Rødvin?

Chocolate girl

Elsker forumet
Var på siste kontroll igår på selveste termindagen og jordmor anbefalte da en bedre middag med rødvin. har hørt om dette før også at rødvin skal kunne hjelpe til med å sette igang ting, men synes uansett at det blir veldig feil jeg!?!? Må vel drikke mer enn en liten slurk for at det skal ha noen effekt? Har uansett ikke tenkt å utsette babyen min for noen som helst form for alkohol, så her hoppet vi i høyet i stedet så får vi se.. Ganske sikker på at det var det som startet ting sist gang.

Og en helt annen ting, går jo på kontroll på sykehuset da jeg skal føde på ABC klinikken på Ullevål, og i går når vi satt og ventet der så kom det et par og dama hadde en rie i heisen før hun klarte å gå ut, gikk litt bortover gangen og fikk en rie til. Ble helt rørt til tårer jeg, ikke fordi jeg gruer meg (husker jo at det var vondt, og er forberedt på at det er MYE vondere enn jeg husker), men det var bare noe så vakkert ved det hele (og hun pustet seg så fint igjennom de, at jeg ble stolt på hennes vegne, hehe). Den fødselen gikk fortere enn de hadde forventet så vi måtte vente i 2 timer på kontrollen vår, for JM mi måtte bistå ved fødselen. Men synes det er utrolig at bare to timer etter at jeg så denne kvinnen så hadde hun født jeg da! Fantastisk å se, også satt vi jo å så på alle babisene som ble trillet rundt på av sine foreldre for det ble servert kveldsmat så alle kom ut av rommene sine. Mannen var redd vi skulle bli kastet ut slik som ejg satt å nistirret på alle og sukket og oiet meg :)

Snart er det våååår tur igjen!

Enig med deg og ville holdt meg unna alkohol....

For en herlig opplevelse!!! Jeg ville nok også reagert som deg! Blitt rørt av hun som kom inn for å føde og stirret på alle babyene, hahah ;) Er nok ganske normalt i vår situasjon :)

Når det gjelder rødvinen ville jeg også droppet den. Da får heller babyen komme når den er klar eller evnt etter en runde i senga ;) Syns det er litt rart at hun anbefalte det for de sier jo at det er nulltoleranse for alkohol i svangerskap i Norge... menmen, det er vel noen som mener noe annet sikkert :) Kos deg med mannen isteden du! Mye trygger, sunnere og hyggeligere ;)

sommerglad skrev:
Det finnes jo faktisk alkoholfri roedvin da.
Er det alkoholen eller stoffene i roedvinen som skal vaere til hjelp?

har ikke peiling, men er det noe godt da? har hørt at alkoholfrivin ikke smaker noe særlig....

sommerglad skrev:
Det finnes jo faktisk alkoholfri roedvin da.
Er det alkoholen eller stoffene i roedvinen som skal vaere til hjelp?

Alkoholfri rødvin er jo dårlig saft. Tviler sterkt på at det er den som har noe stoffer i seg som kan sette igang fødsel.

Back
Topp