Røyk inne

Perleonske_94

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Marsboere 2020
Septemberlykke 2024
Tar dere barnet med på besøk til folk som røyker inne? Uavhengig om det er besteforeldre eller venner, og om det luftes godt ut før besøket?
 
Sniker: nei. Da får de heller komme i rene klær til oss, eller møtes utendørs.
 
Nå kommer jeg ikke på noen i farta der det ville vært aktuelt for oss, så det er lettere å være prinsippfast: Ville nok heller kjørt møter hos oss, hos noen andre med sunt inneklima eller utendørs, spesielt når barnet er veldig ungt.
 
Kjenner ingen som røyker inne nå. Så er ikke aktuelt tema for snuppa. Men når poden var liten så var vi på besøk hos begge besteforeldrene mine (poden oldeforeldre) og de røyker inne. Det var ikke aktuelt å ta de ut av sine hjem (slag og altzheimers). Bestefar (slag) droppet røyken når vi var på besøk, men røyken satt i veggene. Bestemor glemte at hun ikke skulle røyke og tente på og slukket utallige røyk mens vi var på besøk.

Det er svært lite passiv røyking barn blir utsatt for i dag, og å nekte syke eldre å møte barnebarn eller oldebarn pga røyk er heller ikke aktuelt.

Men om det gjelder friske folk så er det ikke så vanskelig å si i fra heller tenker jeg.
 
Kjenner ingen som røyker inne nå. Så er ikke aktuelt tema for snuppa. Men når poden var liten så var vi på besøk hos begge besteforeldrene mine (poden oldeforeldre) og de røyker inne. Det var ikke aktuelt å ta de ut av sine hjem (slag og altzheimers). Bestefar (slag) droppet røyken når vi var på besøk, men røyken satt i veggene. Bestemor glemte at hun ikke skulle røyke og tente på og slukket utallige røyk mens vi var på besøk.

Det er svært lite passiv røyking barn blir utsatt for i dag, og å nekte syke eldre å møte barnebarn eller oldebarn pga røyk er heller ikke aktuelt.

Men om det gjelder friske folk så er det ikke så vanskelig å si i fra heller tenker jeg.

Dette er en av besteforeldrene. Pga sykdom er det vanskelig å få besøket hjem her. Som du sier sitter lukten i vegger og møbler. Alle andre jeg kjenner røyker ute eller snuser.
 
Dette er en av besteforeldrene. Pga sykdom er det vanskelig å få besøket hjem her. Som du sier sitter lukten i vegger og møbler. Alle andre jeg kjenner røyker ute eller snuser.

Så er svaret mitt ja ❤️ jeg har gjort det og hadde gjort det nå også om de fortsatt levde ❤️ husker vi skiftet tøy så fort vi kom hjem, for det stinker :p men utenom det har jeg aldri vurdert å ikke besøke dem...
 
Nei, absolutt ikke. Har ikke satt foten innenfor svigemors nedrøkte leilighet siden jeg ble gravid, og babisen får ikke være der inne. Selv om om hun er kronisk syk.
 
Ja.. Min far røyker inne, men lufter, og røyker ikke inne når vi er på besøk.. Han røyker rulletobakk, og det syns jeg det faktisk ikke blir så intens lukt av som sigaretter ;)
 
Jeg kjenner ikke noen som røyker inne, så det er ikke en problemstilling jeg har måtte ta standpunkt til. Men da vi var små var det vanlig å røyke inne - og det gikk fint det. Selv om jeg er glad tidene har forandret seg! Tenker at det er forskjell på et besøk og å være passiv røyker over lengre tid. Et besøk går nok fint :)
 
Jeg tar med lillegutt å besøker min mor. Hun røyker inne innimellom, men aldri når vi er der. Hun vet når vi kommer og lufter godt ut og døren til terrassen er åpen også. Hun passer lillegutt når jeg er hos fysio en gang i uken også. Nå når været er bra røyker hun som regel alltid ute. Vi er ikke ofte der på besøk, og tenker det går fint. ellers er det ingen jeg omgås med til vanlig som røyker så er ikke problem. Vil heller at ungene mine skal få et forhold til bestemor enn at de ikke skal det. Men om hun hadde vært typen som hadde sittet å fyrt opp en etter en hadde jeg nok revurdert det for å si det sånn.
 
Back
Topp