• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Røde prikker

Lotusblomst

Betatt av forumet
Har vært på ferie i 3 uker nå , og jenta mi på 1 og ett halvt år fikk noe som kunne se ut som "kviselignende" utslett etter bare noen dager,. røde prikker , men ikke noe puss i dem. Spesielt i lysken og på baken, altså der bleien er. Ikke så mange , 6-7 stykker. Har og sett en og annen prikk på magen og armene. En i ansiktet.

Ikke har hun hatt feber eller vært plaget på noen annan måte av dem.
Jeg tenker at det kan være en kombinasjon av at det har vært varmt og mye smøring med solkrem. Soleksem??
Hva tenker dere?
Er vel ikke noe sykdom som bare gir prikker og ingen andre symptomer??
Hun skal jo i barnehagen i morgen, og begynte plutselig å tenke på dette med smitte. Noe jeg ikke tror det er.

Synes det høres ut som bleieutslett eller varmeutslett jeg, så jeg ville ikke bekymra meg. Her har det også vært noen prikker på eldstemann, men de var på ryggen pluss at han hadde feber, så det blir noe helt annet!

Om det stort sett er i bleieområdet ville eg heilt klart tenkt at det er varmeutslett. Det blir jo ganske klamt nede i bleia, spesielt om ein har vore mykje i varmen.

Soleksem vil neppe slå til nede i bleia.

Uansett ville eg ikkje hatt problem med å levere barnet i barnehagen. Skulle eg holdt jenta vår heime kvar gong ho var prikkete hadde ho aldri gått i bhg trur eg :p

Kan du legge med ett bilde av prikkene? Virker det som om barnet er plaget? Og hvor gammelt er barnet?

Hun er lagt seg. Er bare røde små tørre prikker. 6-7 stykker maks. ikke noe plaget av dem, og ingen feber. Kan tenkes at det er bleieutslett.

Back
Topp