Røpe navn?

Sommerbaby4

Blir kjent med forumet
Noen som har noen morsomme ideer på hvordan de skal røpe navnet på barnet eller bare fortelle det?

Vår første sa vi navnet noen mnder før, men denne gang tenker vi å røpe kjønnet før tiden, men navnet får folk vite når barnet er født. Vi tenkte å ha denne bodyen å røpe det med :)
f9bf042bff93c4f278c4d06c49ff2e9d.jpg

Men tenk om dere møter babyen og navnet ikke passer?
Enn så lenge har vi ei topp 3 liste for hvert kjønn, og ser det an når vi møter ungen hvilke av de vi bruker.

Opplevde ikke det med forje og håper og satser på at vi ikke opplever det denne gang heller siden vi har navn klart uansett kjønn. Som vi begge er forelsket i ;)

Er ikke fan av at alt mulig skal røpes og overraskes med og gjøres så mye ut av, så når noen har spurt innad familien om vi har tenkt på navn og hva da har vi bare sagt det. Jentenavnet har vi jo igjen etter sist runde, mens guttenavn måtte vi finne et som passer med Felix :)

Mine venner og familie kjenner mine preferanser innenfor navn. Men siden jeg og samboer må bli enige så vil vi vente en stund med å røpe våre tanker om navn (om vi klarer). :happy:
Vil skape litt spenning der vi kan, selv om hele prosessen med å bli foreldre for første gang er spenning nok i seg selv.

Vi vurderer også å holde kjønnet hemmelig for andre. Vi ønsker at legen som utfører OUL skal skrive kjønnet på en lapp og at vi kan åpne lappen ved en passende anledning (eller til vi ikke klarer vente mer). Så kan vi si det til fam. og venner når vi selv ønsker det. Men det blir nok vanskeligere enn å hemmligholde navn. :shy:

Klare aldrig i livet og vente med å vite kjønn før fødselen.... men beundrer dæm som klare det. Har ikke begynt litt å tenke på navn... om vi finner navn så gjør vi ikke noen stor greie ut av det.

Sist var det ikke tvil om hva guttungen skulle hete. Vi var helt sikre fra vi fikk vite kjønn :) når han ble født, hadde han jo allerede hatt navnet i 20 uker så var helt selvsagt at det var og ble navnet hans. Tror det blir annerledes nå, for det er kun ett navn vi klarer å enes om, og det har vi allerede brukt :D trolig må vi ha flere navn klare og se hva som passer best. Veldig søte bodyer da:)

Mine venner og familie kjenner mine preferanser innenfor navn. Men siden jeg og samboer må bli enige så vil vi vente en stund med å røpe våre tanker om navn (om vi klarer). :happy:
Vil skape litt spenning der vi kan, selv om hele prosessen med å bli foreldre for første gang er spenning nok i seg selv.

Vi vurderer også å holde kjønnet hemmelig for andre. Vi ønsker at legen som utfører OUL skal skrive kjønnet på en lapp og at vi kan åpne lappen ved en passende anledning (eller til vi ikke klarer vente mer). Så kan vi si det til fam. og venner når vi selv ønsker det. Men det blir nok vanskeligere enn å hemmligholde navn. :shy:
Dere kan ha sånn amerikansk "gender reveal" fest hvor ingen, inkludert dere vet kjønn, men dere gir lappen fra legen til en konditor, som baker kake med rosa eller blått fyll! [emoji16]
sånn om man virkelig vil ha en gøy avsløring.

Vi visste ikkje kjønn på forhånd, men hadde en liten plan på kva navn vi ville ha. Vi fortalte navnet då vi ringte rundt til besteforeldra etter fødselen :)

Dere kan ha sånn amerikansk "gender reveal" fest hvor ingen, inkludert dere vet kjønn, men dere gir lappen fra legen til en konditor, som baker kake med rosa eller blått fyll! [emoji16]
sånn om man virkelig vil ha en gøy avsløring.

Åååh! Det høres morsomt ut! :D
Det skal vi vurdere hardt :happy:

Back
Topp