Råmelk i brystene

trulte

Elsker diskusjoner
Oktoberskatter 2014
Har alle begynt å få råmelk piplende ut av brystene? Har ikke fått noen ting jeg, begynner å bli litt bekymret?

Jeg har hatt det leeenge. Men, venninna mi som fikk ei datter i fjor hadde det aldri før hun fødte. Og hun fikk masse melk etterpå, babyen la på seg i rekordfart den første måneden :)

Tror du bare skal ta det helt med ro, det ordner kroppen opp i ved fødsel uansett :-) Jeg har kun hatt noe innimellom, og det har kun vært hvis jeg har presset det ut. Er i uke 37+6.

Jeg har ikke fått noe enda, men det kommer uansett etter fødsel

Ok føler de fleste får så lenge før, men betryggende at jeg ikke er den eneste som ikke har fått noe. Vil jo prøve å amme etter fødselen.

Har ikke fått en dråpe enda. Hadde ingenting før fødselen med de to første heller, så regner ikke med at noe kommer enda her :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Om du har råmelk før fødsel har ingen ting å si om du får til å amme eller ikke, så du kan nok ta det helt med ro :)

Jeg må klemme på nippelen for å få ut noe, det renner ikke her for å si det sånn. Men så var jeg heldig sånn mens jeg amma, at det ikke lakk, bortsett fra når jeg sto i dusjen. :P

Som andre her sier; ta det helt med ro :) Om man får råmelk før fødsel eller ikke trenger ikke ha noe å si for ammingen etterpå. Jeg har hørt om de som ikke har fått råmelk først, men som får mer enn nok melk etterpå, og omvendt. Og noen, som meg, blir ALDRI helt kvitt råmelk...:/ Det er ingenting å trakte etter i alle fall. Helt siden første fødsel for nesten 10 år siden har jeg hatt råmelk. Det er normalt ikke plagsomt og kommer frem kun når jeg klemmer på brystvorta, men hvem har bruk for råmelk når en verken har bolle i ovnen eller et ammende barn?! :/

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Har ikkje noke her heller, har heller ikkje prøvd å knipe ut noke :) trur eg hadde litt ein gang med nr 1, kanskje ein gang med nr 2.. Er ikkje so bekymra ;) er forskjell på oss, venninna mi måtte bruke innlegg før ho fødte pga litt lekkasje :p

Ipaden min <3

Her kommer det bittelitt. Hadde ikke antydning til melk med de to andre, de fullammet jeg i en evighet:)

For å sei da sånn, så e nipplane fuktige, men ikkje sånn at da søle i bhen eller renne. Kan fint klemma ut litt, men da kan eg når eg ikkje e gravid og ;)

Hadde MASSE, men nå har det vært stilt et par uker. Men har mye stikkinger og sånn, så det skjer iallefall noe inni puppa :p

Her kommer det kun om jeg klemmer.
Kommer først noen dråper blankt og så litt hvit/gult :)

Jeg har hatt masse allerede siden uke 13-14 :-O
Men har hørt at det er helt normalt å ikke ha det i slutten av svangerskapet også. Det kommer nok skal du se ;')

Jeg har hatt det siden uke 20, men jordmpr sa til meg at det er like vanlig å få råmelk som å ikke få det når man er gravid- og det skal ikke ha noe å si ift melkeproduksjonen som kommer når barnet er født :)
Her var det mye i starten, men nå må jeg klemme for å få det ut, eller ligge på siden- da lekker jeg :P

Er det sånn at man helst ikke skal klemme ut melk? Noen som vet? Føler at jeg må det av og til for å lette litt på trykket :-P

Er det sånn at man helst ikke skal klemme ut melk? Noen som vet? Føler at jeg må det av og til for å lette litt på trykket :-P
Jeg har fått beskjed om å ikke bevist presse ut melk, men når jeg har skikkelig spreng så trykker jeg litt for å få ut et par dråper bare. Er ikke mer som skal til for å lette på trykket her :) Evt legg deg på siden, da vil det sile ut litt, i allefall hos meg. Det er vist ikke noe farlig om det kommer et par dråper, men du skal ikke peøve å melke brystene eller få ut store mengder:)

Back
Topp