Røyk/snus blant familie

Jeg synes man bør vaske hendene sine uansett før man håndterer en baby. Og røykere puster fortsatt ut røyk fra lungene rett etter en røyk, så de bør vente minst 20-30 minutter før de holder synes nå jeg.

Men jeg er såkalt enig. Ble oppgitt en gang jeg fikk besøk av en venninne og hun tydelig hadde røyka fra bussholdeplassen og til meg, som er 1 min å gå. Da lurer jeg på hvorfor det ikke er mulig å planlegge litt bedre og heller røyke etter besøket. Men hva skal jeg gjøre da? Si at nei nå må du dra hjem å dusje og skifte klær før du får holde babyen. Det går faktisk ikke det heller..

Tidligere røyker her. Og må innrømme at som røyker tenkte jeg aldri sånn. Jeg røykte alltid før jeg skulle gjøre ting. Jeg var avhengi av røyk ganske ofte. Tror jeg røyka omtrent hver time om jeg hadde muligheten. Litt sjeldnere om jeg var opptatt med noe. Men altså før jeg skulle inn på besøk hos noen, for jeg skulle jo tross alt være på besøk en stund. Før jeg gikk inn til time hos tannlegen, fordi jeg skulle jo inn å sitte der en stund å hvem vet når neste røyk ble. Før jeg spiste, før jeg kjørte, før jeg skulle på kino, før jeg skulle... Det var alltid tid å presse inn en røyk før man skulle. Man kunne komme rennende 2 min før legetime, men MÅ ha den røyken! Man klarer ikke å se at man forpester alle lokaler man går inn i, er til bry å sjenanse for andre folk, man ser knapt at det ligger sneiper på bakken. Følte jeg bare må beklage meg. Regner med jeg aldri sprang ned døra hos deg, men beklager for alle de som ikke tenkte på det i likhet som meg selv og for meg selv til alle de jeg sprang ned selv som røyker å forpesta husene deres, tror bare man har vanskelig for å se slike ting som røyker.

Men i dag hvor vi er veldig opplyst om røyk, så ville jeg ikke tatt det ille opp om jeg ble bedt om å vaske hendene før jeg tok i baby. Sier jeg i dag når jeg ikke røyker mer :smiley-angelic006

Tidligere røyker her. Og må innrømme at som røyker tenkte jeg aldri sånn. Jeg røykte alltid før jeg skulle gjøre ting. Jeg var avhengi av røyk ganske ofte. Tror jeg røyka omtrent hver time om jeg hadde muligheten. Litt sjeldnere om jeg var opptatt med noe. Men altså før jeg skulle inn på besøk hos noen, for jeg skulle jo tross alt være på besøk en stund. Før jeg gikk inn til time hos tannlegen, fordi jeg skulle jo inn å sitte der en stund å hvem vet når neste røyk ble. Før jeg spiste, før jeg kjørte, før jeg skulle på kino, før jeg skulle... Det var alltid tid å presse inn en røyk før man skulle. Man kunne komme rennende 2 min før legetime, men MÅ ha den røyken! Man klarer ikke å se at man forpester alle lokaler man går inn i, er til bry å sjenanse for andre folk, man ser knapt at det ligger sneiper på bakken. Følte jeg bare må beklage meg. Regner med jeg aldri sprang ned døra hos deg, men beklager for alle de som ikke tenkte på det i likhet som meg selv og for meg selv til alle de jeg sprang ned selv som røyker å forpesta husene deres, tror bare man har vanskelig for å se slike ting som røyker.

Men i dag hvor vi er veldig opplyst om røyk, så ville jeg ikke tatt det ille opp om jeg ble bedt om å vaske hendene før jeg tok i baby. Sier jeg i dag når jeg ikke røyker mer :smiley-angelic006

Har ikke brydd meg om folk røyker før de kommer på vanlig besøk altså, eller før man går på bussen eller slik. Såklart lukter det jo litt røyk, men synes bare det er litt rart når man kommer på besøk for å holde en baby. Men dette var jo nå, og ikke for flere år siden når langt flere røyket og passiv røyking ikke var et så stort tema. Jeg mener, mormor og mora mi røyka inne på kjøkkenet, men ikke i resten av huset. Og da var det liksom helt greit. :) men vaske hendene først synes jeg man skal gjøre før man holder baby uavhengig om man røyker eller ikke da.

I begynnelsen har folk uansett vasket seg på hendene, men har ikke vært så mye strengere enn det. Mannen til mamma har alltid røyket inne, men begynte å røyke ute da første ble født. (Nå bor de i nytt hus og han røyker nå konsekvent ute) Alle mine søsken snuser, men har ikke nektet dem å holde osv. Når de tar ut eller inn snusen så grafser de ikke akkurat med fingrene på snusen.
Skjønner det er litt ubehagelig, jeg har jo stusset selv, men...

Back
Topp