Rådvill og redd

fr0u

Blir kjent med forumet
Flotte damer, jeg trenger hjelp og råd.

Først og fremst HURRA for 12 uker i går. Likevel var ikke gleden stor, da jeg hadde en fryktelig dag.

Meg og min kjære forlovede skulle gå oss en tur. Ettersom jeg har ligget sykemeldt hele uka, trengte jeg en tur ut mer enn noensinne. Det første kvarteret gikk helt ok. Etterhvert begynte hoftene å "låse" seg og bli skikkelig stive. Nedre del av magen, særlig sidene, gjorde ble også verre og verre. Korsryggen har vært vond hele tida, men nå kom det også ilende smerter oppover nedre del av ryggen.
Til slutt måtte jeg kapitulere og ta bussen hjem. Pinlig ettersom dette var snakk om en 3km tur (6km t/r).
Klarte ikke gå opp trappene (bor i fjerde etasje).
Etter noen timer på sofaen, med Angelsounds for å betrygge om at det var et hjerte som slo, klarte jeg å karre meg på restaurant, og da klarte jeg å gå i trappene.
Smertene ligger å presser hele tiden, men holder jeg meg i ro - holder jeg de ihvertfall i sjakk.
Det hjelper heller ikke at jeg er så kvalm og uggen som aldri før.

Skal heldigvis på første kontroll og tidlig ultralyd i morra, men ville høre med dere flotte damer først. Har noen hatt lignende opplevelser?
Er vokse -og strekk-smerter nok til å gjøre så vondt alene? Eller kan det være noe annet tror dere?
Jeg er så bekymra at jeg ikke klarer å nyte de tolv ukene, og blir bare mer deprimert av å ikke klare å bake en eneste julekake, eller få handlet inn de siste presangene :P

Klag, klag og mas, mas :(

Huff det hørtes ikke godt ut. :(
Jeg har ikke hatt det slik så jeg kan ikke si deg om det er normalt eller ikke.
Men det kan høres ut som en kombinasjon av flere ting.
Du sier du har vært syk og lite aktiv denne uka, så det kan jo vær dt rett og slett ble litt mye for kroppen?
Tenker det kan være bekkenet som bøller med deg jeg, og at du i tillegg kjenner disse vokse-strekk-smertene?

Hei.

har ikke opplevd noe sånt, men det skjer jo mye i bekken-området på oss disse tider?? Håper det går fint med deg :-)

Huff,det hørtes vondt ut. Det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt var bekkenløsning eller bekkenlåsning. Det kan komme tidlig. Det kan også være som Amahel da i innlegget over at det rett og slett ble for mye for kroppen din å gå så lenge siden du har vært sykemeldt og inne hele uken. 6 km er jo en ganske lang tur. Tror jeg ville begynt i det små med ti minutter ut i verden og ti minutter hjem igjen. Ta deg en tur til legen fosfor en sjekk av bekkenet. Kanskje du må få timer hos kiropraktor eller manuellterapeut. Lykke til og god bedring!

Uff, det hørtes veldig vondt ut. Bekkenløsning og -låsning kan komme tidlig, så det kan jo være det du har. Jeg har aldri hatt det så ille i mine svangerskap, men når jeg har hatt vondt i rygg/bekken har jeg erfart at det er bra med litt bevegelse jevnt over. Det ble verre hvis jeg satt for lenge i ro, men jeg kunne heller ikke gå/stå så lenge av gangen heller.

Du får ta det opp på kontrollen i morgen, kanskje du trenger en henvisning. Lykke til og god bedring!

Tusen takk for gode svar!

Selv om jeg har vært hjemme, har jeg gjort øvelser hele uka. Fra før av er jeg også i god form, så vil jo ikke tro at det ble for hardt. Eller det ble jo det, ettersom jeg blir bedre når jeg tar det med ro. Mener vel bare at utgangspunktet mitt burde være veldig bra.

Har ingen erfaring med bekkenproblemer. Vet jo så vidt hva bekkenet er :p

Er spent på første kontroll. Har en følelse av at legen min sier at "alt er normalt".

Tusen takk for gode svar!

Selv om jeg har vært hjemme, har jeg gjort øvelser hele uka. Fra før av er jeg også i god form, så vil jo ikke tro at det ble for hardt. Eller det ble jo det, ettersom jeg blir bedre når jeg tar det med ro. Mener vel bare at utgangspunktet mitt burde være veldig bra.

Har ingen erfaring med bekkenproblemer. Vet jo så vidt hva bekkenet er :p

Er spent på første kontroll. Har en følelse av at legen min sier at "alt er normalt".

Hvordan går det med deg?

Da må det være bekkenløsning/låsning du har.. Da må du ta det med ro.. Babyen din har det nok helt fin den :)

Ikke bekymre deg om du ikke har fått bakt nok...ta vare på deg selv du:) Finst viktigere ting.. Julegavene får du vel kanskje hjelp til? Ellers så får du få tak i en rullestol..så får noen trille deg rundt på butikkene :)

Jeg har vært så dårlig og nå i tillegg har jeg fått omgangssyken... Såå jeg må nok ta de siste julegavene helt mot jul..

Tusen takk igjen for alle de fine ordene.

Har hatt en luksusdag med både kontroll og tidlig ul i dag. Kontrollen gikk så som så, ble sykemeldt litt til, også ser vi bekkensmertene an rett og slett.
Ultralyd var himmelsk. I motsetning til undersøkelsen jeg var på i uke 7, hvor vi bare så en liten peanøtt. Så vi i dag et lite menneske med en liten nese og svært aktive armer og bein. Vi kunne til og med telle fingrene på den lille.

Er veldig spent på tida fremover. Håper jo bekkenet vil spille på lag, og hvis ikke at jeg klarer å formidle det til legen slik at det ikke blir feid av som "normalt". Bare med sykemeldinger i forbindelse med kvalme, og oppfølging i forhold til tidligere aborter er det jo tydelig at legene våre har svært ulike praksiser :(

Back
Topp