Røntgen

Longgone

Forelsket i forumet
hei! Litt stresset nå. Kommer rett fra tannlegen der hun tok to røntgenbilder.. Tenkte ikke over å si jeg var gravid før jeg satt med pinnen i munnen. Det var ikke i et av disse røntgenrommene, det var på selve kontoret. Hvor skadelig kan dette være for fosteret??

ImageUploadedByBV Forum1461412441.923579.jpg

Ifølge statens strålevern er det trygt :)

Sist jeg var gravid sa tannlegen til meg at det ikke var farlig og anbefalte å ta røntgen, men jeg fikk bestemme selv om jeg ville eller ikke.

Hadde det vært farlig tror jeg de hadde spurt om du var gravid, slik de gjør når man tar røntgen av magen feks? Uten at jeg vet noe om dette!

Vis vedlegget 173350

Ifølge statens strålevern er det trygt :)

Sist jeg var gravid sa tannlegen til meg at det ikke var farlig og anbefalte å ta røntgen, men jeg fikk bestemme selv om jeg ville eller ikke.

Hadde det vært farlig tror jeg de hadde spurt om du var gravid, slik de gjør når man tar røntgen av magen feks? Uten at jeg vet noe om dette!
Tusen takk, det var betryggende lesing :) ja det går jeg utifra. Jeg har alltid blitt spurt hos dyrleger og hvis jeg har vært med på røntgen i andre sammenhenger. Så hadde det vært veldig farlig så måtte de nok ha spurt?

Tusen takk, det var betryggende lesing :) ja det går jeg utifra. Jeg har alltid blitt spurt hos dyrleger og hvis jeg har vært med på røntgen i andre sammenhenger. Så hadde det vært veldig farlig så måtte de nok ha spurt?

Ja, tenker de spør da - når jeg tok røntgen av armen spurte de, men har aldri blitt spurt hos tannlegen. Du kan jo eventuelt ringe tannlegen eller jordmor på mandag bare for å dobbelsjekke, men jeg tror det går bra :) (du får jo uansett ikke gjort noe med det fra eller til..)

Ja, tenker de spør da - når jeg tok røntgen av armen spurte de, men har aldri blitt spurt hos tannlegen. Du kan jo eventuelt ringe tannlegen eller jordmor på mandag bare for å dobbelsjekke, men jeg tror det går bra :) (du får jo uansett ikke gjort noe med det fra eller til..)
Nei, det er sant. Jeg gjør jo ikke det :-) skal til legen på første kontroll på mandag så får spørre da.

Jeg var til tannlegen i går, og tok også to røntgenbilder (på selve kontoret jeg også). Jeg spurte de først, og de sa at det var helt ufarlig :)
Og at man faktisk får mer stråling av å fly :p

Jeg gjorde det samme sist jeg var gravid, men da sa tannlegen at det var omtrent samme stålemengde som man blir utsatt for ved en flyreise tur/retur Bergen-Oslo og det var det jo ingen som bekymret seg for :) Men det ble med det ene bildet!

Back
Topp