M-40693820
Første møte med forumet
Jeg merker at når vi er på besøk hos svigers (oldeforeldre og tanta til mannen min så barnets grandtante) så vil alle holde gutten vår. Det er jo hyggelig det, men av en eller annen grunn synes jeg det blir litt vel mye. Oldemor og grandtante driver nesten å krangler om hvem som kan holde han og jeg merker at jeg får lyst til å si at egt er det greit om ingen holder han nå siden han kanskje er sliten. Gutten er veldig tålmodig og pleier sjeldent å gråte og derfor fortsetter alle å holde han. Det er vanskelig for meg som mor å tolke signalene også.
Har dere noen råd for hvordan jeg kan gi beskjed om at nå må vi legge han ned uten at noen tar seg nær? Eller liker barn i 3-4 mnds alder å bli holdt hele tiden? Jeg har fått skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å si ifra og merker jeg blir litt irritert over at sønnen min sine behov blir satt til side og alle andres behov for å holde han blir prioritert. Hva mener dere ?
Har dere noen råd for hvordan jeg kan gi beskjed om at nå må vi legge han ned uten at noen tar seg nær? Eller liker barn i 3-4 mnds alder å bli holdt hele tiden? Jeg har fått skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å si ifra og merker jeg blir litt irritert over at sønnen min sine behov blir satt til side og alle andres behov for å holde han blir prioritert. Hva mener dere ?
Eller til og med også «nå trenger jeg han litt» - for det kan de faktisk ikke argumentere med. Du har ytret ditt behov som mor, case closed. Barnets behov skal taes hensyn til, men også deg som mamma, baby er fortsatt fersk og du kjenner han best