Råd til kjøp av reisevogn/trille

Marai

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
September To Remember
Hei.
Jeg og familien skal ut å fly for første gang siden gutten vår ble født, og i den anledning tenker vi på å skaffe en reisevogn eller trille. Har dere noen gode råd til hvilke som er lur å skaffe? Greit om den tåler en flytur eller to. Sønnen vår er snart to.
 
Vil du sende den som spesialbagasje eller ha en som passer i hattehylla?
 
Hei.
Jeg og familien skal ut å fly for første gang siden gutten vår ble født, og i den anledning tenker vi på å skaffe en reisevogn eller trille. Har dere noen gode råd til hvilke som er lur å skaffe? Greit om den tåler en flytur eller to. Sønnen vår er snart to.
Vil dere låne eller kjøpe? De som kan taes med som håndbagasje er fine, så slipper du å tenke på at de blir ødelagt under flyturen:)
På Finn.no er det mye.
 
Har vært veldig fornøyd med babyzen yoyo. Har hatt den med på mange turer både med sittedelen og nyfødt-delen. Har hatt den med som håndbagasje hos Ryanair, Norwegian, SAS og sunclass/ving. Lettvinn å slå opp og ned, og håndtaket er ikke delt i to som det er på mange triller. Dermed kan den håndteres med en hånd. Et minus er at den ikke har helt flat liggende posisjon i sittedelen. Kan heller ikke vendes. Men til transport og hviling av slitne barnebein er den super:) Veit mange leier de ut på finn.
 
Baby jogger city tour har jeg, den har holdt gjennom hardt bruk av3 unger! Så liten sammenlagt at den går som håndbagasje på fly
 
Takk for tips damer!
Tenkte helst å kjøpe en som kan ligge i hattehyllen og som kan legges helt flatt ned. Venter en liten en til og kunne tent meg å bruke vognen til hen også. Har sjekket litt ut på nettet og Baby jogger city tour 2 har vekket interessen. Har noen av dere testet den? Ser at Mymlen93, har anbefalt en city jogger. Den er altså veldig bra?
 
Takk for tips damer!
Tenkte helst å kjøpe en som kan ligge i hattehyllen og som kan legges helt flatt ned. Venter en liten en til og kunne tent meg å bruke vognen til hen også. Har sjekket litt ut på nettet og Baby jogger city tour 2 har vekket interessen. Har noen av dere testet den? Ser at Mymlen93, har anbefalt en city jogger. Den er altså veldig bra?

Babyjogger city tour er et godt alternativ. Ville ha brukt tinkafu solskjerm på den i tillegg :)
Andre alternativer til vogner som går i hattehylla er
Babyzen yoyo
Men skulle jeg kjøpt en vogn for det formålet nå hadde jeg heller gått for denne :)
https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/keenz-air-plus-2-0-trille-gra
  1. Stor varekurv
  2. Du får den i hattehylle på fly
  3. Bedre kalesje og sovestilling enn de andre nevnt her
Flere bilder av vogna i bruk: https://www.instagram.com/p/CZPUzjHrtpi/?utm_medium=copy_link
 
Babyjogger city tour er et godt alternativ. Ville ha brukt tinkafu solskjerm på den i tillegg :)
Andre alternativer til vogner som går i hattehylla er
Babyzen yoyo
Men skulle jeg kjøpt en vogn for det formålet nå hadde jeg heller gått for denne :)
https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/keenz-air-plus-2-0-trille-gra
  1. Stor varekurv
  2. Du får den i hattehylle på fly
  3. Bedre kalesje og sovestilling enn de andre nevnt her
Flere bilder av vogna i bruk: https://www.instagram.com/p/CZPUzjHrtpi/?utm_medium=copy_link
Oi! Den så jo helt utrolig ut! Den skal jeg virkelig sjekke ut! :joyful:
 
Oi! Den så jo helt utrolig ut! Den skal jeg virkelig sjekke ut! :joyful:

Den virker veldig bra. Jeg tror nok babyzen yoyo og babyjogger sin variant er mer populær bare på grunn av mer kjent merkevare (begge produsenter har høyt budsjett for markedsføring) for folk flest og kanskje litt stiligere design. Mens jeg mener Keenz har mer av det du behøver av praktiske funksjoner og detaljer :)
 
Den virker veldig bra. Jeg tror nok babyzen yoyo og babyjogger sin variant er mer populær bare på grunn av mer kjent merkevare (begge produsenter har høyt budsjett for markedsføring) for folk flest og kanskje litt stiligere design. Mens jeg mener Keenz har mer av det du behøver av praktiske funksjoner og detaljer :)
Ja, det var akkurat det jeg også så. Hadde aldri vurdert denne om du ikke hadde tipset om den ettersom jeg ikke har hørt om merket.
 
Ser forresten at Baby jogger city tour 2 og keenz air plus har for store mål til å kunne bli fraktet med inn i fly? Har noen av dere opplevd problemer med dette?
Eller, hvilke vogner har dere fått med inn som håndbagasje?
Synes dette var litt leit må jeg innrømme:bag:
 
Ser forresten at Baby jogger city tour 2 og keenz air plus har for store mål til å kunne bli fraktet med inn i fly? Har noen av dere opplevd problemer med dette?
Eller, hvilke vogner har dere fått med inn som håndbagasje?
Synes dette var litt leit må jeg innrømme:bag:

jeg ser bilder av keene air inne på fly hvertfall men ikke prøvd selv :) kjenner også folk som har hatt BJ sin i hattehylle. Så skulle tro begge vogner går, de blir jo mindre enn en spnn liten trillekoffert som du også får med deg
 
Babyjogger city tour er et godt alternativ. Ville ha brukt tinkafu solskjerm på den i tillegg :)
Andre alternativer til vogner som går i hattehylla er
Babyzen yoyo
Men skulle jeg kjøpt en vogn for det formålet nå hadde jeg heller gått for denne :)
https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/keenz-air-plus-2-0-trille-gra
  1. Stor varekurv
  2. Du får den i hattehylle på fly
  3. Bedre kalesje og sovestilling enn de andre nevnt her
Flere bilder av vogna i bruk: https://www.instagram.com/p/CZPUzjHrtpi/?utm_medium=copy_link
Søren! Har nesten nettopp kjøpt babyzen yoyo, men nå fikk jeg jo mye mer lyst på den her :wacky:
 
Vi hadde en babyzen yoyo, men jeg synes den var helt ubrukelig. Kjekk å ha innendørs på kjøpesentre og på selve flyplassen, men jeg synes den var helt håpløs utendørs. Umulig å få opp på fortauet (måtte løftes opp) og på brosten/grus er den helt forferdelig. Endte med å selge den og kjøpe en Babyjogger city mini gt i stedet. Den må sendes som spesialbagasje, men til gjengjeld er den en skikkelig nett og behagelig trille. Endte opp med å bruke den masse hjemme også, til byturer og lignende. Den tar veldig liten plass.
 
Back
Topp