rødt i hudfolder

idamor4

Flørter med forumet
iIllefrøkna er blitt veldig rød i hudfoldene i halsen. Tørker henne godt etter hver bad og vasker og tørker godt når hun gulper, men hun er alså veldig rød i hudfoldene i halsen. Har hatt potetmel på og det har hjulpet litt. Men det lukter også vondt, kan det være hun har fått sopp der? Har dere råd/tips til hvordan jeg kan få det vekk? Det er liksom hvite "flak" som er jeg kan plukke vekk. Hun vrir seg vekk og er ikke tilfreds når jeg skal tørke der - så det er nok ubehagelig/vondt når jeg rører der.

Når hun bader har vi olje i vannet og oljen "sitter" på kroppen etter badinga også, skal prøve og ha babyshampoo i vannet neste gang i stedet for oljen.

Gutten min har fått masse flass i hodebunnen i det siste og har også fått noen røde tørre flekker her og der. Jeg har rett og slett unngått bading i den grad det er mulig og bare massert han inn med olje før han legger seg om kvelden, også i håret/ hodebunnen, (det tørker heldigvis og ser greit ut om morgenen) og det har hjulpet her.
Men hvis det lukter av det så ville jeg fått det undersøkt, på feks helsestasjonen, for det kan som du nevner tyde på sopp eller en annen type infeksjon.

kanskje prøv å smør henne inn med salve der. når det blir klamt der og hun rører på hodet blir det kanskje gnag?

Lissuz skrev:
kanskje prøv å smør henne inn med salve der. når det blir klamt der og hun rører på hodet blir det kanskje gnag?

Skal prøve med bepanthen salva. Men lurer på om det blir verre når det er klamt og vått der - blir jo det av salven...?

-fikk som tips av mamma å smøre mellom lårene til jenta mi, siden det blir klamt og tett der og da vil gjøre vondt når hun spreller. bruker økologisk zink eller weleda diaper care der. Bepaten tørker ganske fort inn da.. Hun har ikke vært rød der etter jeg begynte å smøre vasker det bort par ganger i døgnet og lar det lufte også. tenker at enten det å holde det mykt med krem eller tørt med talkum vil gjøre det slik at det ikke blir gnag der.

Her hjalp det med bare potetmel :) Tar bare på etter bad og når det er veldig varmt. Hun blir jo klam uansett, og når det ikke er mer å kle av henne inne, er det på med melet.

her funket også potetmel kjempe godt! Gikk ikke mange dagene for det var borte. Hun hadde og slikt hvitt belegg og det luktet ikke godt - men det gikk fort vekk uansett. Håper det snart går vekk for snuppa di også. Det kan jo ikke være særlig behagelig...

Potetmel er lurt ja, ellers har vi et kroppspudder som er veldig bra på sånt! Dialon kroppspudder heter det tror jeg, kjøpes i Sverige da. Ville nok brukt kun vann i stedenfor ved bad, ikke babysjampo, evt. noe babybad. Men om det lukter så kan det jo være sopp eller noe, kan jo ringe hs eller fastlege og spørre.

Back
Topp