Rødt kjøtt

Bolle3

Flørter med forumet
Var på restaurant med jobben og spiste svinenakke. La merke til at kjøttet var litt rødt, men såg gjennomstekt ut. Skal ikkje slikt kjøtt være litt sånn? Eg spiste no eg, men beg å bekymre meg etterpå....

Jo, slikt svinekjøtt er vel ofte litt rosa selv om det er gjennomstekt :) Vile ikke tenkt så mye på det - det var sikkert helt i orden :)

Jeg har spist biff, medium stekt flere ganger nå. Liker egentlig best medium-rare. Det er hvertfall ikke gjennomstekt, men hvis man gjennomsteker biffen er den jo ødelagt[emoji85]

Jeg har spist biff, medium stekt flere ganger nå. Liker egentlig best medium-rare. Det er hvertfall ikke gjennomstekt, men hvis man gjennomsteker biffen er den jo ødelagt[emoji85]

Helt enig i at gjennomstekt biff er ødelagt.

Mener kjernen på kjøttet bør overstige 75 grader for at evt bakterier ikke skal overleve. Det får du ikke til i stekepanne (uten å gjennomsteke). Men langtidsstekt biff i ovnen (hel stek) kan nå denne temperaturen og fortsatt være rød inni [emoji108]

Helt enig i at gjennomstekt biff er ødelagt.

Mener kjernen på kjøttet bør overstige 75 grader for at evt bakterier ikke skal overleve. Det får du ikke til i stekepanne (uten å gjennomsteke). Men langtidsstekt biff i ovnen (hel stek) kan nå denne temperaturen og fortsatt være rød inni [emoji108]

Kanskje jeg bør prøve det neste gang ;) Kjenner jeg tar rådene med en klype salt. Være forsiktig, men ikke noe vits å være fanatisk [emoji4]

Kanskje jeg bør prøve det neste gang ;) Kjenner jeg tar rådene med en klype salt. Være forsiktig, men ikke noe vits å være fanatisk [emoji4]

Jeg følger rådene fra norske helsemyndigheter. Disse: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Føler de er grei å følge, uten at man blir fanatisk. Gidder ikke lese alt mulig rart man finner på nettet, for der står det jo at man skal unngå ALT, og det gidder jeg ikke.

Hehe ikke sant :) Det aller viktigste er å unngå alkohol, nikotin, medisiner og bare drikke litt kaffe :) Så kommer rått kjøtt(spekemat[emoji24]), diverse oster og diverse stooore fisker :) Det skal være mulig å holde seg unna i 9 mnd :)

• Liker
Reactions: COR
Back
Topp