Hvordan klarer dere å slutte så fort å røyke???
Jeg er så stressa over alle tankene så går i hode mitt.
At jeg MÅ slutte å røyke! ALLE SIER DET! MEN HVORDAN!!!
Gjør det bare mer stress og da tenker jeg. Å så godt det hadde vært med røyk.
Når man har røyket i så mange år, at det har passert 10 år og litt til...
Jeg har veldig lyst til å slutte, men vet ikke om jeg klarer!
Jeg vet det er vanskelig. Jeg røyka i nesten hele svangerskapet med han jeg har fra før. Nå er situasjonen min annerledes - jeg har en mann som passer på meg, jeg jobber som sykepleier, jeg har mista pappan min i lungekreft og mamman min har lungeemfysem..
Disse tingene har hengt over meg siden pappa døde - men allikevel så klarte jeg ikke å slutte..
Pappa sa noe lurt til meg før han døde - og det var at jeg ikke måtte slutte på grunn av han. Jeg måtte slutte fordi jeg hadde lyst til det. Det blir litt annerledes når man har en baby i magen, men det er ikke lett fordi man MÅ. Eller fordi andre mener at man MÅ.
Jeg ble gravid i september - da klarte jeg ikke å la være..
Ble gravid igjen nå, og fant det ut for litt over 2 uker siden. Sa til guttungen at "dette er den siste røyken mamma skal ta - du må være politi..."
Han tok oppgaven med alvor, og jeg fikk huden full da mannen kom hjem dagen etter med en røykpakke og jeg forsvant veldig veldig fort ut på trappa...
Så ble det et par til den kvelden - i smug.. Samme dagen etterpå..
Hadde en krangel med gubben, stakk av sted.. kjøpte en 10pakning og ble borte en time mens jeg tok en røyk og innbilte meg selv at livet ble bedre...
Fortsatte med dette - til jeg bare røyka opp pakka etter to dager..
Innså at det bare ble for dumt og siden har jeg ikke kjøpt røyk.
Jeg er HOL etter røyk.. jeg snuser det inn når jeg går forbi folk som røyker, jeg misunner dem som kan gå ut etter middagen og ta en røyk, eller gå ut når unge og gubbemaset blir for ille, men jeg klarer å la være å handle.
Det hjelper godt at mannen slutta, og at han har vært superstreng på at jeg ikke får røyke for jeg har faktisk en unge i magen..
Så nei, det er ikke enkelt.. men jeg tror du må bestemme deg for at du skal slutte. Enten NÅ med en gang og bare gjøre andre ting helt til røyksuget går over - om du så må løpe opp og ned trappa førti ganger,så gjør det.
Eller så må du sette en dato og den datoen skal du overholde. Da jeg sluttet å røyke før pappa døde, gjorde jeg det sånn og det fungerte. Dessverre sprakk jeg etter halvannen mnd, men denne gangen vokser jo magen og det blir litt vanskeligere å sprekke...
Ønsker deg masse lykke til :D