råd om vannkopper hjelp......

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
vi har et dilemma, vi er invitert på bursdag og de som har bursdagen har vannkopper i familien, (eldste bror). bursdagen er den 22 des. og så er vi invitert på hytte med hele familien på nyttårsaften med samme familien som har disse vannkoppene. og inkubasjonstiden er på 2 uker.
og dilemma er at vi skal på ferie til dubai 11 januar og har ikke lyst til å ha to syke barn p denne ferien.

hva hadde dere gjort i en sånn situasjon???????? blitt hjemme eller tatt sjansen??????

nei men hvis vi blir smittet nå, så kan det ta 10 til 20 dager før det bryter ut og da får vi det når vi skal reise[&:]

ORIGINAL: Ephexita

Stor kjangs for at ungene blir smitta.
Hadde kanskje dratt og fått dem smitta nå jeg, så er de ferdige med det til ferien :)

Det er jo det at blir de smitta nå blir de syke i ferien. Det er det 2 ukers inkubasjonstid betyr.

Hold dere hjemme!! Nyt ferien! Vannkopper er noe herk!! Men når vannkoppene er tørre er de ikke smittsomme. Dersom alle i den familien dere skal til har fått tørre vannkopper kan dere jo dra. Men jeg ville ha vært rimelig sikker på det. Ville ikke ha fått ødelagt ferien vår!!

ORIGINAL: Luremus

ORIGINAL: Ephexita

Stor kjangs for at ungene blir smitta.
Hadde kanskje dratt og fått dem smitta nå jeg, så er de ferdige med det til ferien :)

Det er jo det at blir de smitta nå blir de syke i ferien. Det er det 2 ukers inkubasjonstid betyr.

Hold dere hjemme!! Nyt ferien! Vannkopper er noe herk!! Men når vannkoppene er tørre er de ikke smittsomme. Dersom alle i den familien dere skal til har fått tørre vannkopper kan dere jo dra. Men jeg ville ha vært rimelig sikker på det. Ville ikke ha fått ødelagt ferien vår!!

han er hjemme nå og får nye prikker nå så tviler på at de er tørre og han har en lillebror også som har en stor sjangs for at han også er smittet men ikke vannkoppene har brytet ut. nei jeg tror jeg blir hjemme huff ikke så greit

dytter litt ingen som har vært borti dette før

men hadde dere holdt dere hjemme fra hytteturen også eller, sett ann om lillebroren blir syk også??? men tror dere ikke det er stor sjangs for at han blir smittet nå eller???tar bare litt tid før det bryter ut kanskje. huff blir litt rådvill her nå

Vi har hatt vankoppefester med våre barn, for å FÅ det.. og det er ikke så lett å smitte hverandre [:-]

Selv om ungene badet sammen, og de delte håndkle så ble ikke datteren til venninnen min smittet. (men det var
sånn pernille fikk det)
normal lek med nærkontakt funket ikke med en nabounge, så det skal faktisk litt til.  Men det er jo typisk å klare det når man skal noe da [8D]

ORIGINAL: Lena Levegg

Vi har hatt vankoppefester med våre barn, for å FÅ det.. og det er ikke så lett å smitte hverandre [:-]

Selv om ungene badet sammen, og de delte håndkle så ble ikke datteren til venninnen min smittet. (men det var
sånn pernille fikk det)
normal lek med nærkontakt funket ikke med en nabounge, så det skal faktisk litt til.  Men det er jo typisk å klare det når man skal noe da [8D]

Innlegg nr.: 1

ja veit det er litt sånn når det ikke passer så får man det sikkert.[:o] og når vi skal ut å reise så langt også da som vi har venta på i mange mange år. vi har ikke vært ute å reist sammen før. og vi har vært sammen i 10 år[8D] så plutselig så er unga syke når vi enelig får kommet oss av gårde. huff
føler meg litt sær men, hadde jo ikke brydd meg om det hvis vi ikke skulle ut å reise om 3 uker lissom.
er jo ikke vits å utforske det nå rett før ferien tenker jeg.

men så lurer jeg på siden vi skal jo omgås med de andre barna som også skal i denne bursdagen, i romjulen tror dere det kan smitte oss da.at de barna er smitteberere???

man får reise med flyselskapet hvis man får vannkopper eller??? for det var en som nevnte at flyselskapet måtte vite hvor lenge man hadde hatt det osv for å ikke smitte.

Normalt ville jeg dratt for å få barna smittet og få det overstått, men med tanke på ferie/reise hadde jeg aldri dratt i det selskapet.

vi var i bursdag til fetteren min, han hadde vannkopper uten at noen visste det..
altså han hadde bare noen få prikker, resten kom dagen etterpå.. ingen ble smittet, han er
bare 9 år så var jo ganske mye med min gutt å tulla osv, men ingen ble smittet av han![:)]

Back
Topp