Røde hunder..

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Jeg lurer litt på om Mina har fått røde hunder.. Hun har ikke hatt det enda, så er jo veldig greit om det er det hun har.. Hun hadde en kvise-lignende prikk på stumpen i går, og i dag hadde hun en til der, pluss en i pannen og noen prikker på halsen..

Er dette noe farlig når man er gravid?? Jeg har hatt det, men er det da sånn at når jeg har antistoffer, så er lillegutt safe (så lenge han er i magen selvsagt...)

Jeg trodde vesla her hadde det for litt siden, men prikkene ble bare borte så vet ikke hva det var.. Det kan være farlig når man er gravid, men siden du har hatt det så er det ikke noe å bry seg om ;) Hvertfall det jeg fikk beskjed om :)

Ja, røde hunder er ikke bra for gravide! Men er jo nesten ingen som får det lengre, siden det er en del av vaksinasjonsprogrammet. Vannkopper kanskje, men mest sannsynlig utslett/allergi?? :)

Følge med litt og se. Kan jo forsvinne like fort som det kom, men om det kommer feber med, så er det vel vannkopper :)

Hvor kan man finne ut om man har hatt sånne barnesykdommer ? Tror ikke jeg har hatt vannkopper :( mamma har ikke peiling og når vi har flyttet mye når jeg var liten så har ikke "helsemappen" min fulgt meg hos legen.

Hvor kan man finne ut om man har hatt sånne barnesykdommer ? Tror ikke jeg har hatt vannkopper :( mamma har ikke peiling og når vi har flyttet mye når jeg var liten så har ikke "helsemappen" min fulgt meg hos legen.
Du kan ta en blodprøve hos legen. Er lurt å gjøre dersom du mistenker at du kan bli smitta :)

Alle gravide blir testa automatisk om du har tatt vaksine mot røde hunder ( rubella ), så det er du nok viss ikke hadde nok legen snakket om det :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Du kan ta en blodprøve hos legen. Er lurt å gjøre dersom du mistenker at du kan bli smitta :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Tusen takk :) er vel ikke så greit å få det når man begynner å bli voksen heller, så når den tid kommer må jeg vel ta meg en liten ferie. :)

Back
Topp