Rådvill...!

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Hvor sover baby på natta?
Jeg har vansker med å få han til å sove i nestet, som er i senga, eller i bedsiden.. han sover uten problemer om han får sovne ved puppen, men våkner så lett når jeg vil flytte han. Vi ligger så tett at han blir helt svett og jeg er redd for å havne over han. Ellers føler jeg at jeg ammer hele natta, minst annenhver time :eek:
Tips?
Han er forresten strax 3 uker gammel.

Får du til å amme han mens han ligger i nestet eller bedsiden da?:) min ville heller ikke sove i bedsiden men jeg mata han slik at han sovna der så jeg slapp å flytte han. Men min får flaske, vet ikke om du får strekt puppen bort dit [emoji23] hahah

Baby sover i nestet sitt mellom oss. Måtte vende henne til å sove i nestet sitt på dagtid og gradvis sov hun lenger og lenger der. Nå øver vi på å sove i vugga[emoji23]

Får du til å amme han mens han ligger i nestet eller bedsiden da?:) min ville heller ikke sove i bedsiden men jeg mata han slik at han sovna der så jeg slapp å flytte han. Men min får flaske, vet ikke om du får strekt puppen bort dit [emoji23] hahah
Heheh har prøvd å amme i nestet, men har ikke lange nok pupper til at det går særlig bra :hilarious: men kanskje jeg kan amme i bedsiden en periode ja?! ;) Virker som han ikke liker nestet i grunn... har alltid blitt urolig oppi der... hmmm.

Baby sover i nestet sitt mellom oss. Måtte vende henne til å sove i nestet sitt på dagtid og gradvis sov hun lenger og lenger der. Nå øver vi på å sove i vugga[emoji23]

Hvordan øver dere på å sove i nestet og andre steder? Mini vil helst vugges, bysses, puppes eller trilles i søvn [emoji849][emoji28] førstemann kunne jeg bare legge ned og så sov han frem til neste måltid [emoji4]

Hvordan øver dere på å sove i nestet og andre steder? Mini vil helst vugges, bysses, puppes eller trilles i søvn [emoji849][emoji28] førstemann kunne jeg bare legge ned og så sov han frem til neste måltid [emoji4]
Hver gang hun sovner så legger jeg henne der jeg vil hun skal sove. Og så våkner hun etter kort tid og så prøver jeg igjen når hun har sovnet. Det er ikke unormalt at en baby trenger å ammes eller bysses i søvn og det er ikke galt å gjøre det for de blir ikke avhengig av det.

Jenta vår sover mye i babynestet, går ofte å venter på at hun skal våkne for jeg savner henne sånn [emoji23][emoji87] men veksler mellom babynest og at hun ligger på brystkassen både natt og dag, merker raskt hva hun har behov for. Har lite imot at hun ligger på meg, syns det er bare koslig og akter å nyte det så lenge hun vil. Vet av erfaring hvor fort denne perioden er over og hun ikke kommer til å ha tid til slikt lenger [emoji12]

Har det ganske likt som deg, Utålmodigemeg. Hun ligger klin inntil meg og pupper x antall ganger i løpet av natta. Men skal sies at jeg ikke har prøvd å gjøre noe med det og klarer å sovne fint i mellom all puppinga, ergo har ikke behov for å gjøre noe med det. Grunnen til at jeg ikke gjør noe med det er vel fordi det er sånne babyer jeg er kjent med, altså dette er nr. 3 og de har vært kliss like når det gjelder behov for nærhet - og det er helt tiden, konstant. Men jeg koser meg heldigvis! :) Men vit at det ikke er unormalt at de er sånn, hvis det er noe som helst trøst...

Hver gang hun sovner så legger jeg henne der jeg vil hun skal sove. Og så våkner hun etter kort tid og så prøver jeg igjen når hun har sovnet. Det er ikke unormalt at en baby trenger å ammes eller bysses i søvn og det er ikke galt å gjøre det for de blir ikke avhengig av det.

Tar du henne opp da når hun våkner og bærer/vugger/ammer henne i søvn igjen? [emoji4] nei, de blir kanskje ikke det før de blir eldre?[emoji848][emoji170]

Jenta vår våkner også hvis jeg løfter på henne, så hun sover med oss. Pleier å legge henne på det stedet i senga jeg vil hun skal sove og amme henne der. Hun liker heller ikke å sove i babynestet, men vi øver nå på å sove i vuggen på dagtid. Har kjøpt dry ammemadrass som vi skal prøve i natt, der kan man ta ned siden så man får ammet henne i den

Det er likt her og jeg er ikke god til å sove med han helt inntil, redd han skal velte på magen, bli for varm etc. Noen ganger hjelper det å la han sove slik en god stund og så flytte han i nestet. Sjelden det går å flytte med en gang.

Baby ligger i vogna si akkurat nå, er på ferie hjemme hos mine foreldre.
Når hun våkner rundt 03.00 på natta å skal ha pupp tar jeg henne opp ammer og legger henne ved siden av meg resten av natta :)

Back
Topp