Råmelk

J_1990

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Hei, jeg er gravid i 29 uke.

Har hatt ømme bryster de siste dagene, i går begynte jeg å lekke litt råmelk og i natt har jeg lekket en del fra høyre bryst, det er antydning til rosa utblandet blod i det som var kommet fra høyre bryst (det som lekker mest og er mest ømt). Er det normalt eller kan man få betennelse eller noe før amming?

Tror jo ikke det er betent egentlig, for har ikke SÅ vondt, mest ømme brystvorter, ingen hevelse eller rødhet osv, kjenner ingen kuler i brystet eller andre unormale ting. Formen er fin og har ikke kommet mer blod i ammeinnleggene. Kan det komme antydning til blod når kroppen først setter i gang produksjon kanskje?

Er førstegangs så alt er nytt for meg. På forhånd takk for svar!

Det er lurt å ta dette opp med jordmor eller lege

Hei, jeg er gravid i 29 uke.

Har hatt ømme bryster de siste dagene, i går begynte jeg å lekke litt råmelk og i natt har jeg lekket en del fra høyre bryst, det er antydning til rosa utblandet blod i det som var kommet fra høyre bryst (det som lekker mest og er mest ømt). Er det normalt eller kan man få betennelse eller noe før amming?

Tror jo ikke det er betent egentlig, for har ikke SÅ vondt, mest ømme brystvorter, ingen hevelse eller rødhet osv, kjenner ingen kuler i brystet eller andre unormale ting. Formen er fin og har ikke kommet mer blod i ammeinnleggene. Kan det komme antydning til blod når kroppen først setter i gang produksjon kanskje?

Er førstegangs så alt er nytt for meg. På forhånd takk for svar!
Jeg fikk faktisk brystbetennelse rundt det tidspunktet ved mitt forrige svangerskap. Fastlegen min hadde aldri hørt om det før! Følg med om brystet blir rødt og vondt og du får feber. Du kan jo uansett ta kontakt med legen for en sjekk:)

Det er lurt å ta dette opp med jordmor eller lege
Jeg har gjort det, var visst ikke helt uvanlig at man kunne blø litt fra melkegangene. Men har ikke kommet noe mer blod så skulle ikke tenke mer på det, hvis det derimot kom mer skulle jeg kontakte legen igjen så ville hun sjekke ammeinnleggene for å se om det faktisk er blod.

Back
Topp