Røyk.

Badeand1984

Flørter med forumet
Jeg har et stort problem med å slutte å røyke. Var hos legen den 20 og han sa jeg kunne bruke nikotinplaster og prøve å avvenne meg med å røyke og gradvis slutte med plasteret. Han sa det var bedre å bruke nikotinplaster enn å inhalere røyken med alle de farlige stoffene- ammoniakk, arsenikk, karbonmonoksid, tjære, nikkel, bly... Men på nikotinplasterpakka står det at man ikke skal bruke plasteret om man er gravid...Litt forvirra... Nikotinplasteret hjelper meg VELDIG! Har bare røket 3 røyk på 2 dager og skal slutte helt. 

har legen anbefalt det så gjør du bare som han sier=)
det står på de fleste slike ting at gravide ikke skal bruke det, er vell for å fraskrive seg litt ansvar..? men uansett så hadde ikke legen sagt til deg at du skulle bruke det hvis det var farlig for fosteret?

jeg har vært fast røyker i 7 år (20 daglig) å jeg slutta på dagen, var jææævlig men er røykfri den dag i dag=) gå inn for det og les litt om hva som kan skje med barnet, det var da jeg fikk litt småpanikk å slutta, jeg gikk å tygga mye på tugge gummi..husk at det værste suget varer ikke lenge egentlig, bare en del psykisk.. kommer du deg gjennom et så kommer du deg gjennom flere=) fortsett med plasteret litt til så gradvis mindre så klarer du det=)
3 røyk på to dager er ikke værst!!=) stå på og lykke til!!=)=)

Veldig enig med Mona=)
Les hva slags skader babyen din får. Jeg har røyka  i mange år. Men klarte å slutte på dagen da jeg ble gravid med første mann. At det står at plasteret er farlig for gravide, så les også på røykpakka di.
Tenk på lille i magen du, som jeg selvsagt tror du gjør, så klarer du det. Lykke til :)

jeg vil ikke være belærende, men vil anbefale deg å se "ung dum og gravid"...
jeg røkte jeg altså, før jeg ble gravid, så jeg vet det er vanskelig. Men heldigvis var det lettere denne gangen enn i mitt forrige og første svangerskap. Da slet jeg... Og da klarte jeg å holde meg unna i ca 18 mnd, til jeg var ferdig å fullamme..

Har sett på det programmet. Vet jo self. at røyking ikke er bra. For noen er det enkelt å slutte, for andre er det et helvete. For meg er det helt jævlig.   

Uff, det skal ikke være lettemoticon
Greide å slutte i uke 7 jeg da, tror det hjalp veldig at jeg har slitt med ekstrem kvalme og oppkast
Men går helt greit nå
Du får jo bare prøve og være flink og trappe ned, og til slutt så greier du det Lykke til <3.

Skjønner godt at du har det helt for jævlig.,. Slutta selv på nyttårsafta, det var ikke noe særlig men jeg klarte det. Jeg hadde satt meg et mål og tror det var det som hjalp meg til å greie å slutte helt:)
Føler med deg, og jeg har troa på deg:)

Jeg reagerer med avsky når jeg ser gravide røyke. SAMTIDIG har jeg røyket selv, sluttet i 2004 og kjente på røyksuget fram til jeg ble gravid med Calle i 2010, det tok altså 6 (!!!) år å bli kvitt det. I tillegg vet jeg at det er MYE vanskeligere å slutte når man møter fordømmelse i stedet for støtte... Så det er viktig at man ikke kommer med pekefingeren! 

Jeg synes du har gjort en GOD jobb så langt. Og det høres ut som at legen din er støttende også. Anbefaler deg å følge legens råd om plasteret. Se om du kan finne noe du kan holde på med når røyksuget er som verst, evt UNNGÅ de situasjonene hvor røyken har smakt best. For meg var det å sitte på uteservering.... Så ble lite av det de første mnd :) Heldigvis stumpet jeg røyken i oktober, det var skikkelig surt ute :p Og for HVER gang du klarer å unngå røyken du har lyst på, sett en stjerne i boka, og unn deg noe skikkelig godt etter f.eks. 10 eller 20 stjerner. Bare fordi røyken har vært noe du har unnet deg, du trenger noe annet nå. Høres litt ut som klistremerkeskjema, men det funker faktisk :)

Dette klarer du!!!

Back
Topp