hardt, ingen nedtrapping, bare fullt kutt.
Var tøft og veldig vanskelig som sagt, men så utrolig verdt det nå!
Stresset ved å ikke kunne ta seg en røyk da jeg røyka, var mye verre enn det stresset jeg har kjent etter jeg slutta!
Besøkte noen som røyka inne forleden, og det lukta forferdelig av alt jeg hadde på meg da jeg kom hjem! Måtte bare slenge alt i vaskemaskina!
Stå på dere som prøver! Det er en stor befrielse!
Lykke til :)

Slutta et par dager etter at jeg fikk positiv test. Ikke var jeg noe storrøyker før det heller, alt fra 1-5 om dagen. Spørs hvilket selskap jeg hadde. Alltid sagt jeg skal slutte når jeg finner ut jeg er gravid, og det klarte jeg :-)

Men kjenner på det av og til at jeg har lyst på. Spesielt bare det å kjøre til venninna mi å sitte på trappa å ta et par røyker. Men det kan jeg gjøre allikevel, uten røyken i handa.... :-)

Ja, det er ikke lett. Jeg er om mulig gått fra å bli røyker til antirøyker. Røykte de første ukene av forrige graviditet før det gikk "opp for meg" at jeg faktisk var gravid. Hadde ikke samvittighet til det. Hadde mange venninner som røykte, og når de skulle holde vesla etter hun var født osv så stinket det noe helt forferdelig av henne. Syns ikke det er bra i det hele tatt å røyke å være rundt småbarn og barn i det hele. Har til og med en venninne som røykte inne med sitt barn, og jeg grøsser. Jeg reiste ikke på besøk til de som røykte med veslesnuppa mi.

Klarer jo å se det fra begge sider siden jeg har vært på de begge, men jeg har det så utrolig bra uten røyken. Det blir jo bedre etter en stund, og nå ofrer jeg ikke røyken en tanke. Jeg begynte å trene etter fødselen i stedet, og ble ganske så rask og sprek. Nå er det så lenge siden jeg har røykt at det smaker helt forferdelig. Har tatt en røyk etter noen pils de gangene jeg var ute, men måtte bare slutte med det etterhvert også.

Lykke til alle dere som prøver å slutte. Det er mulig og så utrolig verdt det :) :)

Flott at du har sluttet :) fantastisk. Helt utrolig at noen røyker inne i 2013, og faktisk med små barn inne. Så egoistisk og harry. Så kult at du trener og tar vare på deg selv. Stå på :)

Jeg sluttet 17 januar 2009, og har ikke tatt i en røyk siden :) Stolt :D Når jeg sluttet hadde jeg røyket i 14 år, og jeg begynte rett og slett å bli redd for å få kreft.
Jeg hadde igrunn ikke lyst å slutte heller siden jeg hadde prøvd utallige ganger før uten å lykkes, men akkurat denne gangen da motivasjonen var som lavest var akkurat den gangen det var enklest :) Har ikke hatt et røyksug siden, og livet uten røyk er herlig :)

Så til dere røykere som prøver å slutte, stå på, bit tenna sammen - dette klarer dere enkelt :)

Savner røyken selv,selvom det er deilig å slippe å stå ute i kulden.. Var lettere å slutte denne gangen,med min første klarte jeg det ikke før jeg var 11 uker på vei.Nå klarte jeg det med en gang:) Men tenker jeg kommer til å begynne å røyke igjen når babyen er ute..Er desverre altfor godt å røyke..

Det å røyke med babyer i hus er skammelig! det har ikke jeg kommet til å gjort uansett om jeg ikke hadde klart å slutte i svangerskapet.. Jeg kommer ikke til å se ned på di som ikke klarer å slutte i svangerskapet.

Back
Topp