~ Røyk & kaffe ~

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Flere som har lagt fra seg røyken og for mye kaffe når de er blitt gravide?
Hvordan var dette for dere?

Gikk ufattelig bra for meg som røyket minst 20 røyk om dagen før jeg fant ut at jeg var gravid :) har kjent suget 1 gang. Har røyket fast i 13år nå, så veldig stolt av meg selv for at det gikk så greit! :-D

Synes faktisk det er tøffere å ikke få helle i meg 3-4 kanner kaffe om dagen :p
holder meg nå til max 2 kopper ;)
 
Jeg drakk lett 8 kopper kaffe om dagen. Da vi startet behandlingen med ivf trappet jeg ned til 1 liten kopp om dagen.. Men allerede før positiv test klarte jeg ikke smaken mer - smaker skikkelig surt! Ganske snedig men slik var jeg da jeg fikk med gutten også.. Som om kroppen forstår at dette egentlig ikke er bra for meg lengre...
 
Sluttet med snus da vi begynte å prøve :) har gått fint! Har ikke så lyst på kaffe mer, pga smaken, men savner koffein når jeg er trøtt :p men drikker ikke kaffe daglig lengere, kanskje 1-2 ganger i uka, og da drikker jeg ikke mer enn 1-2 kopper :)
 
Har aldri røyka, men drakk en del kaffe. Trappet ned med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men da kvalmen kom så var det helt slutt. Har ikke fristet i det hele tatt. Selv om det av og til lukter godt, så smaker det ikke!
 
Heldig dere er som ikke liker smaken på kaffe lengre! :)
Har kjøpt meg koffein fri kaffe, men de smaker jo ikke skikkelig kaffe i det heletatt! Men er et hjelpemiddel når jeg blir på suget etter et par kaffekopper ;-)
 
Har også koffeinfri kaffe i skapet, hjalp første uka da kaffe var en craving. Men etter kvalmen i uke 6 ga cravinga seg greit :p men ja, det smaker ikke godt med koffeinfri :p
 
Sluttet med snus 2 dager før positiv test da jeg fikk en dårlig følelse av å snuse. En slags intuisjon:p Kaffi er jeg ikke så glad i så det er ikke et problem her :)
 
Sluttet et år før første ungen, fikk kun lust på når eg kjente sigar lukten, mens dette svangerskapet klare eg ikke lukten av røyken å maen røyker.
 
Jeg røyker ikke, men er egentlig veldig glad i kaffe! Men siden uke 5/6 har jeg ikke orket lukta engang :hungover: Har en jobb med mye møtevirksomhet, og folk er vant med at jeg alltid vil ha kaffe. Ofte får jeg bare servert en kaffekopp uten at de spør engang :D Det er flere som har stusset over at jeg plutselig ikke drikker kaffe lenger :p

Jeg regner med at lysten kommer tilbake etter hvert, og da regner jeg med at jeg holder meg til 1-2 kopper om dagen.
 
Har heldigvis ikke hatt lyst på kaffe , drakk en kanne om dagen før og gikk en boks snus om dagen også , kuttet ut begge deler på dagen :)
 
Koffein er dessverre syykt avhengighetsskapende :( var ikke den største kaffe-drikken, men drakk ca hver dag koffein av et eller annet slag. Man går nesten litt i kjelleren av alt man skal slutte med så "kontant".. Tenker på at jeg har kutta koffein, nikotin og alkohol tvert, pluss man prøver jo å begrense sukkerinntak og spise sunt! Rart man blir hormonell?? Dette er noe mannfolka aldri trenger å gå gjennom :p men heldigvis er jeg så sta, har ikke "lyst" på noe! :) hang in there ladies!! sier jeg bare.. Vi er ganske sterke og ofrer en del for dette, selv om vi såklart gjør det med glede, og premien er sykt verdt det :)
 
Har heldigvis aldri hatt problem med kaffi, for eg klare ikkje smaken :p
Røyk derimot e et anna kapittel...klarte ikkje å slutta når eg venta fystemann :(
Med guttongen klarte eg å slutta i veke 5+2 og har holdt meg sio, så har vært uten røyken si 18.februar i fjor :) va øverrasska øve kor lett da faktisk va, når eg fyst gjekk inn for da :)

Lykke til alle så e midt i røykeslutt :)
Eg røykte 20+ og hadde røykt i 18 år, så då kan du og klara da - stå på og ta ein dag om gongen :)
 
Back
Topp