Røyk/snus

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
Ble gravid, da var det slutt med én gang. Gikk helt fint å slutte.
Har klart å holdt meg unna etter det :)

Graviditet og tyggis. Vsr aldri snakk om noe annet enn å slutte (røykende/snusende gravide er noe av det verste jeg ser) og jeg unngikk å begynne igjen etter fødsel så nå har jeg vært snusfri i 4 år :)

Ble gravid. Så var ikke noe spørsmål om å fortsette. Man er rimelig udugelig om man ikke klarer å slutte når man er gravid

Først og fremst traff jeg han som nå er mannen min rett etter at jeg hadde bestemt meg for å slutte. Han er totalt imot røyk og jeg hadde bokstavelig talt måttet velge mellom ham og røyken om jeg hadde sprukket. I tillegg hjalp det veldig å knaske pastiller og å ha en blyant i veska. Den holdt jeg mellom fingrene når suget ble stort. Høres rart ut, men det var beroligende :-p

Sluttet da vi ble prøvere. Var beintøft etter 11 år med snus, men ble gravid i 2pp og da var det ikke lenger noe som jeg tenkte på :)

Sluttet før første pp, etter 18 år med snus. Tenker fortsatt på det hver dag, flere ganger om dagen. Brukte nikotinfri snus før jeg ble kvalm, da ble det brått slutt

Har aldri vært en av de som mååå ta seg en røyk. Var jeg hjemme en hel dag gadd jeg ikke gå ut for å røyke i regnvær på trappa liksom.

Fikk influensa, lå rett ut i tre dager. Tenkte "vi kan jo se hvor lenge det går!" Også bare gikk det.

Har tatt ett trekk av en røyk hver sommer siden, hoster og harker, fin påminnelse på at det faktisk ikke egentlig er godt å røyke!

Røyka i 12 år. 4 år siden jeg slutta.

Når det er sagt, så dømmer jeg ingen, heller ikke gravide! -Bare fordi det var såpass lett for meg betyr det ikke at det er det for alle andre.

Slutta med røyk og gikk over til snus i fjor uten å egentlig bestemme meg for det. Slutta å snuse når jeg ble gravid nå fordi jeg var så ekstremt kvalm med en gang at alt jeg putta i meg gjorde meg bare mer kvalm. Jeg er en av de som ikke mister suget med en gang så er 12+4 uker på vei og har fortsatt sug.

Bare klarer ikke påføre babyen den dritten , så klarer fint å la være å røyke under svangerskapene og ammingen :) Nå var ikke jeg så avhengig fra før heller .

Sånn typ kaffe og røyk med venner og på fest.

Fikk 3 lungebetennelser på noen mnd, og fikk nesten ikke puste pga slimet... Da var det nok da jeg fikk det for tredje gang.. jeg var så dårlig at jeg ikke orket røyk de dagene, og da droppet jeg å ta noen røyk igjen. Sluttet 4/10, ikke savnet det en gang :D

Sluttet å røyke da jeg ble gravid med første. Det var ekstremt vanskelig. Suget forsvant aldri skikkelig... Begynte så vidt igjen etter fødsel, men gikk over til snus. Sluttet med snus ved å bruke tyggis og onico. Det var mye lettere

Jeg sluttet på dagen med snus når jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg hadde lyst på snus under hele svangerskapet og hele ammeperioden. Suget ga seg rett og slett ikke. Jeg la også på meg masse fordi jeg spiste snop når jeg var sugen på snus. Med en gang jeg måtte gi opp amming startet jeg å snuse igjen. Jeg kommer til å slutte når vi starter prøvingen på nr 2.

Back
Topp