Røpte dere navnevalget før..

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
.. eller etter fødsel? :)
 
Her fortalte vi det samtidig som vi annonserte fødselen, selv om navnene var klare ca halveis i svangerskapene :)
 
Etter :shy: Hadde ikke navna klare før etter fødsel. Første barnet fikk navn da han var 11 uker, og selv da var vi ikke sikre :shifty: Andre barnet fikk navn da hun var ett døgn gammel.
 
Hadde alle rundt oss med på prosessen. Fikk masse forslag og meninger. Vi fant et navn vi likte og alle rundt oss fikk vite hva det endelige valget var tidlig i svangerskapet. Jeg lar meg ikke påvirke av andres meninger, men synes det er interessant hva de tenker :)
 
Ble annonsert etter fødsel. Noen få fikk vite det før.
 
Snakket om alternative navn før fødsel med familien og venner, men annonserte ikke noe navn før etter fødsel. Vi visste ikke kjønn før babyen ble født.
 
Begge deler, vi sa navnet vi tenkte på til de fleste, men sa egentlig at vi ikke ville bestemme oss helt før etter fødsel. Men ble vel til at han het det en god stund før, men ikke noen andre navn vi ble enige om heller da :)
 
Røpte før, og det skal vi ikke gjøre igjen :hilarious:
 
Etter. Hadde flere alternativ før fødsel, men ville se an babyen først. Den eldste endte opp med et navn som vi ikke engang hadde tenkt på før han ble født :)
 
Hehe sa det etter. Min mor var med på fødselen så en liten stund etter at baby hadde kommet seg på brystet spurte hun forsiktig. Kan vi få vite hva hun skal hete nå? Hehe, veldig herlig. ❤

Vi bestemte oss før oul (et navn til hvert kjønn), men holdt det for oss selv til etter fødsel. :)
 
Etter fødselen, når barnet et født...alltid noen som skal mene noe om valget, og det kjenner jeg st ødelegger en del når noen sier noe kritisk om navnevalget man tenker. Kanskje ekstra sår når kroppen er full av hormoner, men vi venter denne gangen også til frøkna er født:happy:
 
Fortalte hva han skulle hete etter OUL
 
Med nr 1 hadde vi navnene klare allerede før vi visste kjønn, alle fikk vite det med en gang. Med nr 2 så bestemte vi oss ikke får navn før etter fødselen
 
Vi diskuterte navn i forkant (lærte leksa vår fort der :banghead:), men begge to har den innstillingen at det ikke er sikkert navnet passer til ungen som kommer ut, så et eventuelt klart navnevalg ville nok ikke kommet før fødsel uansett :)
 
Back
Topp