Jeg skal en tur på tannlegesjekk i morgen og da pleier man jo å ta røntgen. Er det noen som har erfaring med det? Stråling skal vel ikke være så bra for fosteret, men så er det jo på veldig lite område da..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg personlig har unngått røntgen hos tannlege når jeg har vært gravid, men de har sånn "kappe" som de legger over slik at det skal være trygt. Men for min del har jeg droppa røntgen. Har heller gått en ekstra gang etter graviditeten
TakkHadde ville droppe røngten og heller be de sjekke nøye uten. Og evt gi beskjed om du kjenner noe ising enkelte plasser eller noe som kan kjennes ut som hull. Og gi beskjed om at du er gravid da jeg tror(?) at de gir en spesiell bedøvelse om du har hull og er gravid. Tannleger er godt vant til å behandle gravide, så bare gi beskjed så får du hjelp fra de om hva de kan og ikke kan![]()
Tannlegen min sa at den røntgen de tok mens jeg satt i stolen er på linje med den strålingen man får på T-banen. Tannlegene er jo nøye på det de også. Blykappei tillegg hjelper på.
Si du er gravid bareJeg skal en tur på tannlegesjekk i morgen og da pleier man jo å ta røntgen. Er det noen som har erfaring med det? Stråling skal vel ikke være så bra for fosteret, men så er det jo på veldig lite område da..