Råmelk allerede?

LilleVilleBille

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er ganske ny her inne da jeg brukte veldig lang tid på å finne ut av at jeg var gravid! Er vel 5 uker siden nå og var på UL igår da de fant ut at jeg er 23+3 idag. Termin 1.sept :)

Jeg har ikke hatt noen symptomer, men bare en uke etter jeg fant ut av at jeg var gravid begynte det å lekke råmelk av brystene. Er det flere her som har opplevd det så tidlig?

Fikk ikke snakket med legen om det da hun skravlet hull i hodet på meg igår så fikk ikke spurt om noe jeg faktisk lurer på. Skal heldigvis til kontroll nå på mandag så har ei liste med spørsmål! :)

Ok, så ingen info om evt brystbetennelse eller melkespreng? Evt forebyggelse mot det?

Hvor mye er det dere har lekket? Jeg tror ikke jeg har opplevd det selv, men er usikker.

Våknet en natt av at det var en våt flekk på sengen. Trodde først jeg hadde siklet, Men flekken lå i brysthøyde så det kunne jo ikke være dét :p sovnet igjen og tenkte ikke mer på det, men så slo det meg at det kunne være en lekkasje? Noen som har opplevd noe liknende? Ellers aner jeg ikke hva den våte flekken kan ha vært. Synes det var litt merkelig :s

Ok, så ingen info om evt brystbetennelse eller melkespreng? Evt forebyggelse mot det?
Legen sa bare man bør unngå å fryse på brystene. Fikk hverken melkespreng eller brystbetennelse da jeg gikk gravid :)
Hvor mye er det dere har lekket? Jeg tror ikke jeg har opplevd det selv, men er usikker.

Våknet en natt av at det var en våt flekk på sengen. Trodde først jeg hadde siklet, Men flekken lå i brysthøyde så det kunne jo ikke være dét :p sovnet igjen og tenkte ikke mer på det, men så slo det meg at det kunne være en lekkasje? Noen som har opplevd noe liknende? Ellers aner jeg ikke hva den våte flekken kan ha vært. Synes det var litt merkelig :s
Jeg opplevde det likt som deg. Våknet med en våt flekk i området ved brystene. Så selv at det lakk en gang jeg kom ut av dusjen.

Så lettvint dere har det da. Jeg må allerede bruke ammeinnlegg og skifte bh flere ganger om dagen. Noen ganger så kjennes det ut som brystvorta er iskald og det småsvir i perioder. Tror jeg skal få sjekket det opp jeg! :p

Jeg har også hatt det i noen uker. Merker det ekstra godt på kvelden og når jeg står opp. Pass på å ikke klemme på brystene, da får du bare enda mer vondt. Jeg var på apoteket og kjøpte en salve til å smøre på brystvortene, og ammeinnlegg av ull. Kanskje det kan hjelpe deg også :-)

Jeg har også begynt å lekke. Noen ganger blank veske og noen ganger hvitt allerede! Hvis jeg fryser på brystene føles brystvortene som istapper som skal falle av! :o Tenkte å ta det opp med legen på mandag, men virker ikke som det er uvanlig å lekker litt allerede. :p

Takk for tips! Godt det ikke er bare meg, men jeg kommer nok til å ta det opp uansett tror jeg :) bare sånn for sikkerhets skyld.

Nå har jeg aldri vært komfortabel med kroppslige væsker o.l så dette føles og er ekstremt merkelig og ubehagelig, men man blir vel vant med det :p

Sniker litt, men kjenner meg så igjen! Første svangerskap hadde jeg råmelk dra uke 15. I uke 19 våknet jeg med størknet melk nedover armer og mage. Nå er jeg gravid igjen I uke 28 og de siste mnd har det vært råmelk i puppene, til min datters fortvilelse hehe..

Back
Topp