Røde prikker forskjellige plasser på kroppen, noen som vet hva det er?

Rabletuss

Betatt av forumet
Heisann alle sammen.

Jeg er ikke den som har vært mest aktiv her inne, så dere vet sikkert ikke så mye om meg el.
Men kanskje jeg henger litt mer her, etter at jeg har født... Da er det så mange spørsmål man lurer på, og gjerne råd man kan gi. Akkurat nå, så har svangerskapet gått fint, og jeg har to valper, en 14 mnd gammel jente og en voksen hund å ta meg av, så det går i ett kan man si! :)

Men tilbake til spørsmålet:

Jeg har de siste to ukene fått røde prikker på kroppen. Det blir mer og mer. Det kan minnes veldig om myggstikk. Like store, de klør like mye osv. Har på fotbladet, på hoften (to på en side, en på den andre) på ryggen, på halsen, på armene, på skuldrene, lårene... æææ har generelt bare klødd mer og mer nå de siste dagene også... tenkte med de første prikkene, kanskje mygg, eller noen fuglelopper som hadde forvillet seg, men det blir mer, og verre???

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ringe noen? lege? jordmor? fødeklinikk?
 
Aner ikke hva det er , hadde ringt og forhørt meg.... Lykketil.
 
Har du hatt vannkopper?? Om det er væske i de kan det være det. Da må du ringe legen for det er ikke helt heldig å ha som gravid..
 
Hørtes ikke greit ut! Minner om fuglelopper.. kanskje lurt å ta en kur på hunden? bytte sengetøy.. de "bor" jo ikke på kroppen din sånn som lus gjør, men vet de kan forsyne seg godt før de hopper av og klør mye! Hadde katt i oppveksten og var borti lopper ett par ganger

En lege vil nok kunne si hva det er
 
Er det fuglelopper som har invadert sengen din, så vil det komme fler og fler stikk. Jeg hadde en katt som jeg sov sammen med når jeg var lita som hadde dratt med seg lopper i senga mi. Føttene mine så ikke ut! Hehe.. Men hvis du ser nøye i sengen så kan du faktisk se de.. Lurt å finne ut hva det er.. Lykke til:)
 
Har det jeg og. På armer, brystet og i ansiktet! De gjør ikke vondt eller klør men jeg tok blodprøve hos legen for å sjekke blodcellene?!? Mine.. Har ikke fått svar på de enda..
 
æææ, fuglelopper ja, men det begynte når vi var hos svigerforeldrene mine, og fortsatt her. Ingen av de, eller samboer, datter etc. har en eneste flekk? Huff, ser heller ikke noe i sengen, hvordan ser de ut? har hvitt laken og lyst sengetøy, så må jo være lett å se da..?
 
Back
Topp