Rødhet og utslett i ansiktet.

Himmelstøv

Forumet er livet
Jeg er rød i ansiktet, det svir i ansiktet, å det flasser av litt i ansiktet mitt, pluss at der er litt utslett.

Noen som er plaget med det samme? er dette pga Svangerskapet? har aldri hatt det slik.
Noen gode råd til meg?

Hele meg "flasser" nå for tiden.. No idea.. og drikker mye vann og juice så tror ikke jeg er dehydrert eller noe ? Har kjøpt en krem fra Kaneboo som fungerer bra i ansikte mitt. ta det værste. Og bioterm sin vanilige på resten av kroppen.. Eller jeg bruker Clearins Streatch controll på magen, lårene og puppene :-P 

jeg flasser en del i ansiktet, spesielt etter jeg har dusja. Har alltid vært litt plaget med det til visse årstider, men aldri så masse. Vet ikke hvorfor det er slik, men det har nok med svangerksapet å gjøre ja[;)]

Tror nok det er hormonene som herjer i kroppen som gjør det. Har i kortere perioder vært plaget med eksempel under armene og på baksiden av leggene. Bruker A- krem,og da er det borte iløpet av en uke. Ellers mye tørr i huden nå,så smører meg med baby olje etter dusjen,og luft tørker. I ansiktet bruker Jeg en ansikts olje fra Lumene,fås kjøpt på lindex og parfymeri. Den er Super!!!!!!

jeg merker ikke noe nå heldigvis, men sist var jeg veldig plaget på puppene...

var veldig rød og flasset veldig... i tillegg klødde det...

håper du finner noe å smøre på så det roer seg litt[:)]

Er sykt tørr i huden, overalt egentlig!
Er vel denne ekstreme kulda vi har hatt! Og huden kan vel fort bli litt sånn når man er gravid.
Men har hørt om fler som får litt sånn kløe på magen og i ansiktet.

jeg har også fått veldig tørr hud. spesielt på armene og hendene. og så har jeg fått noen utslett mellom brystene. mulig fordi de har vokst og at det blir svett mellom der... :) noe må vi jo være plaget med :D

jeg er veldig plaget med dette, men jeg har fått diagnosen Rosesea...en hudlidelse/betendelse[:'(]....kommer alltid ha det slik, rød i ansiktet og mange "kviser" og sår i ansiktet, flaser mye av spesielt etter dusjen...jeg må passe meg for å ikke bli varm i ansiktet. men det er meg..fikk det etter jeg fikk eldstemann

Hei jenter,

sorry at jeg bryter inn, men jeg må bare spørre lille assa 75.. Hvor lenge har du hatt rosasea og hvordan arter det seg for deg?

Jeg var hos hudlege i forige uke og han sa at det var rosascea, men egentlig ikke noe å gjøre med så lenge jeg er gravid/ammer sa han. Fikk Finacea 15% gel som jeg ikke har brukt, fordi jeg (og sambo) synes at huden min har blitt myyye bedre bare på ei uke.

Men jeg har søkt litt på nettet, og mitt utslett/betennelser stemmer overens med hvordan det ser ut, men jeg har har aldri vært plaget med rødming, varmefølelse i fjeset og de andre symptomene på rosascea, det eneste som jeg har funnet ut for mange år siden er at jeg ikke tåler melk. Da blir hele fjeset mye verre på 1-2-3!

Ønsker dere alle en flott dag!:)

Jeg har fått sånne store kvise lignende utslett, klør, men blir borte brått igjen. Får det på ansikt og hals. Var ikke sånn sist, men det skjer jo så mye med kroppen vår....

ORIGINAL: Søtnos33

Hei jenter,

sorry at jeg bryter inn, men jeg må bare spørre lille assa 75.. Hvor lenge har du hatt rosasea og hvordan arter det seg for deg?

Jeg var hos hudlege i forige uke og han sa at det var rosascea, men egentlig ikke noe å gjøre med så lenge jeg er gravid/ammer sa han. Fikk Finacea 15% gel som jeg ikke har brukt, fordi jeg (og sambo) synes at huden min har blitt myyye bedre bare på ei uke.

Men jeg har søkt litt på nettet, og mitt utslett/betennelser stemmer overens med hvordan det ser ut, men jeg har har aldri vært plaget med rødming, varmefølelse i fjeset og de andre symptomene på rosascea, det eneste som jeg har funnet ut for mange år siden er at jeg ikke tåler melk. Da blir hele fjeset mye verre på 1-2-3!

Ønsker dere alle en flott dag!:)

jeg er heller ikke plaget med rødming og denne varmefølelser. jeg fikk det i 2002 og har hatt det siden..det går i perioder, enkelte ganger er jeg veldig fin og andre ganger er jeg full av prikker og sår...har vært "dårlig" en stund, men nå kommer det seg. jeg har faktisk ikke brukte medisiner på lenge, da jeg prøver å heller å finne ut hva det er som lager utbrudd. jeg har i en periode ungått poteter og tomater...det har faktisk hjulpet meg og jeg er blitt bedre i de periodene jeg ikke spiste poteter og tomater. Ellers så bør en holde seg unna det som gjør en varm i ansiktet, feks sterk krydder i maten, rød vin (som jeg holder meg unna uansett nå) og direkte sollys. bør ikke stå forlenge i en varm dusj heller, (der er mitt problem...elsker varm dusj...)
håper dette hjelper litt...men bare spør om det er noe du lurer på...

Hm...høres ikke helt ukjent ut. Jeg har flasset litt på nesa i det siste, og har en del småkviser som får meg til å se litt rødflammete ut i kinnene. Alt dette har kommet nå etter jeg ble gravid, så er ganske sikker på at graviditeten er årsaken...Håper bare det gir seg snart og ikke varer i 9 mnd..

Back
Topp