Råd?

Mini88

Flørter med forumet
Her skal mannen på guttetur om noen uker! Vi har to små fra før av og har bekkenløsning til tusen! Har ingen som kan hjelpe meg den helgen! Vil jo ikke ødelegge for han men vet ikke hvordan jeg skal klare det:/ Råd?

Tror jeg ville sagt det rett ut. Si det at du sier ikke dette for å ødelegge, men du kjenner på deg selv at du kommer ikke til å klare deg alene. Han må da kunne forstå det [emoji4]

Høres ut som om de to små må ha barnevakt når han skal bort. At dette må planlegges. Det er jo ikke så mye å få gjort med nå. Enig med Mornicken.

Er vel ikke akkurat "råd", men du har jo noen valg :)

1. Presse deg selv gjennom en tung helg, med småbarn og bekkenløsning (da bør dere ha laget måltidene på forhånd, ryddet, handlet og tilrettelagt best mulig).

2. Lete frem eller dra på besøk til noen (familiemedlemmer?) som kan hjelpe deg for helgen.

3. Ødelegge gutteturen, fordi han må hjelpe deg siden alternativ 1&2 ikke er gjennomførbare.

Håper det ordner seg!

Mulig jeg er pirkete, men syns det blir feil å si at hun ødelegger gutteturen. Han er jo pappaen til alle tre barna, da tar man jo ansvar og finner løsninger for barna når man skal reise bort. Hadde hun gått inn for å spolere turen på pur faen hadde hun ødelagt den, men at hun trenger hjelp med to små barn i løpet av en helg er ikke å ødelegge. Slik jeg ser det, i alle fall [emoji4]

Jeg går med kraftig bekkenløsning selv, og går hjemme med en åtteåring. Hadde hun vært noen år yngre hadde jeg ikke klart meg alene. Dagen min går lettere fordi hun er så gammel alt hun kan hjelpe til med ting. Jeg har dager hvor jeg knapt klarer å holde meg selv stående lenge nok til å lage mat til meg selv, mannen her hadde aldri i verden planlagt en hel helg borte fra meg nå.

Jeg syns helt klart at det er mannen sitt ansvar som familiemann å sørge for at familien klarer seg når han skal bort. Da må HAN først og fremst finne løsningen og du kan være behjelpelig hvis du har noen ideer. Han kan slett ikke bare dra uten en plan! Jeg blir heeeelt målløs! I tillegg til å lempe ansvaret over på deg skal du liksom sitte der å føle at du " ødelegger" turen hans??? Nei, vet du hva!!!

Her hadde mannen bestilt seg tur før vi ble gravide og så ble jeg og guttungen syke. Da var han helt klar til å avlyse turen, men så ble vi mye bedre. Han ringte svigers og fikk ordnet med dem at de er klare til å avlaste meg ved behov denne uken hvor han er borte og jeg trengte ikke spørre han om å gjøre det en gang.

Jeg har ikke bekkenløsning og klarer fint å handle og ta meg av småen, dog sliter jeg en del med å få nok søvn, men på langt nær så begrenset i omsorgsevnen som du har blitt nå.

Jeg vet jeg høres streng ut nå, men jeg kjenner jeg blir sinna på dine vegne. Nå må mannen din se til å bli voksen :mad: :bored::rolleyes:, basta!

Altså, turen ble bestilt for lenge siden! Mannen er klar til å være hjemme om det trengs:) Er jo bare meg som får dårlig samvittighet for at han ikke får reist:/ Huff!

Ok, da misforsto jeg :joyful:. Beklager :p. Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Hvis du ikke kan få hjelp når han er borte, så kan han jo nesten ikke dra.

Back
Topp