Rød kløende hodebunn, atopisk eksem?

Monsim

Forelsket i forumet
Lillegutt på 4 mndr har hadt litt skurv i bakhodet en stund nå, har kjøpt Avene sin krem på apoteket som er beregnet til dette. Nå har skurvet blitt veldig rød i stede og klør tydeligvis. Han har i går natt og i natt klødd seg så det har blitt flere små sår:(
Er dette vanlig med slik skurv i hodebunnen, eller kan det være tegn til atopisk eksem?
Vi skal begynne på babysvømming snart, så må få sjekket ut før den tid slik at hvis det er eksem så kan vi ikke være med...
Huff, stakars det klør sikkert!

Ja jeg vet at skurv er vanlig, men det er mer det at det har gått over til rød hissig hodebunn som klør... Han har uansett ikke så mye skurv at vi kan skrape bort, men vi smører med babyolje og A- krem.
Tror det er forskjellig når de kan finne ut av eksemen, men greit å sjekke kanskje før babysvømmen;)

Jeg krysser armer og bein for at det ikke er atopisk eksem altså- stakars liten[:(]
Sikkert best å ringe legen i morgen så får han kikke på det...

Jeg tar nok en tur til legen med han ja, for tror ikke det bare er skurv nei.
Kan har også noen tørre flekker på beina og bak ørene...
Synes det ser ut som huden sprekker opp av seg selv i bakhodet for plutselig så har han et friskt sår og jeg har ikke sett at han har klødd seg- huff!

Jeg tok en tur til legen på mandag siden jeg ikke sko meg til ro med at det bare var skurv i hodebunnen.
Legen så med en gang at det var atopisk eksem, så vi fikk kortisonsalve på resept og fikk beskjed om å smøre han hver dag med krem for å forebygge forverring.
Stusselig synes jeg at en så liten gutt skal i værste fall måtte lide med dette resten av livet[:(]
Vi skal nå gjøre det vi kan for at det ikke blir værre.
Mitt råd: Er dere i det minste i tvil, ta dere heller en tur for mye til legen enn en for lite!

vanlig det...  har dere atpoisk eksem i familen el noen av dere som har det?

Apotisk eksem er arvelig...  jeg fikk det når jeg var liten.. kan hende at leo kan få det..  samme med astma og allergi.. 
jeg har gått på medisin kurs med en veldig flink lege..

Det er ingen av oss som vet om at det er atopisk eksem i familien ihvertfall... Ingen av oss er allergiske eller har astma heller.
Jeg har lest at det ofte blir værre om vinteren, så da blir jeg jo litt redd for hvordan han blir når han har fått utslett og har klødd seg til blods nå[:o]. Trøsten er at etter vi har begynt med Aderma krem så har han ikke klødd seg sunn mer.
Legen mente jeg kunne prøve babysvømming en gang, men jeg er så i tvil for vil ikke at det skal bli værre.
Skikkelig dritt, håper han ikke utvikler allergier senere, håper det blir borte etterhvert!

Så her er det igjen , det evindelige skurv spm.......... Jeg må bare få sagt at jeg bruker en Body/hair wash på Mille-Martine som er helt fantastisk. Hun har aldri vært tørr i huden, sår i hudfolder eller særlig plaget med "skurv" i hodebunden. Luker også helt vanvittig babygodt hele tiden[:D]. Har lagt merke til at hun får mer "skurv" i hode bunnen hvis vi ikke bruker denne babywashen. Den er bare mega god og drøy og ikke så dyr heller[:D]. Absolut å anbefale.

Back
Topp