Røde klumper som klør

blo0omsten1

Andre møte med forumet
Hei :)

Jeg fikk vite for to uker siden at jeg er gravid. Nå er jeg kommet til uke åtte! Før jeg fant ut at jeg var gravid, hadde jeg et utbrudd av det jeg tror var elveblest. Dette forsvant etter ett par dager. Antageligvis var jeg 4/5 uker på vei når det skjedde.

Nå har jeg vært plaget med neller, eller røde klumper, rundt på kroppen som klør. De er ikke knallrøde, med rosa. Det starta på puppene, men nå har jeg på magen, på ryggen, på armene og på halsen bak øret. Hva kan dette være?

Har lest at noen får Polymorf svangerskapsdermatose (PUPPP), men at det er mest vanlig fra 2 eller 3 trimester. Er de mulig at det er PUPPP jeg har allerede nå i 1 trimester?

Har også lest om røde hunder, men satser på at det ikke er det siden allmenntilstanden min er ok.

Håper noen med erfaring kan svare, for jeg har ikke peiling ;)

Hei :)

Jeg fikk vite for to uker siden at jeg er gravid. Nå er jeg kommet til uke åtte! Før jeg fant ut at jeg var gravid, hadde jeg et utbrudd av det jeg tror var elveblest. Dette forsvant etter ett par dager. Antageligvis var jeg 4/5 uker på vei når det skjedde.

Nå har jeg vært plaget med neller, eller røde klumper, rundt på kroppen som klør. De er ikke knallrøde, med rosa. Det starta på puppene, men nå har jeg på magen, på ryggen, på armene og på halsen bak øret. Hva kan dette være?

Har lest at noen får Polymorf svangerskapsdermatose (PUPPP), men at det er mest vanlig fra 2 eller 3 trimester. Er de mulig at det er PUPPP jeg har allerede nå i 1 trimester?

Har også lest om røde hunder, men satser på at det ikke er det siden allmenntilstanden min er ok.

Håper noen med erfaring kan svare, for jeg har ikke peiling ;)
Jeg hadde tatt meg en tur til legen og bedt om henvisning til hudlege.

Jeg hadde noen "kollonier" med røde, små prikker på magen da det begynte å bli stor (er nå 7mnd) på vei. Men jeg smørte meg godt med A-krem (den på tube) og nå er de nesten borte.

Jeg hadde tatt meg en tur til legen og bedt om henvisning til hudlege.

Jeg hadde noen "kollonier" med røde, små prikker på magen da det begynte å bli stor (er nå 7mnd) på vei. Men jeg smørte meg godt med A-krem (den på tube) og nå er de nesten borte.

Tusen takk for svar! Bra det hjalp med krem hos deg. Får komme meg til legen :)

Tviler på det er PuPPP, det er mer et "sammenhengende" utslett, ikke kløende klumper. Har du dyr? Det kan ikke være fuglelopper eller noe sånt? Det kommer ofte inn med dyra nå når det nærmer seg vår. Har du spist noe spesielt? Kan være du reagerer på noe nå i graviditeten kanskje?

Hmm. Har ikke dyr, men når du sier det så ligner det jo veldig på fuglelopper.

Har heller ikke spist noe som jeg ikke er vant med, det er derfor jeg er litt forvirra. Tenker om det kanskje er vaskemiddelet, men da burde vel klumpene vært på hele kroppen.

Får ta en blodprøve!

Det er ikke Mollusker :) Men har vært hos to ulike leger nå, han første hadde ikke peiling og det virka ikke som han var interessert i å finne utav det heller, sa bare at det ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre. Den andre legen sa at det mest sannsynlig hadde med svangerskapet å gjøre, og snakte om PUPPP. Har fått Polaramintabletter og hydrokortison, men det hjelper ikke noe særlig! Helt drøyt å få dette nå så tidlig i svangerskapet. Kommer til å kapitulere hvis jeg skal gå sånn i åtte måneder til.

Arh, så irriterende :/ Nei, jeg går ikke på penicillin, og har heller ikke tatt/spist/drukket noe jeg vanligvis ikke gjør. Merkelige greier dette her.

Back
Topp