Rød/grønn fargeblind?

LTomineFj

Gift med forumet
Jeg lurte bare på om noen av dere har samboere/fedre/bestefedre med fargeblindhet jeg...
Er rimelig sikker på at Adrian er det, og ut i fra mine biologikunnskaper må jeg være bærer siden Ivar ikke er fargeblind.....

sambo er..

ORIGINAL: **Turbotrusa**

Tror det er vanlig at barn blander rød/grønn...
Thea gjør det også...

Oh? Så bra..eller....ja, du skjønner hva jeg mener [;)]

Barnelegen her sa at det var overveiende sannsynlig, men at det ikke kunne testes før om noen år.... [&:] Håper selvfølgelig at det bare er at han blander..

ORIGINAL: MiniMoi

sambo er..

Hvordan påvirker det ham sånn i det daglige?

ORIGINAL: **Turbotrusa**

KAN jo være han er, men de barna jeg har hvert borti har blandet de assa...
Kanskje derfor han ikke kan testes enda?

Ja, han sa at de testene som finnes må man kunne å lese tall for å ta.. Det er sikkert de rundigene med masse farger inni, og så skal man se et tall, han mente på.

Jeg vet i hvert fall at jeg ikke kan ha noe "sykt" x-kromosom fra pappa, for han er ikke fargeblind, så da gjenstår det å høre om morfar kanskje var det....... Kan jeg utelukke at jeg er bærer, er jo saken grei [:)]

Jeg er! [;)]

Og det påvirker meg ikke noe i det hele tatt. Eneste gangene jeg merker det er når jeg ser på sånne rundinger med tall[8D]

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Jeg er! [;)]

Og det påvirker meg ikke noe i det hele tatt. Eneste gangene jeg merker det er når jeg ser på sånne rundinger med tall[8D]

Så bra da [:)] Altså, at det ikke påvirker deg,ja [:)]
Mener å ha lest at bare 5 promille av kvinner får fargeblindhet, mot 8 prosent av menn [X(]

ORIGINAL: Lisfje

Jeg er! [;)]

Så bra da [:)] Altså, at det ikke påvirker deg,ja [:)]
Mener å ha lest at bare 5 promille av kvinner får fargeblindhet, mot 8 prosent av menn [X(]

Det er SVÆRT sjeldent at kvinner får det ja. Jeg er bare svak da. Jeg ser at det står noe i den rundingen til Kickie. Men ikke hva.

Første ordet ser ut som fuck eller suck, men det er sikkert feil[8D]

Det er SVÆRT sjeldent at kvinner får det ja. Jeg er bare svak da. Jeg ser at det står noe i den rundingen til Kickie. Men ikke hva.

Står "Fuck the colorblind"

[&o][8|]

ORIGINAL: Kickie

[&o][8|]

Takk.......

[&o][8|]

Takk.......

[8D] Ja, nå bør du gjemme deg nå. Du står herved på "hatlista" mi[8D]

*kjemperedd for Smurfer!* [&:]

*kjemperedd for Smurfer!* [&:]

Vi blir grønne (eller var det kanskje røde[8D] hva vet jeg, jeg er fargeblind) når vi er rasende[:@][:@]

Back
Topp