Røyk og amming

Trampina

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Er det noen som har røyka og slutta under sv?
Har du lyst på røyk men du kan ikke fordi du ammer?
Eller røyker du selvom du ammer?
 
Ikke røyk da. Men snus.

Slutta under svangerskapet (jeg fant ut at den lille var i magen 14 uker på vei).
Sluttet på dagen - og det var lett, fordi du da hadde noen du delte kropp med. Og under svangerskapet kjente du jo at plutselig var du "sentrum" av verden. Det var vanskelig å tenke eller fokusere på annet enn det som var i magen (spesielt de siste ukene)

Har FRYKTELIG lyst på snus selv om jeg ammer. Trodde det skulle gå fint, spesielt siden jeg har sluttet i seks måneder.
Det å snuse er litt savn for det er noe jeg KUN gjør for min egen egen del (og kos) - selv om det er en stygg uvane.
Og nå er på en måte kroppen "litt mer min" igjen - vi deler ikke lenger kropp og jeg har stunder der jeg "bare er meg" (det er da savnet kommer)

Men kommer nok ikke til å snuse så lenge jeg ammer.
Og håper lysten og tanken forsvinner - fordi det er jo en helt unødvendig - og dyr - uvane man egentlig ikke trenger.
 
Ikke røyk da. Men snus.

Slutta under svangerskapet (jeg fant ut at den lille var i magen 14 uker på vei).
Sluttet på dagen - og det var lett, fordi du da hadde noen du delte kropp med. Og under svangerskapet kjente du jo at plutselig var du "sentrum" av verden. Det var vanskelig å tenke eller fokusere på annet enn det som var i magen (spesielt de siste ukene)

Har FRYKTELIG lyst på snus selv om jeg ammer. Trodde det skulle gå fint, spesielt siden jeg har sluttet i seks måneder.
Det å snuse er litt savn for det er noe jeg KUN gjør for min egen egen del (og kos) - selv om det er en stygg uvane.
Og nå er på en måte kroppen "litt mer min" igjen - vi deler ikke lenger kropp og jeg har stunder der jeg "bare er meg" (det er da savnet kommer)

Men kommer nok ikke til å snuse så lenge jeg ammer.
Og håper lysten og tanken forsvinner - fordi det er jo en helt unødvendig - og dyr - uvane man egentlig ikke trenger.

Det er jo akkurat sånn jeg tenker å føler det. Utrolig bra forklart. Her er det røyken. Det er jo et savn men hadde fått sjukt dårlig samvittighet om j tok en røyk nå som jeg ammer.
 
Jeg sluttet å røyke rett før jeg ble gravid, ca et år siden. Hadde trodd at røyken skulle bli fjernere for meg etter så lang tid, men kjenner faktisk jeg savner det innimellom! Ikke at jeg har så røyksug, -men mer at jeg savner den kosen. Det hadde sikkert smakt helt pjuk nå da:joyful: og selvsagt helt idioti å begynne igjen etter å ha klart å holde opp så lenge.
 
Back
Topp