Røde prikker i ansiktet

TKW

Gift med forumet
Assistert-jentene
Septembergull'17
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Februarhjertene 2025
Hei!

Jeg skvatt da jeg så meg i speilet i morges - jeg har fått masse, masse små røde prikker i ansiktet! Det er mest under øynene, og på begge kinn og over hele haka. Fastlegen er selvfølgelig på vinterferie... Det klør ikke, og det er ingen hevelser/kviser. Føler liksom det er drøyt å dra på legevakta for noe sånt, men man blir jo litt bekymra. Er det noen andre som har opplevd dette i forbindelse med graviditet? Jeg har ikke gjort noe "nytt" i det siste, med hverken mat, kremer eller såper, og det pleier jo å klø når det er snakk om allergiske reaksjoner...

Jeg har ingen erfaring med prikker. Men det går jo an å ringe til legevakta å høre hva de sier?

Fant et annet legekontor, venter på at legen der ringer meg opp igjen.

Svaret derfra var at de rett og slett tror det kommer av at jeg har kasta opp så mye. Masse små sprengte blodkar. Se an over helga, og blodprøver på legevakta hvis det blir verre. Jaja. Dør vel ikke i dag heller, da! :bag:

Ja, skulle til å svare det, jeg får sprengte blodkar, spesielt rundt øynene, av å kaste opp. Litt mørke små røde prikker. Tror det er ganske vanlig.

Back
Topp