Røkte eller snuste du når du blei gravid?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Var det lett å slutte? Eller sliter du med å slutte?

"Mange kvinner planlegger å slutte å røyke når de blir gravide. Å slutte å røyke er noe av det viktigste du kan gjøre for at barnet ditt skal bli født friskt. Som ekstra gevinst kommer din egen helse. Har du en partner som støtter deg, er det lettere. Røyker dere begge, er vel tiden kommet til å ta et felles løft for fremtiden?"

Les meir her!
 
Jeg snuste. Sluttet minuttet jeg fant ut at jeg var gravid. Det var veldig tøft i starten, men etter hvert gikk det så klart helt greit. La på meg litt da (som sist jeg sluttet), og nå har jeg kjøpt en boks Onico som er uten tobakk og nikotin for å døyve litt abstinenser i en tung periode.
 
Aldri brukt noen av delene, hverken jeg eller partner :)
 
Jeg snuste daglig, men sluttet med en gang jeg fant ut at jeg var gravid:) Lurer på om jeg kommer til å begynne igjen etter at jeg er ferdig med amming. Både savner det og ikke savner det på en gang, si!
 
Snuste. Snuste tom boksen og kuttet tvert. Tøft de første dagene og ukene, men nå tenker jeg ikke så mye på det. Det er mer vanene som henger igjen. Synes at håndveska ofte er veldig tom for det kun er mobil og nøkler, føler jo jeg har glemt noe hele tiden, he he.
 
Nei ingen av delene. Kunne før ta en festrøyk men aldri noe fast.

Kunne aldri funnet på å gjort noe av det når jeg er gravid
 
Aldri røykt eller snust. I tillegg kutta jeg ut alkohol etter eggløsning.
 
Røyka fast i 15 år da jeg ble gravid med første, slutta den dagen der var positiv test, vært uten i 8,5 år nå:) Elsker være uten røyk!!
 
Jeg snuste mye, men slutta med en gang jeg fikk positiv test. Dro for å kjøpe onico med en gang etterpå, og kjenner at det har hjulpet meg MYE! Er noe med følelsen av å ha noe under leppa som er avslappende..
 
Nei, verken snuste eller røkte :)
 
Nope, snuser ikke, røyker ikke, og drikker svært lite alkohol. Så har ikke følt at jeg har gitt opp noe særlig der. Men elsket blåmuggost, det kjenner jeg litt savn etter.... alltid ekstra fristende med slikt som man ikke får lov til å spise :joyful: Og synes at en god vin er godt til maten, så smaksmessig er det litt som mangler. Men kjenner ingen sug etter disse tingene, gleder meg bare til å kunne ta et glass rødvin til biffen igjen.
 
Ingen av delene:angel8
 
Ikke røyk, ikke snus :happy: Har vel omtrent tatt to av hver i løpet av livet :p Sluttet å drikke alkohol fra eggløsning. Kjenner at jeg savner mest å ta et glass vin iblant, uten at det er noe stort tap. Men er redd for å glippe ved et uhell, f.eks. at jeg tar meg et glass alkoholholdig drikke i en festlig sammenheng uten å tenke meg om! Er en del bryllup i sommer, og da serveres det jo velkomstdrikker og vin til maten. Tenk om jeg tar i mot det!:nailbiting: Er nok mest en redsel jeg har, og ikke noe som kommer til å skje da :hilarious:
 
Back
Topp