Råd om kvalmen?

Hannemoren

Flørter med forumet
Juligull2021
I går var jeg så positiv og skrytte over hvor god form jeg var.... Det skulle jeg aldri ha gjort!! Våknet i dag og kvalmen bare kasta seg over meg.... Ikke lite heller! Fysj... Føler jeg har gått med spya i halsen i hele dag. Hjelper litt når jeg spiser men det jobber seg sakte men sikkert tilbake. Jeg har hørt noen bruke disse armbåndene mot sjøsyke? Noen prøvd? Min søster anbefaler ingefær, men jeg er ikke begeistra for den smaken....
Viss det blir sånn frem over skal jeg få slite på jobb iallefall.....

Huff. Føler med deg. Jeg var sykemeldt hele helgen for har bare kastet opp. Håper det går over fort for deg :)

Småspising, hele tiden! Ikke bli sulten, og ikke for mett. Salte kjeks, farris, og ellers hva enn som frister.

Om du kaster opp så ta eplejuice med farris - da får du i deg væske, salt og sukker - det viktigste for kroppen.

Ellers er vel tipsene:
- Ikke anstrenge seg
- Sove/hvile
- Lytte til kroppen
- Ikke ha noe stramt på magen (jeg går i kjoler og bruker gravidbilbelte i bilen)
- Tørre kjeks kan være greit, noen har dem på nattbordet for å kunne spise før de står opp
- Tyrkisk pepper
- Spis ofte
- Ikke spis for mye
- Spis spyvennlig mat (det er mye som ikke er greit å kaste opp, men en del mat er greit nok på vei opp og)

Du kan få akupunktur mot kvalme, her jeg bor gjør jordmor det.

Sea armbånd hjelper litt synes jeg.

Fastlege kan gi deg resept på kvalmestillende, for mange så hjelper det nok til at man kan fortsette å jobbe og slipper sykemelding. :)

Om du kaster mye opp eller går ned i vekt må legen følge deg opp. Blodprøver og vekt. Man må vurdere oppvæsking/innleggelse.

Takk for tips! Må på butikken i morgen ser jeg :happy: kaster heldigvis ikke opp, men går rundt og føler det sitter i halsen :yuck:
Skal til legen i morgen kanskje jeg kan få noe for det der også, viss det blir enda værre!!

Saftis, klakapadd, hjalp litt her sist

Ingefærtabletter smaker ikke noe og hjelper syntes jeg. B vitamin tilskudd leste jeg på apoteket skulle hjelpe, så det tar jeg også ☺

Olden med eple syns jeg funka sist i hvertfall. Men farris og eplejuice hørtes enda bedre ut, så det blir nok å prøve når kvalmen setter inn om noen uker

Back
Topp