Rådvill!! help av nattedamene...

Ninen D

Elsker forumet
Jadda, har nå vært våken siden kl 00:27....
Våknet av "trallalaaaa dadadadadada" på rommet til gull, hun var lys våken.
Holdt det gående i 30 min før hun begynte å gråte.
Satte inn smokk, og la henne ned. Neidaaa, smil og lek og hurra!!

Så nå har hun ligget der, siden kl 01:00 og ledd, pludret, hoppet i sengen (hører det dundre i veggen) slått smokken i veggen, bablet og alt.
Kommer et og annet oppmerksomhetsrop alla "sett opp desibelen" hvert 5 minutt ish, men ikke noe sur da.

Var innom kl 02:00 og satte inn ny smokk for da gråt vi igjen, men samme regla..
Har nå 02:50 vært innom igjen og skiftet bleia og satt ny smokk, og hun virket trett. Men jaggu begynte ikke gurglingen igjen etter 2 min.

Hva gjør man? Lar man barnet holde på natta lang å leke? Vet jo det her med at man ikke skal gå inn med en gang de småsutrer og sånn, men jeg mener, ungen er jo overlykkelig i sengen sin, og driver meg og mannen til vannvidd, VI vil jo gjerne sove! Får jo ikke det sånn hun driver på.

Og burde ikke hun og sove... Natt-tillvenning var liksom så greit når hun sutret, og man kunne sette in smokk når hun grein. Hvordan løser man et barn som helt fint aktiviserer seg selv en time av gangen i sin egen seng? Burde man gjøre noe for å få henne til å skjønne at det er natta? (dog jeg tror hun vet det, for jaggu om det går å få henne til å "sove lenger" når hun våkner om morgenen, da er det hylgrin om vi går vekk derfra eller prøver sette inn smokk) Jeg kan ikke ha det slik hver natt iallefall.. Hun som sov så godt natten gjennom før..

Tuppa er snart 14 mnd...

Rådvill! Og trett som fy...

begge mine har tullet mye om natten fra ca 14 mnd alder. Dog merket jeg det ikke så godt på minste tulla, for hun har tullet med sovingen helt siden hun var nyfødt. Men ble værre når hun var ca 14 mnd.
Og tror de fleste barn går igjennom en liten fase da.

Det jeg gjorde her, var å la henne holde på rett og slett.
Så lenge jeg vet hun har det bra, og det er bare fordi hun ikke vil sove, så bør du ikke ta henne opp iallefall.
Gi henne minst mulig oppmerksomhet.

har virkelig ingen tips å komme med, men gir en dytt og håper noen andre har så dere får dere litt søvn.

men er jo bedre at hun aktiviserer seg selv enn at hun hylgriner hele tiden hvertfall. [:)]

Jenta mi er snart 2 år og jeg har akkurat samme greia inatt [8D][8D] Hun storkoser seg i senga si, med et og annet "mamma!! maaaamaaaa!!!" iblandt [8D] Aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre, det er ingenting hun trenger, ingenting som feiler henne, hun bare virker ikke trøtt selvom hun gnir seg i øynene.

Hvor mye sover hun på dagen, når legger dere henne, og når våkner hun om morran? [:)]

ORIGINAL: *yummymummy*

begge mine har tullet mye om natten fra ca 14 mnd alder. Dog merket jeg det ikke så godt på minste tulla, for hun har tullet med sovingen helt siden hun var nyfødt. Men ble værre når hun var ca 14 mnd.

Så lenge jeg vet hun har det bra, og det er bare fordi hun ikke vil sove, så bør du ikke ta henne opp iallefall.

Ja er det jeg har gjort. Har satt inn smokken de gangene det har vært hylgrin... Annet enn det har hun fått styre på der inn i senga si.. Men jeg blir jo helt tullete av så lite sovn, for hun skal jo opp kl 1630 uansett :P
Men hun får bare holde på... Pleier å komme med noen sinnautbrudd i det jeg går etter smokken (typ et sinnahyl), så fortsetter bare lekingen..

Får bare kjøre det ut, nå har det vært stille i 7 min, så vi får se :D

ORIGINAL: Frk.Keller

Jenta mi er snart 2 år og jeg har akkurat samme greia inatt [8D][8D] Hun storkoser seg i senga si, med et og annet "mamma!! maaaamaaaa!!!" iblandt [8D] Aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre, det er ingenting hun trenger, ingenting som feiler henne, hun bare virker ikke trøtt selvom hun gnir seg i øynene.

Hvor mye sover hun på dagen, når legger dere henne, og når våkner hun om morran? [:)]

sover gjerne 1 time på dagen, idag sov hun 1 time og 15 min.
Hun legger seg 18:00 (Begynner stellet 1730) da er hun stuuuptrett, og sovner som en sten.
Somregel sover hun natten gjennom, av og til 1 smokk. Sover til 06:00
(Hadde en periode på tre uker nå i julen hvor hun sov fra 18 til 0900, DA var jeg overlykkelig da... Men det ga seg visst)

Og nå er det visst leking på natten som er begynt å gjelde også..

Her har det blitt bedre ved at vi har vært konsekvente..ikke noe mer enn "nå er det natten, du skal sove" Legg over dyna og gå ut! Vi holdt på en stund, men har hjulpet nå! Jeg prøver å ikke få øyekontakt med henne, for får jeg det får hun masse energi, og holder det gående lenge!

Signerer denne! La henne styre på, legg deg med ørepropp i eine øret, så hører du henne hvertfall om ho skriker! Vi har sånne netter i blant vi også, men det er ikkje mye annet å gjøre enn å la ho være våken, kan jo ikkje springe å legge ho ned igjen hele tiden heller, da blir det bare lek. lykke til [:)]

ORIGINAL: kasandre

Signerer denne! La henne styre på, legg deg med ørepropp i eine øret, så hører du henne hvertfall om ho skriker! Vi har sånne netter i blant vi også, men det er ikkje mye annet å gjøre enn å la ho være våken, kan jo ikkje springe å legge ho ned igjen hele tiden heller, da blir det bare lek. lykke til [:)]

Ja jeg gjorde nå ingenting med mindre det var hylgråt... Men jaggu hvor godt humør hun var på ellers... Jeg lå i sengen min og fikk ikke sove, så endte jo med at jeg stod opp og satt på BV mens jeg hørte henne styre på på rommet...
Kl 03:20 ble det stille, da la jeg meg...

OG KL 05:30 skulle vi stå opp i dag!!! Da varde IKKE lek og glede lengre, da var det hylskrik bare jeg prøvde å legge henne ned i sengen, og tenners gnissel, slik det pleier være når hun VIRKELIG ikke taler å sove mer..
Så god morgen da!

Heldigvis stod mannen opp med henne da, og jeg fikk sove litt lengre...

Back
Topp