Røkte pølser og fun saft??

Panamama

Glad i forumet
Ja... Kan de små få fun saft?? det er jo uten sukker og tilsetningsstoffer som de sier [:)]
Og hva med røkte pølser, medister o.l? Alvin spiste middag med meg i dag, røkte pølser med fløtegrat.poteter og grønnsaker. ja, jeg vet det er melk i potetene, men han fikk ikke mye[;)]
Og her om dagen fikk han medister... han vil ikke ha glassene lenger, vil bare smake på mat som jeg spiser, og han skal IKKE ha det knust, selv om han ikke har tenner[8D] så han tygger å tygger med gommene sine[:D]
Men det jeg lurte på var om det gjør noe att de får pølser, medister o.l? vet jo det er salt i det, men det er det jo i alt! og jeg lager aldri f.eks biff til meg selv liksom, hehe...

gjør vel ikke noe at han får smake litt. men ville vært litt forsiktig med den safta. e alt for masse tillsettningsstoffer i den. de sier d e bedre med vanlig saft. men er det nødvendig og gi han saft? bare lurer.

barn under 3 år skal helst ikke ha kunstig søtning, ifølge offentlige anbefalinger. husker ikke hvorfor da.

når det gjelder det andre så kan vel ikke det være så farlig, er jo såpass store nå[:)]

Fiskekaker,fiskeboller,gulerøtter og poteter er god kost, og den kan lages i biter, ikkje mosing[:D][:D][:D]

Her spiser han glassene og kjøttkaker når vi lager hjemmelaget [:)]. Fikk beskjed av helsesøsteren at vi ikke skulle gi han sånn som fiskeboller å sånn ennå. Gi han vanlig saft om du vil gi han saft i det hele tatt. Husker jeg hadde fun light i huset til eldste vår og da sa mamma at vi burde heller gi hun vanlig saft for selvom det heter seg fun light uten sukker så er det visst den det er mest "tull" i [:)]. Kan jo også prøve med eple juice. Her får småen vann, saft og juice [:)]

Karmøy: er vel ikke nødvendig, men jeg har kjøpt de juiceglassene til han, og tenkte det var en billigere løsning med fun hvis det var greit.. er jo godt med saft innimellom, selv om han er veldig glad i vann[:)]

Mine to nydelige: Vanlig eplejuice?[:)] Da skal jeg prøve det i såfall, bare gøy og utvide smaksløkene hans litt. så han ikke blir kresen[8D]

Og da fortsette jeg å gi han mat jeg, han synes jo det er så godt![:D]

ho vår smaker på alt stor sett..så sant det ikke e melkeprotein eller melk i siden ho ikke tåler vanlig mme eller noe..ho vil smake alt mi spiser...her en dag røka  ho takk i biffen til sin far[8D]han hadde ho på fange å fulgte ikke med..

gir babyjuce eller vann jeg..blander babyjusen me vann så holder den til di dagene den kan stå åpna i kjøeskape[;)]

har å hørt noe om fiks at ikke di skal ha det men di selger det jo i glas på butiken..men kan være vist barna har en sjangs for å utvikle alergier(for eks at foreldra har alergier)så er det en del ting mann ikke skal/bør innføre i kosten fortidli for det kan værem ed på å fremkale alergien eller noe i den duren husker ikke å barnelegne sa[:)]

Kan vel få pølse, men i små porsjoner.
Saften ville eg vært veldig forsiktig med som de andre sier og heller kjøpt vanlig sagt. Og eg tror du bør vanne ut juicen om du skal gi det :) Skjønner godt at du vil la han smake, er så artig å se hvordan de reagerer på ulike produkter [:D]

ORIGINAL: karmøy

gjør vel ikke noe at han får smake litt. men ville vært litt forsiktig med den safta. e alt for masse tillsettningsstoffer i den. de sier d e bedre med vanlig saft. men er det nødvendig og gi han saft? bare lurer.

Back
Topp