Røyke slutt!!

Jeg røyker ikke, men må bare si at dere er SUPERFLINKE alle sammen!
Kan se for meg at det absolutt ikke er lett å slutte/trappe ned, men dere viser jo virkelig at dere prøver!
Creds til dere ! *sender over masse slutte-å-røyke støv* :):):):)

2 uker i morra...

har fremdeles lyst på røyk noen ganger om dagen...

ikke røyk, men jeg er en stor snuser

aaselilln skrev:
Hvordan klarer dere å slutte så fort å røyke???

Jeg er så stressa over alle tankene så går i hode mitt.

At jeg MÅ slutte å røyke! ALLE SIER DET! MEN HVORDAN!!!

Gjør det bare mer stress og da tenker jeg. Å så godt det hadde vært med røyk.
Når man har røyket i så mange år, at det har passert 10 år og litt til...

Jeg har veldig lyst til å slutte, men vet ikke om jeg klarer!

Ja, det er jævleg. Faktisk beskreiv ein psykolog røykeslutting som det samme som ein tørrlagt alkoholikar skulle jobba på eit bryggeri. Fordi vi møter fristelsar overalt.

Du kan gå til legen å få hjelp. Då kan du få røykeloggbok, og be om time etter ei veke eller to, så du kan bli kontrollert. Det er kjempeviktig at du ikkje lurer deg sjøl til å tru at du røyker mindre enn du gjer, du kan begynne med mildare røyk. Kvit kent er suupermild, og kan då få kroppen din til å venne seg meir av med nikotinsuget, samtidig som du får røyka...

Men ja, det er heilt forjævleg...

Forrige gang måtte eg ned til elva kvar einaste dag for å stooooooortute fordi eg ikkje fekk røyka. Herregud så jævlig eg hadde det... Eg klarte ikkje å slutte på mandag, men er no nede på 1 om dagen. Så det er sånnsett ganske unødvendig av meg :(

Kva med å ta ein graviditetstest til? Der det lyser "gravid" mot deg? Det er ikkje alltid like lett å fatte at ein er gravid, og då forsvinner jo motivasjonen litt

aaselilln skrev:
Hvordan klarer dere å slutte så fort å røyke???

Jeg er så stressa over alle tankene så går i hode mitt.

At jeg MÅ slutte å røyke! ALLE SIER DET! MEN HVORDAN!!!

Gjør det bare mer stress og da tenker jeg. Å så godt det hadde vært med røyk.
Når man har røyket i så mange år, at det har passert 10 år og litt til...

Jeg har veldig lyst til å slutte, men vet ikke om jeg klarer!

Jeg vet det er vanskelig. Jeg røyka i nesten hele svangerskapet med han jeg har fra før.  Nå er situasjonen min annerledes - jeg har en mann som passer på meg, jeg jobber som sykepleier, jeg har mista pappan min i lungekreft og mamman min har lungeemfysem..
Disse tingene har hengt over meg siden pappa døde - men allikevel så klarte jeg ikke å slutte..
Pappa sa noe lurt til meg før han døde - og det var at jeg ikke måtte slutte på grunn av han. Jeg måtte slutte fordi jeg hadde lyst til det. Det blir litt annerledes når man har en baby i magen, men det er ikke lett fordi man MÅ. Eller fordi andre mener at man MÅ.
Jeg ble gravid i september - da klarte jeg ikke å la være..
Ble gravid igjen nå, og fant det ut for litt over 2 uker siden. Sa til guttungen at "dette er den siste røyken mamma skal ta - du må være politi..."
Han tok oppgaven med alvor, og jeg fikk huden full da mannen kom hjem dagen etter med en røykpakke og jeg forsvant veldig veldig fort ut på trappa...
Så ble det et par til den kvelden - i smug.. Samme dagen etterpå..
Hadde en krangel med gubben, stakk av sted.. kjøpte en 10pakning og ble borte en time mens jeg tok en røyk og innbilte meg selv at livet ble bedre...
Fortsatte med dette - til jeg bare røyka opp pakka etter to dager..
Innså at det bare ble for dumt og siden har jeg ikke kjøpt røyk.
Jeg er HOL etter røyk.. jeg snuser det inn når jeg går forbi folk som røyker, jeg misunner dem som kan gå ut etter middagen og ta en røyk, eller gå ut når unge og gubbemaset blir for ille, men jeg klarer å la være å handle.
Det hjelper godt at mannen slutta, og at han har vært superstreng på at jeg ikke får røyke for jeg har faktisk en unge i magen..

Så nei, det er ikke enkelt.. men jeg tror du må bestemme deg for at du skal slutte. Enten NÅ med en gang og bare gjøre andre ting helt til røyksuget går over - om du så må løpe opp og ned trappa førti ganger,så gjør det.
Eller så må du sette en dato og den datoen skal du overholde. Da jeg sluttet å røyke før pappa døde, gjorde jeg det sånn og det fungerte. Dessverre sprakk jeg etter halvannen mnd, men denne gangen vokser jo magen og det blir litt vanskeligere å sprekke...

Ønsker deg masse lykke til :D

Jeg må bare si at jeg syntes utrolig synn på dere som sliter med røykeslutt. Å sender masse motivasjons støv :)
Selv var det ikke det store problemet å slutte faktisk. Har tatt 4 trekk etter jeg tok min siste hele røyk for over en uke siden.

*Lykke til alle sammen, å krysser fingrene for at alle klarer det raskt.*

emoticon

Jeg slutta noen mnd før vi begynte å prøve :) Masse lykke til med sluttinga for dere som skal det, dette klarer dere!! :)

Hvordan går det med dere alle sammen? 

Her går det strålende. Har tatt max 3 røyk siden positiv test bittelille julaften.
Nå er jeg så heldig at kroppen min rett og slett ikke har lyst på røyk, så jeg har ikke noe sug. Jeg klarer fint å stå ute å snakke med de som røyker uten å bli frista. Så jeg håper det holder seg, for jeg skal ikke røyke! Lykke til alle andre:)

Og her kommer jeg som ikke engang klarer å prøve, men kanskje jeg kan få litt inspirasjon fra dere som er så flink. Saken er at vi har vært prøvere i 2 år. Slutta når vi begynte å prøve for to år siden. Ble gravid og mistet (uke 8), og begynte på igjen. Så slutta jeg på nytt nå jeg ble gravid på nytt i sommer. Og mistet på nytt i juli (uke 11), og starta på igjen. Klarte å slutte på sensommeren og var røykfri noen uker, og testa positivt, så døde pappaen til sønnen jeg har fra før. Tre dager etter kom "mensen". Har røyka siden, men er i dag nesten 8 uker på vei. Forsøker å trappe ned, og det har jeg vel forsåvidt klart. Det er som om hodet mitt ikke vil innse at det spiller noen rolle, for vi mister jo uansett. Har gått over til Kent (fra prince), og har bestemt meg for å forsøke å være røykfri når vi skal på tidlig UL om 14 dager (den 17). Men jeg vet ikke hvordan jeg skal vri hodet. Jeg har jo slutta før, men nå er det som om kropp og hode ikke gidder for jeg innbiller meg nok ubevisst at jeg uansett kommer til å begynne på om noen uker når vi mister igjen. Enda jeg ikke har noen tegn på stuende abort. 

Å være sliter fucker til hjernen på mer enn èn måte. 

Tror ikke du skal tenke at nå MÅ du slutte. Ro deg ned, trapp stille ned på røyken(Ta kanskje maks en halv røyk hver gang) og bruk heller tanker og krefter på noe positivt! Å kutte ut røyken helt er ikke bra for kroppen når du blir så stressa! Du er ikke mislykka fordi du ikke klarer å slutte tvert:) Lykke til med ul og røykeslutt! Sett deg ned og slapp av med en god bok, varm sjokolade og rolig musikk. Alt ordner seg:)

Jeg kastet snusboksen (og røykpakken jeg alltid har liggende i tilfelle det frister) samme dagen jeg testet positiv.. Ikke en eneste snus eller røyk etter at jeg tok testen, selv om jeg ikke var sikker på om jeg skulle beholde babyen eller ikke.. 
MEN DET ER SÅ DEILIG!! :) Stinker ikke røyk av klærne, ligger ikke snusbokser overalt, og man sparer en del penger! :) 

jeg har vært røykfri i 9 uker og 3 dager!  Og har spart kroppen for 800 røyk, og lommeboka for 3000 kroner!

Jeg har desverre ikke klart å stumpe røyken enda, er fortsatt på 3 år dag.

Men derimot har jeg kuttet Seroxat og Imovane. Dette selvfølgelig i samråd med fastlege, som også er klar over at jeg røyker.

Skal også sies at både lege og jordmor er veldig fornøyd med at jeg har gått fra 20 til 3 pr dag, og klarer meg i hverdagen uten medisinene.

Hadde positiv test lille julaften, og slutta 1. Januar, uten ett eneste problem! Styggeste jeg ser er gravide som røyker, SORRY!! Jeg slutta sist gang også, men begynte igjen når mini var 1 md! Håper jeg ikke er like dum denne gangen! Mærker jeg har spart en del penger siden jeg slutta nå for 1 md siden! Til alle dere andre som ikke klarer det; Se på ung, dum og gravid ja ! :-))

uff, jeg føler meg så fæl, her er alle flinke! gratulerer! jeg prøvde de andre svangerskapa, men ble så stressa at blodtrykke steig veldig, og hadde abstinens hele tiden. denne gangen tenker jeg at jeg vil prøve, men det har på en måte ikke gått opp for meg enda at jeg er gravid, har vert på mange UL, ser på ung, dum og gravid, og leser masse på nette. det hjelper i 20 min. har trappet ned, men har ikke klart mer en det

Jeg snuset over en eske om dagen, nå snuser jeg ingenting. Jeg synes det er veldig godt gjort av meg selv, med tanke på hvor avhengig jeg var! Gikk konstant med en snus i leppa. :-P
Fant ut at jeg var nødt til å trappe ned, klarte ikke å slutte på dagen!
Det har ikke vært lett i det hele tatt, kjenner suget ennå.. Nesten alle rundt meg snuser så det er vanskelig å holde seg.  
Men jeg har denne kvalmen hengende over meg ennå som hjelper meg, pluss at jeg ser for meg grusomme ting som at babyen dør om jeg tar meg en..

Jeg slutta på dagen,begge gangene. Men var så dum å begynne på igjen da størstemann var tre- fire mnd. Jeg har ikke savna røyken EN DAG siden jeg slutta i november. Men jeg har aldri røyka mange om dagen,stort sett bare 3-6 per dag,mer på sommer og fest da... :/ også har jeg kunne holdt opp en uke eller to dersom jeg var hjemme hos foreldrene mine (har smugrøykt i 10 år,haha...) Håper dere som sliter klarer å slutte snart og! ;) lykke til!!!

Jeg var såkalt storrøyker (20+ daglig) gjennom 10 år og slutta tvert av for rett over to uker siden! Det er mulig og gjennomførbart - men beinhardt! Det jeg fryktet var å feile... Masse lykke til dere som skal slutte, og knallbra jobba til dere som har klart det :) 

Back
Topp