Rødvinselsker

Muumi mama

Betatt av forumet
Har en gutt på 3 uker og full-ammer.

Jeg har en lidenskap for rødvin og har savnet det veldig i de 9 månedene som gravid.
Når er det greit å ta seg et glass rødvin igjen? :)

Bli jo ofte fler enn et glass når man åpner en flaske, men tenker at jeg skal klare å holde meg til ett :)
Savner bare det å nyte et glass rødt ;)

Det er vel anbefalt å unngå all alkohol til barnet er 6 veker (eller var det 8) pga at leveren til nyfødte ikkje er utvikla godt nok enda til å takle alkohol.
Etter seks veker er det jo berre å passe på at det går eit par timar fra du har drukke eit glas til du ammar:)

Har du sett rådene til Ammehjelpen? De er fra 2011, men jeg tror ikke det er kommet noe nytt.

Avhold til 6 uker etter termin, deretter forsiktighet.

Jeg elsker også rødvin og tok mitt første halve glass da lillemor var rett over 3 mnd.
Det var fordi da visste jeg at hun sov 3-4 timer etter at hun var lagt for kvelden før hun skulle ha pupp igjen, men det er ikke anbefalt å starte før det er 6 uker siden termin.

Hvis hun tar flaske så kan du jo pumpe før du drikker det glasset så du har å gi henne hvis hun skulle trenge det. Jeg følte meg rimelig pussa etter et halvt glass så gjerne lurt å begynne litt forsiktig når det er et drøyt år siden sist ;)

Jeg elsker også rødvin og tok mitt første halve glass da lillemor var rett over 3 mnd.
Det var fordi da visste jeg at hun sov 3-4 timer etter at hun var lagt for kvelden før hun skulle ha pupp igjen, men det er ikke anbefalt å starte før det er 6 uker siden termin.

Hvis hun tar flaske så kan du jo pumpe før du drikker det glasset så du har å gi henne hvis hun skulle trenge det. Jeg følte meg rimelig pussa etter et halvt glass så gjerne lurt å begynne litt forsiktig når det er et drøyt år siden sist ;)
ja har å lest at man skal vente til de er 6 uker :)

Kanskje lurt å pumpe seg ja, slik at det ikke blir en "dum" situasjon om han skulle våkne å ville ha mat :)
Haha ja etter nesten 1 år uten alkohol så kan vel 1/2 glass være nok! Hehe

Back
Topp