Råd...?

Beate79

Forelsket i forumet
Jeg er nå 20 uker på vei, men har de siste dagene vært plaget med svimmelhet. Har vært til jordmor og fått sjekket blodtrykk og urin. Blodtrykket var 140 over 60 og det var eggehvite i urin. Men hun trodde ikke det var noe farlig. Noen som har erfaringer med dette? Føler meg som ei sytebøtte når jeg ringer til legen og vil ikke gjøre det uten grunn. (Har vært inne en del pga en del andre plager i det siste.)

Syns du skal ringe legen jeg!!
Fra nettet;

Eggehvite i urinen kan (sammen med andre syptomer) være en indikator på svangerskapsforgiftning (preklampsi). Egghvite i urinen skyldes visstnok at nyrene ikke fungerer optimalt.

Lidelsen rammer rundt 2 – 5 prosent av gravide kvinner og innebærer forhøyet blodtrykk, eggehvite i urinen og ofte hevelser, særlig i hender, føtter og i ansiktet. Men ofte merker ikke kvinnen noe selv. I mer alvorlige tilfeller forekommer hodepine, kvalme, uvelhetsfølelse og smerter øverst i magen.

tusen takk for svar. Har litt for mange av de symptomene itil at jeg tør å overse det. Har fått alle de plagene som er mulig nå, og spøkte med samboer i går at det er nok bare dette som mangler nå.

Blodprosenten ble målt for en uke siden og lå på 11. Det var visst i grenseland fikk jeg høre, men den har alltid vært lav. Ligger på rundt 12- 12,5 ellers...

Ring legen du! ALTTID bedre med en sjekk for mye enn èn for lite, og siden du har mange av symptomene så høres det ut som en sjekk du absolutt skal ta!!

Hva er det for en ting av jordmora å si da; at hun trodde ikke det var noe farlig!??

"Tro skal man gjøre i kirka" sier du da og krever bedre sjekk!!

Lykke til, håper alt er bra [:)]

ORIGINAL: Nyttårslykke

Ring legen du! ALTTID bedre med en sjekk for mye enn èn for lite, og siden du har mange av symptomene så høres det ut som en sjekk du absolutt skal ta!!

Hva er det for en ting av jordmora å si da; at hun trodde ikke det var noe farlig!??

"Tro skal man gjøre i kirka" sier du da og krever bedre sjekk!!

Lykke til, håper alt er bra [:)]

godt sagt!! enig!!

Det er veeeldig normalt og ha blodtrykks fall rundt uke 20![:)]

Vært hos legen nå, og de tok nye prøver, blodtrykket var litt høyt, men mye lavere enn sist så hun trodde det bare var stress og migrene. Men jeg gjorde helt rett i å komme inn for en sjekk når jeg var engstelig. Lettet nå [:)]

Godt å høre at du fikk det sjekket [:)]. Jeg var hos legen i går og jeg har hatt lavt blodtrykk siden første gang jeg var hos han for kontroll og i går var det på 100/80 men han sa at selvom det var lavt så hadde babyen det fint. 

Back
Topp