Rødt hår og fregner

janeanett

Forelsket i forumet
Jeg har rødt hår, og samboer har mørke blondt hår..
3 av mine søsken har også rødt hår, og to av dem fikk barn rett før meg - begge rødhåra.
Så var det Theodor da.. Var helt sikker på at han kom til å få rødt hår, men når han kom ut var det nesten svart, nå har det blitt mørke blondt, akkurat som pappan sitt.
Nå venter vi jo en til, og sannsynligheten for at han får rødt hår er ganske så stor den og.

Problemet er at det er fler i samboers familie som har sagt rett ut at de var glad Theodor ikke fikk rødt hår, for det var visst ikke pent. Ihvertall ikke på gutter.. Reaksjonen min ang dette er en historie i seg selv, men kan vel trygt si jeg ble ganske så lei meg! [:@]
Hva kommer de til å føle for denne gutten om han kommer ut med rødt hår? Noe han sannsynligvis gjør.
Er så redd de skal være mer reserverte mot han og bli "mer glad i" Theodor. Vil jo at begge gutta skal få lik oppmerksomhet og lik kjærlighet.
Og jeg har opplevd en del dritt ang det å være rødhåra, så vet at noen av dem mente det seriøst!!

Nok en dum ting å henge seg opp i, men er utrolig hva en er redd for!

For en tullete ting av dem å si.

Er jo på en måte ikke så mye man kan gjøre før babyen kommer ut og man ser etthvert hva slags manke det blir...

Uansett hva de føler for en rødhåret baby, så er det nok du og pappan som teller mest. Og siden du selv har flamme-hår, og pappan tydligvis liker deg, så blir det nok bra skal du se!

Rødt er tøft!

[:)]Min første kjærlighet (var 6-7 år...) hadde nydelig rødt hår..sukk...
Har alltid likt rødt hår på både gutter og jenter jeg.[:D]

Hei hei.
Blir så sint av å lese hva du skriver om gutten din får rødt hår eller ikke. [:@]
Den familien må bruke hode sitt litt, er masse søte gutter med rødt hår [;)]
Men jeg forstår deg godt at du tenker for du vil dine barn det beste hele tiden.
Vi har en gutt som sitter i rullestol og venter nå et barn som kommer til å gå og utvikle seg som normal. Er ikke lika lett [:)]
Kommer de med noen kommetarer mer så sier du bare samma vilken hår farge han har bare han ikke mangler arm eller ben [;)] Der kan du ta dem litt for da tenker de litt annerledes.
Håper du slipper å høre mer tull om fargen, kommer til å bli lika søste som storebroren.
Han er en kjempe søt gutt [:D] Lykke til

Håper de kan forandre mening når han kommer ihvertfall.
Må jo ha dem i livet vårt. [&:]

Jeg er jo godt vant til rødt hår, så jeg skjønner kanskje ikke problemet.
Huff, svigerfamilier!!

Må si det er godt å få litt støtte!!

Og når man ser på dine problemer i forhold til mine, er det jo bare filleting!
Jeg synes nok uansett de er like søte, rødt hår eller ikke..

ORIGINAL: mie83

skjønner deg veldig godt jeg! ingen på noen sider har rødt hår og fregner, men har ei venninne som jobber i samme barnehage som meg og som misliker babyene som er lubne eller "stygge" jeg har sagt ifra at hvis hun kommer til å si det om babyen min blir jeg rasende! hun sier at hvis hun syns det kommer hun ikke til å si at han er hverken fin eller noe annet.. særlig samboern min var god og rund når han var baby, men ikke for mye. rødt hår har vel ingenting å si mener jeg da.

Har ei venninne jeg og, som synes Theodor er så pen, men begge tanteungene mine synes hun synd på fordi de har rødt hår.. [8|]
Er irriterendes at folk ikke kan ta folk og unger for det de er, ikke basere på utseendet og førsteinntrykk.

Herregud for noen (unnskyld uttrykket) idioter. Det viktigste er at babyen er frisk.

Skulle du merke noen forskjells behandling så slå hardt ned på det. De har ingen rett til å si eller gjøre noe galt. Uansett tror jeg det går bra når babyen blir født.

Heisann!
Blir litt sinna når jeg ser dette..har rødblondt hår selv med litt fregner i huden. Fikk litt mobb av noen når jeg var lita for dette, men etter som jeg har vokst til, har det nesten bare vært positivt! Det er også mange som er misunnlige på håret mitt da det er tjukt hår med fall/krøller...Farmor er så søt...hun ser på mitt hår og tar så på sine egne fjoner og sukker![:D] men så smiler hun godt og sier at det er godt jeg ikke arva håret hennes.
Mannen min er mørk i håret, så blir spennende å se hva prinsessa blir!
Kameraten til mannen min er rødhåret, og en skal lete lenge etter en så herlig og sjarmerende mann, full av spillopper! Og han har ihvertfall ikke problemer med å få tak i damer! [:D] ....så om du får en rødhåret gutt, blir han sikkert kjempesøt! (og blir han ikke det, er det ihvertfall ikke hårfargen som gjør det!)

En av de peneste jentene jeg kjenner har rødt hår og fregner!!! Syntes det er nydelig jeg. Uansett må man lære barn/voksne å kjenne for den PERSONEN de er og ikke for utseende!!!!

en vennine av meg har rødt hår og fregner,hun er så utrolig nyyyyyydelig,masse krøller. hun ser ut som er fotomodell. vet at folk har liksom fordommer mot rødt hår,men det forstår jeg ikke. jeg var forelsket i en gutt med rødt hår.

min mor kjente en som kjente en som var blitt gravid med en mann med rødt hår,og den gangen var det jo skam og ikke være gift med barnefaren. da hun lå og fødde sa hun:vist barnet har rødt hår vil jeg ikke ha babyen,men da barnet var født hadde den ikke rødt hår og heller ikke bein eller armer. vedder på at hun heller ville at barnet skulle ha rødt hår jeg.

rødt hår er kjempe fint. drit oppi svigerfamilien. lykke til. klem.

Jeg har en svigermor som en gang sa at barn med rødt hår er det styggeste hun vet og da gleder jeg meg til vår lille kommer...For far en rød i skjegget og jeg har masse rødpigmenter i mitt blonde hår. Ingen av oss er røde, men sjansen for at den lille blir rød i toppen er 80%[;)] Den lille fanden i meg vokser når jeg hører folk si sånn og jeg gleder meg om den lille tulla vår vår rødt hår[8|]

Jeg syns det er sjarm med rødt hår,tenk så kjedelig mange av oss andre er som har kommune grått hår,blondt,mørkt. En rødhåret liten tass gir farge i samfunnet og de har veldig ofte en utrolig sjarm,i alle falle alle de jeg kjenner som har rødt hår.

Jeg har en fetter med rødt hår og fregner som er verdens nydeligste gutt, han har alltid vært kjempepopulær blant "damene" pga. sin sjarm og flotte personlighet. Jeg har også en tremenning med rødt hår og fregner, han er en skikkelig "drittunge", usympatisk, egoistisk og høyrøsta. Jeg tror dermed det har like mye med personlighet å gjøre som hårfarge hvorvidt man blir regnet som stygg eller pen...

Jeg har aldri forbundet rødt hår og fregner med noe stygt, men det har kanskje vært litt myte rundt det at barn med rødt hår og fregner var vanskeligere enn andre barn. Man har jo ofte forbundet rødt hår med litt temprament?

Ikke bry deg om hva folk sier, det viser bare hvor korttenkte og overfladiske voksne mennesker kan være. Rødt hår og fregner er kjempefint!

Dette var skikkelig ille å lese Janeanett!! Går det an å SI noe sånt da??? Rødhårete er da like pene som folk med andre hårfarger...dette er jo nesten litt rasistisk. Skjønner godt at du blei lei deg...HALLO!! Hva er det folk tenker på når de sier sånt da?

Du får et nyyyyydelig barn uavhengig av hårfargen, og dette håper jeg virkelig de ser. Hvis de driver foskjellsbehandling så er det helt utrolig...

Nei, gled deg til å møte barnet ditt du..dette må du prøve å heve deg over.

Sender masse sympati jeg!!

Så tankeløst å si noe sånt!
Sjønner godt du ble lei deg...
Alle barn er nyyydelige uansett hårfarge og alle andre forskjeller, prøv å ingnorer sånn dumskap!
Du venter faktisk på det mest utrolige som skjer her i verden,et nytt liv!

Øhh.. Sier bare: Er der mulig?? Voksne menesker som faktisk får en ny etterkommer.. Eier de ikke samvittighet?? Både ovenfor deg og det lille barnet som skal komme..?[8|][8|]

Er jo en grunn til at jeg alltid farga håret rødt.
Men nå er jeg svart og hvit da.. Men tar nok ikke lange tiden før det kommer litt mere rødt inn i bildet da. [;)]

hei:)
Faren til min baby har orange hår og jeg er blond og alle søskene hans er rød i håret så
min lille babis kommer nok til å få rødt hår..
Men det er jo bare hår!
kommer jo til å være like glad i han om det blir svart eller rødt hår[:)]

Dummeste jeg har hørt!!
Det er jo ikke hårfargen ene og alene som avgjør skjønnheten i et menneske..
Det er jo mange med svart, lyst, brunt osv. som er mindre pene.

Jeg kjenner mange med rødt hår som er nydlige!! De med rødt hår får ofte krøller og det er jo kjempefint, og søtt

Det er utenktsomt å si noe sånt..folk som utaler seg om andres utseende bør ta seg en titt i speilet selv.

Så godt å lese alle disse innlegga!
Sitter jo faktisk med tårer på kinna jeg da!

Kan ikke skjønne hvorfor de sa det i det hele tatt jeg, og ihvertfall ikke til meg direkte!
De sa jo da rett ut at jeg ikke var bra nok.........
Og følelsen av at at sønnen min ikke skal være bra nok [:@][:@][:@]

Uansett kjempegodt å høre dere er enig med meg!
Skal nok få oppdratt begge gutta mine til å være søte, snille og respektere andre jeg!

Back
Topp