Rødt bryst

november2010

Forelsket i forumet
Så plutselig istad at det ene brystet er litt rødflammete [:@]. Ikke på brystvorta, men PÅ selve puppen. Er litt sårt når jeg tar på det... Er redd det kan være starten på en brystbetennelse, men er jo ikke vondt. Bare som sagt litt sårt. Jeg som tilogmed sover med ullinnlegg!!! Noen tips til å forebygge i tilfelle det er brystbetennelse på gang [8|]?? Bortsett fra å amme som vanlig og ikke fryse selvfølgelig.

Få tømt brystet ditt ordentlig, enten med pumpe, eller i dusjen. Kan prøve å massere forsiktig under rennende varmt vann.
Blir det verre, og du får feber må du gå til lege [:)]

Ja skal følge godt med på om jeg får feber. Har pumpa klar på stuebordet nå og skal pumpe før jeg legger meg. I tillegg fikk mini begge brystene før han la seg for 1 1/2 time siden. UÆÆ! Håper ikke det er brystbetennelse altså [:(]. Jeg som tilogmed har planlagt skitur for første gang i år denne helga... Med mannen... Skal ha barnevakt i noen timer for at vi skal ha "ski-date" 

Signerer ilabom, og anbefaler i tillegg og sove uten BH! Ja, det blir mye søl i senga, men det hjelper [:)] Jeg bruker et sånt "tisse laken" så går det greit [:)] Håper du slipper at betennelsen setter seg! 

Jeg hadde rødflammet bryst når jeg hadde tette melkeganger. Gikk med varme omslag (dynket ei bleie i varmt vann og la rundt) og masserte ved hver amming/pumping.

ORIGINAL: lomittra

Signerer ilabom, og anbefaler i tillegg og sove uten BH! Ja, det blir mye søl i senga, men det hjelper [:)] Jeg bruker et sånt "tisse laken" så går det greit [:)] Håper du slipper at betennelsen setter seg! 

Men sover jeg uten BH så kan jeg jo ikke ha ullinlegg og da er jeg så innmari redd for å fryse... Har faktisk innleggene mest pga det, for lekker ikke noe særlig. Men har jo forsåvidt en pysjakke i flanell som er ganske varm. Hvis jeg sover med den, kanskje det er varmt nok. Pleier å ta den på meg helt oppkneppet når jeg sitter i senga og ammer på natta, så forsiktig har jeg vært i forhold til brystbetennelse. Urettfedig hvis jeg likevel skal få det!!

Høres jo ut som vi har det superkaldt på soverommet, men det pleier å være rundt 16-17 grader, så det er ikke så kaldt altså.

pass godt på å tømme brystet godt når du ammer.. maser puppen medan du ammer slik at du får løyst opp knutenen inne i den.. ta en varm dysj og maser puppen.. jeg har hatt på meg ullinnlegg, vanlig innlegg, bh og ulltrøye når jeg har vert nær til å få det, og så har jeg gjrot resten av det jeg skreiv også og jeg har klart og stoppa det to ganger nå.. håper du klarer å snu det du også:)

Jeg har skrevet dette som svar tidligere, men siden det funket så bra for meg gjentar jeg det gjerne igjen. Prøv å amme i flere stillinger, for da blir HELE puppen tømt. Jeg kjenner det klumper seg til hver gang jeg blir iskald på hendene, og da legger jeg henne i flere stillinger og klumpene løser seg opp. Spesielt tvillingstilling[:)]

Du kan fint sove med innlegg uten bh om du bruker en litt trang singlet[;)]

har du prøvd å sove i ullskjorte? kun d, det pleier jeg, varmt og godt. anbefales[:)]

Takk for masse gode tips jenter. Jeg er mye mindre rød i dag [:)].
Bruker kun amme-bh uten spiler. Valgte å sove med de tykkeste ull-innleggene samt bh'en i ull i natt, men iogmed at jeg egentlig ikke lekker så mye, og er mest redd for å fryse, skal jeg jammen meg sove med ulltrøye istedetfor bh noen netter.

Ammet i tvillingstilling i natt, og i morges sto jeg overfor han på stellebordet med puppen hengende over han og ammet. Sikkert et rart syn, men var jo bare knerten og meg der[:D]

Om brystet kun er litt rødflammete, og du ikke har noen andre symptomer, så synes jeg ikke det høres ut som tette melkeganger egentlig. Kan like gjerne være rødt på huden pga varme, kløe etc? Nåe jeg får tette melkeganger kjennes det ut som et blåmerke omtrent, samme type smerte liksom. Og man kan som regel kjenne en slags "streng" eller kul i puppen der det er vondt. Sikkert ingen fasit det heller, altså - men ville nå bare si det [:)]

Men uansett skader det ikke å holde seg varm og skifte litt på ammestillingene da [;)]

ORIGINAL: Kybele

Om brystet kun er litt rødflammete, og du ikke har noen andre symptomer, så synes jeg ikke det høres ut som tette melkeganger egentlig. Kan like gjerne være rødt på huden pga varme, kløe etc? Nåe jeg får tette melkeganger kjennes det ut som et blåmerke omtrent, samme type smerte liksom. Og man kan som regel kjenne en slags "streng" eller kul i puppen der det er vondt. Sikkert ingen fasit det heller, altså - men ville nå bare si det [:)]

Men uansett skader det ikke å holde seg varm og skifte litt på ammestillingene da [;)]

Var nok ikke noe å bekymre seg for nei, men hva man ikke bekymrer seg for likevel...[:D]

ORIGINAL: november2010

ORIGINAL: Kybele

Var nok ikke noe å bekymre seg for nei, men hva man ikke bekymrer seg for likevel...[:D]

Ja, vi finner stadig på noe [;)] Er vel sånn det er å være mamma!

Back
Topp